Het is ook niet zo zwart wit als ik het hier stel, maar naar mijn idee zijn sociale huurwoningen er voor mensen die geen huis kunnen kopen. Niet voor mensen die een keertje extra op vakantie willen en graag een gucci tasje aan hun arm willen hangen.
sja, als dat de grens word voor de verhogingen is het prima, maar die grens komt waarschijnlijk een stuk lager te liggen, wij zijn waarschijnlijk ook gewoon de sjaak en wij hebben echt geen hoog inkomen, niet hoog genoeg om dikke vakanties en merken onzin te kopen
vorig jaar kon er een week Drenthe vanaf in het naseizoen. 
als de regeling slecht uitpakt, zal sparen hier zelfs lastiger worden, dan schiet je je doel wel voorbij wat betreft overheid, want een huis kopen zal dan helemaal niet meer kunnen , maar mag je wel bloeden voor een huis wat nooit van jou zal zijn, klinkt misschien dramatisch, maar komt het wel op neer. hier staan namelijk in de praktijk zelden huizen te koop die haalbaar zijn op 1 inkomen, Tsja en hypotheekrente-aftrek voor hoge inkomens... Daar heb ik gemengde gevoelens bij. Kennen jullie het verhaal van Hans? Dat vind ik altijd een goed voorbeeld.
Hans gaat elke week met 9 vrienden naar de kroeg. De groep is heel gemêleerd, zo zijn er nogal verschillende inkomens. Zo hebben de vrienden een paar jaar geleden afgesproken dat de kroegrekening van elke week inkomensafhankelijk betaald wordt. Dit betekend dat de armste vriend van hans niks hoeft te betalen en dat degene die daarna het minst verdiend maar 3% van de rekening betaald. Hans betaald 50% van de rekening. Dat vind hij helemaal niet erg, want hij heeft genoeg geld en hij vind het leuk om elke week met z'n vrienden naar de kroeg te gaan.
10 jaar lang gaat dit naar tevredenheid en vieren ze hun jubileum in de kroeg. De kroegbaas komt bij ze staan en zegt: 'Jongens, jullie zijn al zolang goede klant van mij, vanaf nu krijgen jullie elke week 20% korting op de rekening'. De mannen blij, totdat ze gaan afrekenen. Er ontstaat ruzie. Want degene die maar 3% betaalde, krijgt dit keer maar 50 cent korting, terwijl hans 20 euro korting krijgt. Dat is niet eerlijk! Degene die het meeste verdient krijgt de meeste korting! Ook begint degene te klagen die nooit hoeft te betalen. Hij vind het niet eerlijk, hij krijgt niks!
De hele groep raakt in discussie en de jongens intimideren Hans. Hans kiest eieren voor z'n geld en verdeelt de korting over z'n vrienden. Hij betaalt zelf hetzelfde bedrag als hij elke week betaalt, zonder korting.
De week erop komen de vrienden weer bij elkaar. Hans is er dit keer niet bij. Door de ruzie en intimidatie van de week ervoor heeft hij gezegd niet meer te zullen komen. Toch hebben de 9 vrienden het gezellig met elkaar. Totdat de rekening komt, ze schrikken, want ineens hebben ze niet genoeg geld met z'n allen om de rekening te betalen...
Ik hoop dat het verhaal van Hans net zo binnenkomt als bij mij destijds. Het 'voelt' soms oneerlijk om de hogere inkomens net zoveel korting te geven. Maar je wil de hoge inkomens niet wegjagen naar Duitsland of Belgie. Want dan hebben we met z'n allen helemaal een probleem..