Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Ik vind zo'n hertshoornvaren heel mooi.
Maar hoe houd je die mooi?
_Karlijn schreef:Ik koop de laatste tijd weinig planten door evenweinig energie. Toevallig dinsdag alleen even een nieuw potje kattengras, waardoor ik de volgende dag met enige spoed naar de DA kon omdat poeslief onder narcose te laten brengen om endoscopisch te bekijken of er gras in haar keel zat (kokhalzen, heel veel slikken, proberen over te geven maar kwam niks)..duur kattengrasje was dat
_Christina schreef:Leuke plantjes weer!
Ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een luchtbevochtiger gehaald (met name voor die grote monstera, die heeft mij iets te veel bruine randjes). Nu vraag ik mij af hoe hoog jullie die hebben staan? Ik heb een lastige en grote ruimte, het lijkt er vooralsnog op dat ik 'm niet hoger dan 60% moet zetten (misschien verandert dat nog als de ruimte eraan gewend is, normaal is het <50%). Tenminste.. Ik had 'm voor de nacht naar 65% gezet en dat is blijkbaar problematisch. M'n ramen waren onwijs beslagen, het apparaat heeft duidelijk de hele nacht staan bevochtigen (gebaseerd op het niveau in de tank). Gek genoeg vond het apparaat het blijvend maar 63-64%, hoewel helemaal aan de andere kant van de kamer een andere meter het 76% vond. Zet ik 'm op 60% dan houdt hij het netjes bij.
Dan denk je prima, laat je 'm daar toch op staan? Aan de ene kant wel, aan de andere kant dacht ik dat plantjes juist wat hoger lekkerder vinden? Maar elke dag onvrijwillig m'n enorme glaspartij lappen zie ik ook niet zitten