Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Oeh leuke planten! Die red fire staat ook bij de ikea tegenwoordig, of in ieder geval lijkt het die te zijn.
Ik heb besloten om de bevochtiger te retourneren als dat nog kan. Ik weet alleen niet hoe ik m'n monstera dan mooi houd, maar ik ben te bang dat ik schimmel krijg als er continue plassen water op m'n kozijnen/vensterbank liggen.
Janine1990 schreef:_Christina schreef:Oeh leuke planten! Die red fire staat ook bij de ikea tegenwoordig, of in ieder geval lijkt het die te zijn.
Ik heb besloten om de bevochtiger te retourneren als dat nog kan. Ik weet alleen niet hoe ik m'n monstera dan mooi houd, maar ik ben te bang dat ik schimmel krijg als er continue plassen water op m'n kozijnen/vensterbank liggen.
Je hebt niet toevallig nog enkel glas waardoor je ramen heel erg reageren op de kou van buiten versus de warme en relatief vochtige lucht binnen? Dat slaat natuurlijk aan op je ramen. Ik heb dat niet omdat ik vitrages heb. En daarnaast dubbel glas, maar niet het nieuwste van het nieuwste zoals ik boven heb
cissy schreef:Na me rot gezocht te hebben om de soort te vinden en dus niet gevonden, bedacht ik me dat dit topic er ook nog is...![]()
Welke plant is dit?
[ Afbeelding ]
_Karlijn schreef:cissy schreef:Na me rot gezocht te hebben om de soort te vinden en dus niet gevonden, bedacht ik me dat dit topic er ook nog is...![]()
Welke plant is dit?
[ Afbeelding ]
Philodendron Xanadu
Muronia schreef:Mag ik me hier ook melden? Ik ben niet zo'n heel goed plantenmens, maar als ik voor eentje ga, dan doe ik er ook erg mn best voor. Zo heb ik buiten een olijfboompje die ik als zielig sprietje heb gehaald en die nu al een heel flink boompje wordt. En een vetplantje bij mijn vader uit huis gered (was van mn moeder maar toen ze was overleden verwaarloosde pap de plantjes nogal), die inmiddels ook al 4x zo groot is geworden. Oftewel, ik heb hier wel plezier in en ik val op kneusjes.
Zo heb ik nu een iets grotere kneus in huis gehaald, een pachira aquatica, oftewel een geldboom. Hij heeft wat liefde nodig, dus ik ga mijn best ervoor doen. Ik raak alleen een beetje in de war over de plaats waar hij nou het beste kan staan. Op internet lees ik niet in direct zonlicht en in (half)schaduw, dus ik dacht dat ik het zo goed deed. Maar.. op een planten-fb-pagina krijg ik te horen dat hij voor het raam moet en zo te weinig licht krijgt
. Hij staat tochtvrij, een dikke meter van het raam af, in de woonkamer, ramen zitten op het noorden. Ook zie ik dat bij deze boompjes de stammetjes vaak om elkaar heen gedraaid zijn gegroeid, dat is bij deze niet zo. Kan ik hem daarin begeleiden of hoe moet dat?
[ Afbeelding ]