Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:33

Milan_lover: leuke uitdaging om er voor weinig wat moois van te maken. :) Succes!

Is er iemand die de Billy boekenkast op een stijlvolle manier heeft weten te integreren in een interieur? :P

Ik ben in de veronderstelling dat het zo’n meubel is dat je in je werkkamer moet houden (of studentenkamer, tienerkamer) als uiterst praktische kast en dat je helemaal niet moet willen proberen om daar bijv. in een woonkamer iets stijlvols mee te doen. :o Ik vind het een ontzettend handige, maar te simpele kast zonder uitstraling. Hopelijk stoot ik hier niemand mee voor het hoofd. Ik zou het echter heel leuk vinden als iemand mij het tegendeel kan bewijzen. En dan heb ik het niet over die fantastische Ikea hacks waarbij ze een heel stel Billy's omtoveren tot een bibliotheek / enooorme boekenkast...

De reden voor de vraag is dat ik een lege hoek heb én veel dakloze boeken plus een Billy kast over heb, maar dat ik echt met de beste wil nog niet zie hoe dat ooit mooi zou moeten staan (en ik dus op zoek moet naar een mooiere kast).

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:47

_Lorette_ schreef:
Milan_lover: leuke uitdaging om er voor weinig wat moois van te maken. :) Succes!

Is er iemand die de Billy boekenkast op een stijlvolle manier heeft weten te integreren in een interieur? :P

Ik ben in de veronderstelling dat het zo’n meubel is dat je in je werkkamer moet houden (of studentenkamer, tienerkamer) als uiterst praktische kast en dat je helemaal niet moet willen proberen om daar bijv. in een woonkamer iets stijlvols mee te doen. :o Ik vind het een ontzettend handige, maar te simpele kast zonder uitstraling. Hopelijk stoot ik hier niemand mee voor het hoofd. Ik zou het echter heel leuk vinden als iemand mij het tegendeel kan bewijzen. En dan heb ik het niet over die fantastische Ikea hacks waarbij ze een heel stel Billy's omtoveren tot een bibliotheek / enooorme boekenkast...

De reden voor de vraag is dat ik een lege hoek heb én veel dakloze boeken plus een Billy kast over heb, maar dat ik echt met de beste wil nog niet zie hoe dat ooit mooi zou moeten staan (en ik dus op zoek moet naar een mooiere kast).

Heb je al gekeken naar de deurtjes die erbij passen? Hier staan er 2 in de keuken als servieskast en 2 in de slaapkamer als boeken/rommeltjeskast en we hebben er bij alle kasten deurtjes voor. Wel simpele witte, dat voldoet prima in die ruimtes.
Die deurtjes zijn overigens wel duurder dan een complete kast zonder :')

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:54

Idd deuren als je het er wat opgeruimder wilt laten uit zien. Kijk eens op Marktplaats, daar worden ze vaak aangeboden. Verder kun je er natuurlijk een leuk gordijn voor hangen of aan de zijkant kleine schapjes maken voor leuke spulletjes. Verder kun je de zijkanten behangen/kleuren in de kleur van de ruimte waarin hij staat of juist héél opvallen kleuren.
Met Billy kun je alle kanten op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:00

_Lorette_ schreef:

Ik deel hierin je mening :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:34

@milan_lover gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje! Veel succes met de vloeren etc *\o/*

@vec, en als je zoekt op billy ikea hack, komt er dan iets leuks uit misschien?

Ondertussen ben ik een paar maanden geleden verhuisd, vandaag is mijn bank geleverd *\o/* . nu heb ik alleen kleed struggles, zouden jullie mee kunnen kijken?

Afbeelding

Dit is mijn bank, mijn tafeltjes en mijn eetkamerstoel (normaal staat het niet zo, maar de rest is nog niet helemaal af en echt een grote rotzooi, dus even voor de foto).

De rest van mijn meubels is allemaal wit en ik twijfel tussen de volgende kleden:

1. https://www.dewoonwinkelier.nl/vintage- ... quantity=1

2.
https://www.bol.com/nl/p/qazqa-vintage- ... lsrc=aw.ds

3.
http://www.benuta.nl/vloerkleed-casa-be ... O_EALw_wcB

4.
https://www.sfeer.nl/by-boo-vloerkleed- ... FUQAvD_BwE

5.
http://www.benuta.nl/vloerkleed-tara-ve ... aPEALw_wcB

6.
http://www.benuta.nl/vloerkleed-plat-ge ... XAQAvD_BwE

(Sorry het zijn er een beetje veel)
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar hhet 2e kleed, omdat die dezelfde kleur heeft als mijn stoelen, maar misschien is juist iets anders ook ael leuk?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:40

Ik zou de laatste nemen, past beter bij de muur.

Leuke bank ;) ik heb precies dezelfde :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:48

Komt jou bank ook van Zitmaxx? Ik zag pas iemand reageren dat ze hem daar vandaan had, maar weet niet meer wie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:50

Nee, die van mij komt bij Leen Bakker vandaan. Het is geen echt leer, maar een soort stof/leer kombo. Hij staat nu een jaar en blijft erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:51

Amy nee ook de hacks vind ik niets.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:55

Die bank vind ik ook mooi, vind alleen de pootjes zo ielig.
Onze vorige bank kwam ook van Leenbakker.
Een 3 zits met zo'n loungestuk eraan.
Ding koste 250 euro en hebben we 5 jaar gehad.
Hij moest weg omdat de hond er op gekotst en gepiest had als pup, want verder was er niks mis mee.
Ding zat als een huis.
Die bruine wil ik toch eens naar gaan kijken en dan even bekijken of ik de poten zou kunnen vervangen voor wat dikkere.

Kleden heb ik geen verstand van.
Heb er geen in huis ivm honden en kinderen.
Binnen een week is het ding goor hier denk ik.

Edit: die bank van de Leenbakker, lijkt dat een beetje suède achtig D.D?
Ik ben benieuwd of dat makkelijk schoon te maken is als er bv wat op valt (beker drinken, zand....)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:05

De bank van de leen bakker was wat te groot voor in mijn kamer. Deze bank is maar 1,85m, dat is een mooie maat voor mij. dunne pootjes vind ik persoonlijk juist wel mooi, zeker op mijn kamer. De bank moest niet te massief en lomp zijn en daar past deze echt precies bij

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:10

Staat mooi zo bij jou Amyy.
Bij ons moet het gewoon groot en lomp zijn.
De 4 zits van leenbakker is 2.80m.
Daar kan ik er dan gemakkelijk 2 van kwijt.
Maar ik moet hem gewoon eens in het echt gaan bekijken.
Heel jammer dat onze woonkamer nog lang niet klaar si want de bank is nu in de aanbieding zie ik net :(

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:15

LeenBakker heeft heel vaak aanbiedingen, dus die komt wel weer een keer langs hoor! Deze bank die ik nu heb was €530 inclusief bezorging, pootjes eronder en ze nemen alle zooi weer mee. Het is geen leer maar stof inderdaad, denk vrij vergelijkbaar met leenbakker, alleen heb ik andere randen/naden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:27

Voor deze 'stof' kun je speciale sprays kopen om ze vuil afstotend te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:33

Mijn bank heeft ronde poten en wat dikker als de getoonde vierkante, ik schat 5 cm diam.
Het is idd een dikke suede/leerachtige stof en ik heb nog geen ervaring met gemorste drankjes, wel een beetje kattenkots, dat ging er goed af zonder vlekken.
Overigens heb k een 2,5 zits en die is ong. 1,85.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:10

Amyyy schreef:
De bank van de leen bakker was wat te groot voor in mijn kamer. Deze bank is maar 1,85m, dat is een mooie maat voor mij. dunne pootjes vind ik persoonlijk juist wel mooi, zeker op mijn kamer. De bank moest niet te massief en lomp zijn en daar past deze echt precies bij

Qua kleden: ik zou kiezen tussen 2 en 6. Maar dat hangt ook wat af van de rest van je huis.
2 is wat rustiger, maar misschien snel saai, 6 is wat levendiger en sluit mooi aan op de blauwe muur.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:17

Die muur is toch paars?

Ik zie trouwens dat de bank van Leenbakker niet zo'n diepe zit heeft. Die van zitmaxx is wat dieper.
Mijn man is 2 meter dus heeft wel wat lengte nodig.
Zitmaxx zit alleen heel erg uit de buurt dus dan wordt dat op de gok bestellen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:19

Ja, muur is inderdaad paars. Op de gok bij Zitmaxx bestellen zou ik niet doen. Ze hebben zo veel keus in banken, maar ook in stoffen, je kan alles met elkaar combineren. Je moet het echt gevoeld en gezien hebben!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:24

Afbeelding

Deze leek me we wat.
Maar iets vergelijkbaars is vast in de buurt te vinden.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:48

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:59

Ik vind het laatste kleed er mooi bij passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:02

ClaudiaHS schreef:
[ [url=m/OcncS9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze leek me we wat.
Maar iets vergelijkbaars is vast in de buurt te vinden.

Mooie bank!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:16

@aine: dát is een mooie deal :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:23

_Lorette_ Ik vind het zeker een leuke uitdaging om met weinig toch wat leuks te creeëren! In mijn huidige huisje heb ik toendertijd vrijwel niets gekocht, maar alles tweedehands gekregen of opgeknapt. Ik denk dat ik nog geen 500 euro uitgegeven heb toen ik over ging. Ik was 17 en moest zo snel mogelijk uit huis, dus dan heb je ook weinig keus. Ik moet wel zeggen dat ik me daardoor lange tijd niet thuis heb gevoeld, omdat het allemaal heel basic was. Dat wil ik nu toch wel anders gaan doen :j

Ik kende de Billy boekenkasten niet dus die heb ik even opgezocht, niet echt mijn smaak, maar ik geloof zeker dat ze heel erg handig zijn :D Ik zou hem dan in een mooie kleur verven denk ik, of er bakken/lades in maken zodat je wat afwisseling hebt en wat dingen uit het zicht kunt opbergen. Ook zou je voor wat planken glas/plexiglas kunnen maken zodat je wat vakken als een soort van vitrinekastje kunt gebruiken.

Amyy Prachtige bank <3 zoiets zou ik ook graag willen in de vorm van een hoekbank, maar dan wat meer met een industriële look. Gelukkig hebben we op dit moment al wel een bank, dus we kunnen rustig rond kijken voor wat anders :j

Ik vind het eerste en het 5e kleed wel wat hebben, maar ik hou dan ook van wat aparts.

_Aine Ik ben ook altijd naar tweedehands koopjes aan het snuffelen <3 Maar een bank zouden we ditmaal toch graag nieuw willen hebben. Tenzij we voor die tijd de bank en stoelen van mijn schoonmoeder over kunnen nemen. Dat is een barokke set, maar moet door slecht stoffeerwerk opnieuw gestoffeerd worden. Maar die moet eerst een nieuw bankstel hebben voordat ze deze afstaat :D

Ik zal jullie eventjes wat meer laten zien van onze nieuwe woning en de dingen die al vast staan, voor de rest gaan we gewoon lekker puzzelen en ik ben wel van het proberen, bevalt het niet kan het altijd nog anders :)

Dit is de plattegrond van de begane grond;

Afbeelding

De keuken is niet ontzettend groot, dus we willen graag tussen de keuken en de eetkamer een roomdivider maken met daarin ook ruimte voor bijvoorbeeld het koffiezetapparaat, om zo het aanrecht zoveel mogelijk vrij te kunnen houden. We hopen hiermee ook het zicht op de koelkast vanuit de woonkamer te breken (deze willen we naast de deur naar de bijkeuken, zodat hij wel in de keuken staat).

Oh en de deur vanuit de woonkamer naar de gang zit er gelukkig al niet meer! Dus daar hoeven we geen rekening mee te houden :D

Dit is de plattegrond van de eerste verdieping;

Afbeelding

De grootste kamer wordt onze slaapkamer, de middelste onze werk- en hobbykamer en de kleine wordt een "inloopkast".

Dit is de vloer die ik gisteren heb uitgezocht; (sorry voor de slechte foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Deze komt over de hele bovenverdieping en in de bijkeuken. In de woonkamer en keuken ligt al laminaat, dat is een stuk lichter.

En dit is onze eettafel toen we hem net gemaakt hadden;

Afbeelding

En in de beits;

Afbeelding

Deze grijstinten willen we dus op meer plekken in het huis en de meubels terug laten komen.

Als mensen geniale ideeën hebben hoor ik het natuurlijk graag :)) Ik kan niet wachten om te beginnen!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:43

Mooie kleur beits op die tafel. Welke kleur is dat?
Onze kloostertafel heeft ook een opknapbeurt nodig.
Is het een matte beits?