[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:36

pmarena schreef:
Is er voor hem dan ook wel iets èrg leuks ter compensatie van de langere route naar z'n werk? :)

jawel :D er staat een schuur in de tuin die kwa vloeropp groot genoeg is om een oefenruimte te realiseren voor de banden die we kwa bergruimte niet nodig zouden hebben , kwa constructie voldoet het niet, maar vent werkt in de lawaaibeheersing en doet niet anders dan isolerende constructies tekenen en ontwerpen voor allerlei rumoerige zaken (bijvoorbeeld turbines/noodgeneratoren van electrabel inpakken, dat zijn dus gewoon vliegtuigmotoren :+ zodat ze geen geluidsoverlast geven etc inclusief geluidsisolerende luchtinlaten en rookgaskanalen voor de afvoer etc)
dus dan zou een eigen oefenruimte voor hem en de band vrij goed te realiseren zijn, hoeven ze niet meer op te bouwen en af te breken in de huur ruimte :D

Nelleke : eigenlijk is het huis kwa locatie niet ideaal en eigenlijk willen nog even wachten met kopen (we zitten hier nog maar anderhalf jaar) maar ja, eigenlijk willen we hier ook niet heel erg lang blijven zitten , want het huis heeft gewoon wat irritatiepuntjes en de buren ook trouwens ;)
kwa timing en locatie is het niet ideaal zeg maar...maar ja...tis wel errug leuk...

Edit: kwa locatie, het is maar 10 km van waar we nu nu wonen, maar wel aan de andere kant van het water, nadeel is dus de extra brug op de reisroute voor vriend en ook kwa sociaal leven, bruggen zijn makkelijke opstop punten en ze willen aan de twee bruggen hier nog al eens onderhoud plegen waarbij de hele bende afgesloten word.
maar! kwa huizenprijzen, het scheelt zo een halve ton of je hier of daar naar een huis kijkt...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-03-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:44

Zo gingen wij idd ook kijken bij dit huis, gewoon om het van de lijst af te kunnen strepen. maar soms pakt dat anders uit. Lijkt me wel lastig als je geen leuke buren hebt

Krijgen overigens het idee dat ze het niet wil verkopen (liet al iets weten van huurders voor het woonhuis). Dus ik ga maar van het ergste uit, dat het niet doorgaat...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:45

Ah zo! :)

Ach ja, misschien komt er vanzelf wel wat op je pad wat nog beter qua locatie past. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:53

Talida, buren vallen op zich mee hoor... tis een rustige straat waar we nu wonen , buren zijn allemaal hele vriendelijk, helft van de straat zit halve zomers in de voortuin bij ons in de rij ivm gruwelijk heet in de achtertuin. Directe buren , hij kan nogal weinig hebben, wij zitten in de zomer gemiddeld 1 maal per maand achter in de tuin met wat vrienden waarbij het wat later word , of dat we een achtergrondmuziekje hebben aan staan(en dan bedoel ik ook echt achtergrond! muziekje, dus laag volume) en dan hangt hij al over de schutting heen te mekkeren , meestal op een manier die ik niet kan waarderen , hij haalt er dan ook oude koeien bij "vorige keer ook al" en dna spreken we dus over een maand/anderhalve maand waarbij de omstandigheden hetzelfde waren.
heb mezelf ook voorgenomen dat als hij nog eens op een dergelijke manier over de schutting hangt hij de kleuterjuf behandeling krijgt."zodra je weer normaal je woordjes kunt gebruiken mag je terugkomen, tot die tijd heb ik geen enkele behoefte om naar je te luisteren"
maar goed, dat valt op zich mee, kwestie van opvoeden ;)
verder prima buren, nemen ook pakketjes voor elkaar aan, we zijn echt heel goed aanspreekbaar voor ze en dat weten ze ook allebei. Hij bied ook zijn excuses aan de dag er na, maar de sfeer is voor mij wel verziekt op het moment dat het gebeurd.

Maar wat vervelend die onzekerheid/idee dat het niet doorgaat... wanneer denken jullie er wat zekerheid over te krijgen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:14

Wij gaan vanmiddag bij een huis kijken. Het eerste huis voor mij en vind het ook wel spannend. Er gaat een goede vriend mee om kritisch naar het huis te kijken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:19

Spannend! Veel plezier :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:15

succes belle-boef

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:52

Weer even een leuke ontwikkeling bij ons! Gister bij een huis geweest. De mensen hebben interesse in woningruil. Wij zijn in ieder geval verliefd op het huis. Dus ben benieuwd! Maandag bellen dat we interesse hebben!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:00

spannend Sharmila, hopelijk zien zij jullie huis ook helemaal zitten :j
lijkt me nog best lastig, de perfecte combi van huizen en eigenaren vinden om te kunnen ruilen, maar als je de goeie combi vind kan het echt heel ideaal zijn denk ik .
Ik doe fingers crossed voor jullie :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:30

Leuk Sharmilla. Zien jullie een woningruil zitten?

Nou we hebben gisteren gekeken. Wat kunnen foto's een ander beeld geven :P
Het is een huis met potentie. Er is vanalles verbouwt maar niets echt niets is afgemaakt.
We gaan maandag of dinsdag wel een bod uitbrengen en zien waar het schip strand.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:44

Hebben jullie meer huizen bezichtigd of alleen deze Belle_boef?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:09

Nu eerst alleen deze. We kijken al heel lang huizen en na het invullen van de belastingaangifte bedacht dat we ook wel eens konden gaan kijken voor een koophuis. Toevallig vonden we dit huis beide erg leuk. Als dit niks wordt zoeken we rustig verder. We hebben geen haast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:00

Spannend zeg!

Hoe zit dat eigenlijk met woningruil, is dat alleen interessant als je ook echt in de woning van de andere partij wilt gaan wonen, of zou het bvb. ook kunnen met bijbetaling van 1 van beide partijen? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:17

Mareen, kan op verschillende manieren, 1 op 1 ruilen, maar ook bijbetalen, ligt helemaal aan de waarde van de te ruilen objecten en eventuele staat van onderhoud of andere plus en min punten .
de uitdaging is wel om 2 partijen bij elkaar te vinden die ruilen zien zitten en elkaars huis willen hebben.

er zijn tegenwoordig nog creatievere opties, maar daar weet ik zelf ook het fijne niet van ,iets met meer partijen dan 2, maar dan word het een hele puzzel denk ik

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:19

En dan na 1 bezichtiging een bod uitbrengen belle_boef? Dapper! Ik zou dat doodeng vinden!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:04

Je kan ook ruilen omdat je denkt dat het huis van de mensen waar je mee ruilt misschien makkelijker te verkopen dan je eigen huis, bijvoorbeeld omdat het kleiner is.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:06

Ons huis staat te koop voor 204 en die van hem voor 290, dus het wordt sowieso bijbetalen voor ons. Maar ja nu nog onderhandelen voor hoeveel. We gaan maandag in ieder geval de makelaar bellen dat we woningruil zeker zien zitten. Meneer was er gister ook bij toen we kwamen kijken en hij liet wel merken dat hij ons huis kent omdat een kennis van hem dezelfde woning heeft. En dat hij ons huis ook wel ziet zitten. Dus dat klinkt positief allemaal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:09

klinkt idd positief Sharmila, hopelijk uiteindelijk idd allebei de partijen enthousiast en dat er iets te regelen is :j
wel een voordeel dat ie jullie huis op zich kwa type huis al wel kent op die manier :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:50

Maar als je wilt ruilen met een wellicht makkelijker verkoopbare woning, hoe zit het dan met de overdrachtsbelasting enzo?

Dat kost je natuurlijk ook geld, dat je in principe toch een nieuw huis op je naam krijgt waarvoor alles geregeld moet worden :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:01

Ja hoor de regels zijn verder gewoon hetzelfde. Het principe is namelijk hetzelfde. Beide partijen kopen een nieuw huis. Ben alleen benieuwd hoe we het moeten doen als we daadwerkelijk over moeten. Misschien kunnen we een verhuiswagen delen ofzo hihi. Het is een aardige man dus daar komen we vast wel uit.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:41

pmarena schreef:
Maar als je wilt ruilen met een wellicht makkelijker verkoopbare woning, hoe zit het dan met de overdrachtsbelasting enzo?

Dat kost je natuurlijk ook geld, dat je in principe toch een nieuw huis op je naam krijgt waarvoor alles geregeld moet worden :)

Ik weet er ook niet alles van, maar ik weet wel dat het gebeurt. Vriendin van me heeft dat ook zo gedaan, zij een nieuw huis en de andere partij een huis dat makkelijker verkoopbaar was, of in ieder geval goedkoper in de dubbele lasten die ze hadden.

Overigens is een tweede verkoop binnen 36 maanden vrijgesteld van overdrachtsbelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:08

Hehe eindelijk dit topic gevonden, ik wist dat ie er was, maar moest ff zoeken :+

Zoals het nu lijkt hebben we een huis gekocht, woensdag voorlopig koopcontract getekend, dus morgen loopt onze bedenktijd af. So far so good.. Ware het niet dat die mensen in scheiding liggen en dit huis de veiling op zou, staat voor donderdag as gepland. Mondeling zijn er allemaal toezeggingen dat we het huis mogen kopen (bank, notaris en curator zijn akkoord) en dus niet meer geveild wordt, maar nog niks is zeker.. Nu kwamen ons vrijdag ook nog brieven onder ogen dat ze afgesloten gaan worden van gas, water én elektra. Op zich geen probleem, maar de aansluitkosten komen in totaal neer op 700 euro :(

Echt een gedoe allemaal... Morgen de makelaar maar weer is bellen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:27

welkom Relaxed... dat klinkt spannend allemaal zeg. veel succes, ik hoop dat het allemaal gaat lukken met dat huis.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:56

Dat klinkt inderdaad nog niet relaxed, Relaxed :D

Vandaag maar weer eens een nieuwe bod uitbrengen. Makelaar waar ze wel (?) goed contact mee heeft is terug van vakantie dus hopelijk duurt het nu niet weer bijna een hele week voordat we wat reactie hebben

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:10

Relaxed schreef:
Hehe eindelijk dit topic gevonden, ik wist dat ie er was, maar moest ff zoeken :+

Zoals het nu lijkt hebben we een huis gekocht, woensdag voorlopig koopcontract getekend, dus morgen loopt onze bedenktijd af. So far so good.. Ware het niet dat die mensen in scheiding liggen en dit huis de veiling op zou, staat voor donderdag as gepland. Mondeling zijn er allemaal toezeggingen dat we het huis mogen kopen (bank, notaris en curator zijn akkoord) en dus niet meer geveild wordt, maar nog niks is zeker.. Nu kwamen ons vrijdag ook nog brieven onder ogen dat ze afgesloten gaan worden van gas, water én elektra. Op zich geen probleem, maar de aansluitkosten komen in totaal neer op 700 euro :(

Echt een gedoe allemaal... Morgen de makelaar maar weer is bellen :+

Jeetje Relaxed, wat een gedoe.

Volgens mij kunnen ze die kosten niet op de nieuwe koper verhalen hoor! Ik zou dat echt uitzoeken voordat je gaat betalen. Als nieuwe klant hoor je niet 700 euro te moeten betalen voor de 'aansluiting' terwijl de aansluiting er al ligt.