Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:34

Ik vind een koelere tint in de slaapkamer juist wel prettig met slapen. Die rode vind ik onwijs mooi, maar meer voor in een woonkamer.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:53

Ik denk dat zo'n kleur roze juist heel mooi staat (en ik ben heel erg Farrow & Ball fan <3 ), zeker icm donker bed en dat dekbedovertrek. Ik vind oud-roze ook nooit zo heel heftig "in your face roze".

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:01

Ik denk ook dat je een hele mooie combi te pakken hebt met die kleur en het dekbedovertrek! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:07

Hele mooie roze is dat en je zou er een andere muur grijs of juist t blauwgrijze uit t dekbed kunnen doen .

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:08

Ik zou voor het roze gaan.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:20

DubbelFun schreef:
@sanned: zoek eens op youtube naar laminaat leggen. Daar vind je de verschillende soorten (hout, pvc, click etc) en hun specifieke legwijzen. Dan zie je snel genoeg of je het zelf aan durft of niet :)
En de beste manier om iets te leren is om het gewoon te doen, maar begin dan in een makkelijke ruimte waar je geen uren in bent.

Thanks voor de tip! Inmiddels een hoop filmpjes verder denk ik nu, ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan :P

@Neroo, heel mooi dekbed <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:36

Neroo, super gaaf dekbed! Ik zou meteen de roze pot op de muur gooien. :D Lijkt me heel gaaf en jullie bed leent zich wel voor zo'n geheel. De foto met de rode muur vind ik ook tof, maar het is wel vrij heftig en donker. Volgens mij moet je daar echt een huis/kamer voor hebben en dat precies goed doen met licht/lichtinval en meubilair/aankleding om het echt te laten slagen.

Mijn slaapkamer is roze en die is in de zomer gecombineerd met lichtere kleuren en koele tinten, in de winter met warmere kleuren. De kleur lijkt overigens elke keer weer anders, afhankelijk van het seizoen en tijdstip.

Zomer

Afbeelding

Afbeelding

Winter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Krijg al helemaal de kriebels om mijn woonkamer ook in warme kleuren te verven, maar die is juist zo lekker licht/ruim/fris met de koele kleuren...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:50

Sanned schreef:
DubbelFun schreef:
@sanned: zoek eens op youtube naar laminaat leggen. Daar vind je de verschillende soorten (hout, pvc, click etc) en hun specifieke legwijzen. Dan zie je snel genoeg of je het zelf aan durft of niet :)
En de beste manier om iets te leren is om het gewoon te doen, maar begin dan in een makkelijke ruimte waar je geen uren in bent.

Thanks voor de tip! Inmiddels een hoop filmpjes verder denk ik nu, ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan :P

Als je n klein beetje handig bent is het heel goed zelf te doen! En ik zou geen goedkope laminaatsnijder gebruiken (met zo’n hendel zeg maar) maar een decoupeer zaag. Werkt veel fijner. Verder meten is weten :Y) En houd rekening met snijverlies ed

Mooi dekbed hierboven <3 Ik zou voor n roze kleur gaan!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:20

Neroo schreef:
Hoi!

Ik ben opzoek naar ook een beetje input.
Ik ben opslag verliefd geworden op dit dekbed.
[ Afbeelding ]

Nu ben ik enorm aan het twijfelen wat ik moet doen met de muren van de slaapkamer.
Het is nu nog wit, de vloer is grijs eiken laminaat.
[ [url=m/pDgsSo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had een tijdje in mijn hoofd alle muren sulking room pink van Farrow en Ball ( de pot verf staat eral, maar toch twijfels ) Wordt het dan niet te roze?
https://pbs.twimg.com/media/EMUZ3SfW4AE ... name=large

Zoals op de foto van het dekbed zijn de muren daar betonlook grijs. Supergaaf, ook een optie maar wordt het dan niet een enorm koude slaapkamer? Vind het wel fijn als er een lekker sfeertje hangt.

Deze vibe vind ik ook erg prettig, maar rood kan ook wel heel overheersend zijn. Wellicht to much?
[ Afbeelding ]

Het dekbed heeft in ieder geval mijn hart gestolen, en de inrichting moet daar in ieder geval bij passen :')
Iemand verder nog een goed idee?

Misschien zo'n roze die wij op de onderste helft van onze muur in de slaapkamer hebben?
Afbeelding

Die van Farrow en Ball zou er trouwens echt super bij staan! Die van ons is wellicht net iets te oranje achtig.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:09

Dat roze wat rinske op de muur heeft, hebben wij ook op 2 muren in de slaapkamer, maar dan tot 150 cm hoog geverfd. Wij hebben vintage pink (oid) van karwei en ik vind het fantastisch! Denk dat het ontzettend mooi staat bij het dekbed wat je voor ogen hebt.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:32

Sanned schreef:
DubbelFun schreef:

Als ik zo vrij mag zijn: hoe lang wil je daar gaan wonen? De goedkoopste laminaat soorten zijn veelal bij karwei enzo te koop. Maar goedkoop daar is imo duurkoop voor 2+ jaar. Prima voor een zolder, minder prima voor intensief woongebruik. Wij hebben heel positieve ervaring met vloervoordeel in Utrecht. En voor een appartementje met onderburen ook goed om te denken daar een TUV gecertificeerde ondervloer. En... lamineren kun je leren :+

@nero ooh heel tof! Als je deze print langdurig mooi lijkt, kan je ook voor behang in deze print kiezen. Anders zou ik inderdaad voor roze gaan, zeker in combinatie met een grijze vloer worden kleuren als blauw bijvoorbeeld best snel "kil".

@cynn ik zou beginnen met die kleine blauwe tussenbalkjes wit te verven. Dat maakt het erg onrustig. Dan de groene muur een kleur of wit. Gezien je behoefte hebt aan rust: maak er een bohemain, beach of Scandinavische inrichting van. Heerlijke loungestoel of hangmat <3, dichte kast voor boeken en puzzels. Mooi bureau met luxe stoel enz. Qua kleuren zou ik dan gaan voor zandkleurige balken (die grote groene nu) en een paar tinten donkerder op de grote muur. Oh en vergeet de groene planten niet!

Edit: wat inspiratie

https://www.pinterest.co.uk/pin/424464333623747082/

https://www.pinterest.co.uk/pin/86835099077144435/
Laatst bijgewerkt door miramii op 14-11-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:36

SaskiaB schreef:
Dat roze wat rinske op de muur heeft, hebben wij ook op 2 muren in de slaapkamer, maar dan tot 150 cm hoog geverfd. Wij hebben vintage pink (oid) van karwei en ik vind het fantastisch! Denk dat het ontzettend mooi staat bij het dekbed wat je voor ogen hebt.

Dat is precies de kleur inderdaad! :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:22

@nero: ik zou gaan voor de paarse tint uit het dekbed óf donker goud.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:40

Dankjewel voor alle input! En wat heb jij een prachtige slaapkamer lorette <3

Dan wordt het denk ik alsnog de roze verf erop knallen denk ik haha!
Ook dat vind ik weer moeilijk :') alle muren roze? Of wellicht de helft van de muren?
Of het plafond + een rand bovenin de muren roze verven. Waarom is dit zo lastig

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:52

Wij hebben de rand een beetje over helft gedaan. De onderkant van de foto lijnt daar weer mee :P

Afbeelding

Geen fancy dekbed, ben de bedden aan het verschonen :D

Op de kamer van onze oudste hebben we de rand afgezet met een latje, dat geeft ook een leuk effect!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:56

Ik denk dat als je een flink hoofdboard hebt zo'n rand voor een groot deel teniet wordt gedaan en je beter een hele muur kunt kleuren. Anders staat het alleen maar storen/druk als je ook nog iets op die muur wilt hangen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:23

DubbelFun schreef:
Ik denk dat als je een flink hoofdboard hebt zo'n rand voor een groot deel teniet wordt gedaan en je beter een hele muur kunt kleuren. Anders staat het alleen maar storen/druk als je ook nog iets op die muur wilt hangen.

Eens!
Ik heb aan de kant van het bed een soort linnen behang in donkergroen.

Edit: jij hebt je naam veranderd toch geinig!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:35

Het hoofdbord vind ik eigenlijk een vreselijk lelijk stofvangend onding en mag eigenlijk naar zolder als die ook verbouwd is. Denk zonder hoofdbord dat een rand wellicht toch leuk is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:48

SaskiaB schreef:
Edit: jij hebt je naam veranderd toch geinig!

De oude naam dekte de lading niet meer, dus met één letter verschil toch een hele verandering :)

@Neroo: zonder hoofdboard een rand maken is natuurlijk ook een idee. Bevalt het toch niet kun je altijd de andere helft ook nog verven :)

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:37

Hier ook roze op de muur in de slaapkamer, lijkt zo op een beetje paarsachtig maar dat valt wel mee. Moet verder nog gepimpt worden, dit bed staat er nu net in en ben nog op zoek naar passend beddengoed qua kleur en maat! Ik kom op leuke ideeën door jullie! Vooral al die kussens en een sprei erop kleed al heel veel meer aan!

Afbeelding

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:31

Wat vinden jullie van deze prachtige kleurencombinatie? :)

Afbeelding

Spoiler:
Uiteraard wordt het groene nog in een andere kleur geverfd :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:57

Debbie schreef:
Wat vinden jullie van deze prachtige kleurencombinatie? :)

[ [url=m/KroaBq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Uiteraard wordt het groene nog in een andere kleur geverfd :+

Welk groene? Ik zie helemaal geen groen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:15

Op mijn scherm lijkt het ook eerder 'vuil' grijs :)
Maar het blauw/paars is wel redelijk heftig.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:59

:') Huh.. Vertekenen die kleuren dan zo erg? De bovenkant is echt groen en de onderkant een donkerblauw /grijze kleur (climax)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:06

Debbie schreef:
:') Huh.. Vertekenen die kleuren dan zo erg? De bovenkant is echt groen en de onderkant een donkerblauw /grijze kleur (climax)

Haha, ik zie het denk ik zoals DubbelFun: boven grijs/beige en onder nogal heftig paars.