[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:53

Ik zou desnoods zelf even bellen met de leveranciers, om aan te geven dat jullie het huis gaan kopen en te kijken of er wat te regelen valt...vaak zitten er best mensen die mee willen denken :j

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:15

Gisteren contact gehad met familie, huis komt nog niet op Funda. Er zijn meerdere belangstellende ze gaan kijken of ze met een van hun de koop kunnen sluiten..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:16

Goed nieuws voor jullie Malkesta! :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:19

Ja ....maar voelt wel erg dubbel hoor...pfff... :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:58

Ja snap ik. :(:)

Zoiets lijkt me ook echt lastig. Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:30

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:35

Liselot schreef:
Pfffff, het is gigantisch stressen hier: [LZP] Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

iemand tips en/of suggesties?

Jeej, met verbazing je verhaal gelezen -O-.
Wat raar van de makelaar, helaas kan ik er verder niet echt iets nuttigs over zeggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:41

Liselot schreef:
Pfffff, het is gigantisch stressen hier: [LZP] Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

iemand tips en/of suggesties?

Jeetje wat een rotsituatie zeg! Ben je helemaal verheugd op het verhuizen, zeg je je huur op etc. Krijg je dit!

Ik zou sowieso direct contact opnemen met je verhuurder, om de situatie uit te leggen en of er nog wat te regelen valt. Hoe langer je hiermee wacht, hoe lastiger het natuurlijk word.

Je kunt inderdaad de vereniging eigen huis bellen en het juridisch loket om info in te winnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:55

juridisch loket heb ik al gebeld, hun zeggen dat ik een aangetekende brief moet verzenden met de passeerdatum er in, alle feiten op een rij en dat ik hun aansprakelijk stel voor schade die ik lijdt

maar of het daar nou heel veel beter van wordt :\

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:56

Goh Liselot, ik zou hier ook zo boos om kunnen worden. Met het tekenen van mijn huis was ik ook bang dat er zoiets als dit zou gebeuren. Ik bleef er maar bovenop zitten, omdat ik me heel goed besefte dat mensen (makelaars), die niet direct worden benadeeld als er iets niet goed gaat met een aankoop of verkoop, niet te vertrouwen zijn.
Zo heb ik mijn hypotheek afgesloten via zo'n "De Hypotheker"-achtig bedrijf, doe ik ook nooit meer. Zodra ze het geld hebben hoor je helemaal niks van ze. Ik begreep van een vriendin dat ze hun hypotheker zelf maar eens gingen bellen om te kijken of er nog iets moest gebeuren voor 1 april: "Oh ja, er kon een gesprek komen, als ze er dan zo op stonden...", was het antwoord.
Super vervelend voor je, maar ik hoop dat anderen je beter op weg kunnen helpen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:05

Liselot schreef:
juridisch loket heb ik al gebeld, hun zeggen dat ik een aangetekende brief moet verzenden met de passeerdatum er in, alle feiten op een rij en dat ik hun aansprakelijk stel voor schade die ik lijdt

maar of het daar nou heel veel beter van wordt :\

Ik zou dat in elk geval wel doen. Je kunt er, behalve een postzegel, weinig aan verliezen toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:10

Financieel niet nelleke, maar ze kunnen wel gigantisch gaan steigeren als ik zoiets doe, straks zit ik er dan over een maand of 3 nog niet in.... Daar doel ik meer op

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:11

Tsja, ik mag toch aannemen dat de 'verkoper' niet zit te wachten op bijkomende kosten of eventuele ontbinding van de koop. Ik snap dat dat niet je doel is, maar het geeft de verkopende partij misschien wel een zetje in de rug.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:11

Jeetje Liselot, wat een verhaal :oo

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:12

ja, maar als ik het laat ontbinden ben ik mijn bankgarantie kwijt (en de kosten voor de hypotheekadviseur e.d.)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:15

Dat snap ik, dat is ook niet het doel natuurlijk. Maar je wil wel wat druk achter de zaak zetten lijkt me? Kosten voor hypotheekadviseur hoort ook bij 'bijkomende gemaakte kosten'.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:19

er is geen enkel bewijs dat jij in welke vorm dan ook akkoord gaat of bent gegaan met een andere datum, zou het erg vreemd vinden als jij geen gelijk zou krijgen , maar het is en blijft gewoonweg rük natuurlijk dit soort gezeik.
ik zou in ieder geval wel die brief schrijven, zag dat er al iemand was die hem wel wilde checken voor je in je andere topic.
de koop afblazen vanaf hun kant zal wel loslopen, momenteel mag je heel erg blij zijn als je je huis verkocht hebt , denk eerder dat wat druk vanaf jou kant de boel wel eens snel zou kunnen gaan in jouw voordeel ,
en Wat Nelleke zegt, alle schade die jij oploopt door deze actie van hen kun je op deze manier wel bij hen neer leggen ipv zelf de sjaak zijn voor eventuele extra kosten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:33

Ik ga toch maar die brief schrijven, moet toch iets doen... Heb ook geen zin om maar over me heen te laten lopen terwijl ik in mijn recht sta.
Er is inderdaad geen enkel bewijs dat ik akkoord zou zijn gegaan met een andere datum. Heb wel bewijs van mijn kant dat ik er niet akkoord mee ben (die mail op 3 maart)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:37

Ik zou eerst een goed gesprek met de notaris houden :j

Die heeft verstand van dit soort zaken en die betaal je toch al om de overdracht goed te laten verlopen, dus uit een stukje service kun je daar vast ook wel goed advies krijgen.

Wanneer er iets fout gaat dan moet de notaris het toch regelen, als de passeerdatum verandert moet worden dan moet de notaris hiervan ook op de hoogte worden gesteld... dus gewoon direct bij de notaris informeren, die IS er nu juist voor de hele juridische kant van het verhaal dus is de uitgelezen persoon om hierover te benaderen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:43

Dat wist ik helemaal niet! Ga haar zo nog maar even bellen dan

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:58

Heb net de notaris gebeld, zij ging er van uit dat als de makelaar belde voor uitstel ik er wel van zou moeten weten. Heb haar het hele verhaal uitgelegd en zij gaat nu de makelaar nog weer bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:02

_Nelleke_ schreef:
Relaxed schreef:
Hehe eindelijk dit topic gevonden, ik wist dat ie er was, maar moest ff zoeken :+

Zoals het nu lijkt hebben we een huis gekocht, woensdag voorlopig koopcontract getekend, dus morgen loopt onze bedenktijd af. So far so good.. Ware het niet dat die mensen in scheiding liggen en dit huis de veiling op zou, staat voor donderdag as gepland. Mondeling zijn er allemaal toezeggingen dat we het huis mogen kopen (bank, notaris en curator zijn akkoord) en dus niet meer geveild wordt, maar nog niks is zeker.. Nu kwamen ons vrijdag ook nog brieven onder ogen dat ze afgesloten gaan worden van gas, water én elektra. Op zich geen probleem, maar de aansluitkosten komen in totaal neer op 700 euro :(

Echt een gedoe allemaal... Morgen de makelaar maar weer is bellen :+

Jeetje Relaxed, wat een gedoe.

Volgens mij kunnen ze die kosten niet op de nieuwe koper verhalen hoor! Ik zou dat echt uitzoeken voordat je gaat betalen. Als nieuwe klant hoor je niet 700 euro te moeten betalen voor de 'aansluiting' terwijl de aansluiting er al ligt.

Nee de waterleidingmij zegt idd ook de aansluitkosten te verhalen op de huidge bewoners, zeker als wij ze het nieuwe adres van die mensen kunnen geven. Maar de energiemij geeft aan dat de aansluitkosten voor ons zijn. Dit hebben we echter al geregeld door het via de notaris te laten verrekenen.
Ik ga vanmiddag de makelaar nog even bellen, hij gaf aan dat de bank/bewindvoerder moest voorkomen dat er tot afsluiting werd overgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:06

Liselot, wat een gedoe zeg :( Ik dacht dat wij in een rotsituatie zaten, maar dat valt nog enorm mee als ik jou verhaal zo lees.. Makelaars.. :n

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:08

Ik meld mij ook hier.
Wij hebben ons appartement nu 1 maand te koop staan.
Ben benieuwd wanneer we iets horen... Tot nu toe nog niets :(

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:11

+:)+
Liselot schreef:
Heb net de notaris gebeld, zij ging er van uit dat als de makelaar belde voor uitstel ik er wel van zou moeten weten. Heb haar het hele verhaal uitgelegd en zij gaat nu de makelaar nog weer bellen.

hopelijk heeft dit wat gewensd effect!

Uiteraard nog niks gehoord van ons bod -O- Zijn met 20k omhoog gegaan om aan te geven dat we het gewoon toch echt wel willen hebben dit huis.