Ik vind Petrol wel een hele toffe kleur, maar ben bang dat het te is op die lange muur. Ben nogal een angsthaas
Anoniem
Geplaatst: 14-09-18 13:20
Bamorka schreef:
Ik vind Petrol wel een hele toffe kleur, maar ben bang dat het te is op die lange muur. Ben nogal een angsthaas
Bij ons zit ie ook op een lange muur, zelfs in een donkere hoek. Maar hij is zo mooi Hij verandert ook steeds van kleur bij verschillende lichtinvallen. Onze muur is zo'n 8 meter lang. Het scheelt alleen wel dat wij er ook meubels voor hebben
Edit: De kleur op de foto is niet zoals ie in t echt is! Die is nl neit te fotograferen Het is meer deze kleur.
Van de kwantum heb ik krijtverf in de kleur misty blue. Lijkt op duck egg blue...beetje groenblauw.... (misschien onduidelijke foto...maar is de muur met het raam erin)
loulou
Geplaatst: 15-09-18 08:42
Ik vind geordend wel een hele mooie kleur. Ik heb zelf al een tijdje camouflage green, dat is wel vergelijkbaar. Ben die kleur nog steeds niet beu.
Een tijdje terug had ik hier een vraag gesteld over de kleurkeuze voor mijn slaapkamer meubels. Dit is het geworden en ben er blij mee
Amber_anne
Geplaatst: 15-09-18 14:27
zivazoef schreef:
Een tijdje terug had ik hier een vraag gesteld over de kleurkeuze voor mijn slaapkamer meubels. Dit is het geworden en ben er blij mee [ [url=m/GTBP9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pure and original heeft ook prachtige kleuren, vooral als je van natuurtinten houdt.
Blacky94
Geplaatst: 16-09-18 22:34
Ik lees al een tijdje mee, maar ik vraag me vooral af hoe de meeste hier begonnen zijn met hun interieur
Ik heb een 3kamer appartement dat naar verwachting eind dit jaar opgeleverd wordt. Kwa kleuren heb ik een redelijk idee welke kant ik uit wil (naast wit iig authentic grey en urban taupe van Flexa en ik vind vintage blue ook heel mooi. Evt. nog ergens early dew en/of richting petrol) maar ik twijfel nog over wel of niet vintage blue in de woonkamer of het daar juist toch wat rustiger houden.. Vooral omdat mijn woonkamer/keuken aan de ene kant ruim 7m is en aan de kant waar mijn tv komt ruim 4m. Maar echt een andere muur heb ik ook niet.. Ik heb in principe een cognac kleur (hoek)bank uitgezocht en een lichte wit/grijzige vloer.
Maar mijn grootste "probleem" is, wat doe ik met de kasten? Ik merk dat ik het in de winkel best lastig vind.. Ik zie hier en daar wel leuke dingen maar die zijn soms kwa stijl best heel verschillend. Dingen die ik leuk vind neigen wel naar industrieel/barn-door/beton-look maar ik heb niet echt een serie waarvan ik zeg "hier wil ik mijn meubels van hebben". Maar ik ben bang als ik "van alles wat" haal het misschien ook niet mooi combineert... Komt nog bij dat ik bijv. die open kasten die tegenwoordig helemaal hip zijn over het algemeen heel leuk vind, maar kwa opslagruimte heb je er eigenlijk niks aan.. Dus dat helpt dan ook al niet mee..
Anoniem
Geplaatst: 16-09-18 23:18
Tip: maak een moodboard! En kijk bijv naar vt wonen, ik denk dat dat programma ook wel een goed beeld geeft van hoe dingen te combineren. Bij ons is het een lange rit van verzamelen. Trial and error. Soms past iets wel, de andere keer niet.
Haha ik heb juist wel vanalles wat gehaald. Ik ben een beetje in dezelfde stijl gebleven, maar vind juist die woorden programma's zo saai worden. Kies de dingen die je leuk vindt en het zal je verbazen hoe goed het bij elkaar past
karijn
Geplaatst: 17-09-18 21:33
Zoals Joolien zegt: trial and error. Ik ben totaal niet fan van een meubelserie, vreselijk. Ik moet nog eerder rekening houden met manlief dan met het feit of de meubels wel of niet matchen. Zo heeft het meer dan 10 jaar geduurd om eetkamerstoelen te vinden die we allebei mooi vinden. Een bank uitzoeken gaat gelukkig sneller. Sinds vorig jaar hebben we een petrol blended vloerkleed liggen. In de winkel was die supergaaf, thuis gaat het maar eigenlijk ben ik hem alweer beu. Alleen heb ik nog geen alternatief dus blijft deze maar lekker liggen. Alleen duurde het weer lang om bijpassende kussentjes te vinden voor op de bank. Uiteindelijk gelukt dus het geheel oogt nu oke. De salontafel wil ik ook nog een keer vervangen maar ook daarover verschillen de meningen iets te veel.
Ik ben te snel eigenlijk uitgekeken op meubels dus we wisselen veel, dingen die ik wel heel leuk vind zijn vaak ontzettend duur dus daar begin ik niet aan
Hier wisselt ook het een en ander en is het semi op elkaar afgestemd (kleur). Ik heb trouwens vintage blue op de muur zitten, de foto's staan hier wel in het topic.
Authentic heb ik toevallig op mijn slaapkamermuur. In mijn vorige woning had in spacious gray, die was wel een tikkeltje donkerder.
Jennyj01
Geplaatst: 18-09-18 08:39
Mijn ervaring is dat je vooral moet kopen wat je zelf mooi vind. Of je bevalt/lekker zit. En wat de een niet mooi vind vind de ander geweldig. Dat zie je in dit topic echt wel langs komen. Soms zie ik foto’s met geweldige interieurs en ideeën en soms is het zooooo lelijk. Het lekkere is dat in dit topic dat dan subtiel of niet gemeld wordt. Wat wel zo netjes is. De items die ik door de jaren heen gekocht heb omdat ik ze echt graag wilde hebben zijn er nog altijd en vervelen nooit.
Ik zou zelf ook nooit een serie kopen, gewoon kopen wat jij mooi vind, jij moet er immers naar kijken
En wat Jenny inderdaad zegt, er komen hier dingen voorbij die ik erg mooi vind maar ook dingen die ik niet mooi vind.
Blacky94
Geplaatst: 18-09-18 12:45
Thanks voor de reacties! Meubelseries ben ik idd ook niet zo van maar aangezien "mijn" stijlen soms best wel uit elkaar liggen daardoor dus ook wel eens bang dat het helemaal niet matched ofzo.. Ik heb gelukkig nog een maand of 2 en heb idd wel een pinterest board enzo dus dan gaan we toch maar eens rustig kijken
Winged, volgens mij heb ik jouw foto's idd al wel eens gezien! Ik blijf het een hele toffe kleur vinden, maar ben dan bijv bang dat als ik de muur, waar ook de tv komt, die kleur verf het weer heel erg aanwezig is ofzo.. Ach, en anders hebben we altijd nog een slaapkamer of de gang over of zo
Winged
Geplaatst: 18-09-18 12:52
Ik ben trouwens superblij met mijn nieuwe grote plant
Phylos
Geplaatst: 18-09-18 15:06
Soms kan een meubelserie best mooi zijn. Is ook maar weer smaak. Ik heb 2 meubelstukken, eettafel en tv meubel, van een serie (Eleonora) voor de eenheid. Salontafels van hetzelfe hout, maar ander onderstel en een stalen kast waarvan de kleur goed overeenkomt met het onderstel van eettafel en tv meubel. Belangrijkste is dat je er zelf happy mee bent!
noviceh
Geplaatst: 18-09-18 15:22
I Eleonora!!! Die hebben zulk mooi spul!
Hier ook een meubelserie en zeker niet saai! Vind het juist wat rustgevends hebben. Is een eettafel, tv kast en salontafel.
Mooi Winged!
Ianthe
Geplaatst: 18-09-18 15:28
Ik vind meubelserie´s echt het lelijkste ooit. Allemaal van die standaard leen bakker huizen Zo saai alles hetzelfde. Is juist leuk om allemaal verschillende meubels bij elkaar te zoeken Beetje nieuw, beetje kringloop.
Ik kan volgende maand flink shoppen, moet alles nieuw Hoop dat de bank die ik wil niet een te lange levertijd heeft.