Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:11

Ik kom heel even uit mijn meeleesmodus! Is er iemand die echt een fijn programma of een app (voor de ipad) gebruikt voor het stylen/inrichten van je woonkamer?

Ik ken floorplanner en weet dat je bij ikea ook wel een kamer met hun meubels kan inrichten, maar was benieuwd hoe andere ervaringen zijn

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:51

Ik vind die groene kleuren op de muur ook prachtig <3

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:05

TessaVB schreef:
loulou schreef:
Wij hebben er een van sevn en die was bij lange na geen 4000 euro kwijt. Bevalt erg goed. Je woont niet in de regio, dus de winkel heb je niet zo veel aan. Maar verkopen ze ook vast wel in de buurt.

[im g]m/Mr9Iex.jpg[/img]

Ik lees hier af en toe mee maar moet hier even op reageren, wat een toffe woonkamer! <3
Waar heb je dat kleed vandaan als ik vragen mag?

Bedankt voor alle leuke reacties :)

Het tapijt heb ik gekocht via rugvista.com
Het was echt heel lastig een tapijt van die afmeting te vinden in de winkel gewoon niet aan te komen of voor duizend euro’s. Uiteindelijk dus toch online gekocht. Dat vond ik bij een tapijt best spannend, maar ben er heel blij mee :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:07

Ik vind die blauwe en groene muren hierboven zo mooi op de foto, maar op mijn eigen muur vond ik het verschrikkelijk :') Heb het meteen weer over geschilderd, vond het veel te fel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:25

Fellow schreef:
[ [url=m/qRT1Rl.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleur die Fellow deelde vind ik geweldig. <3 Maar ik heb een raar huis, dus ik durf niet zo goed anders dan wit...

Afbeelding

De half gesloopte ladder staat nu even hier op de verwarming (logische plek voor een ladder) met een tijdelijke oplossing voor de beschadigde onderste sport in de vorm van een hangplantje. :') Tot ik iets anders heb bedacht. Ik moet toch nog verzinnen welke foto's erin komen.

karin1985

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:39

Alsof hij daar hoort i.m.o.!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:47

Dat hangplantje ziet er leuk uit op die plaats! Zou het zo laten als ik jou was.

Heeft hier iemand ervaring met tegelverf? Hoe aanbrengen? Met een kwast of een lakroller? En hoe zit het met de houdbaarheid?

Ik wil er mee gaan experimenteren. Momenteel zijn daar oeroude lichblauwe tegeltjes met vergeelde voegen. Ik wil ze met donkergrijze tegelverf overschilderen en dan een paar tegeltjes met goud.
Ik hoop dat goudkleurige acrylverf op de tegelverf kan aangebracht worden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:34

Wij hebben er een ouderwetse bijkeuken eens flink mee opgefrist. Was een positieve ervaring! Bleef prima zitten. Maar dat was geen metallic verf... Wij hebben toen kwasten en rollers gebruikt.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:02

Sabine schreef:
Fellow schreef:
Bedankt allemaal voor al het advies over de kleuren!
Vind real river van flexa erg mooi, maar op de site van flexa kan ik die niet terugvinden. Vrees dat ze die niet meer mengen dan? Ireland moss van flexa zelfde verhaal..

De kleuren van vtwonen en gamma die jullie voorstelden vind ik eigenlijk allemaal wel mooi, dus ik ga rustig eens kijken wat me het meest aanspreekt. Het moge duidelijk zijn dat ik niet zo thuis ben in de muurverf. :')

Onwijs schattig vaasje _San87_! Ben nu ook wel benieuwd wat er op de onderkant staat :))

Nog 1 poging dan.. :D Is het misschien de kleur Oregano Green van Histor?

[ Afbeelding ]

Die heb ik op de muur, nadat ik online nergens een kleurstaaltje kon vinden heb ik hem zelf maar gemaakt en op Pinterest gezet, ondertussen is hij al duizenden keren gerepind.. volgens mij zijn er meer mensen op zoek :P

Die is ook mooi <3
Denk dat die ook wel heel erg in de buurt komt van de foto. Kan nu echt niet meer kiezen. :')
Was eigenlijk van plan om voor army green van vt wonen te gaan, maar deze is ook wel heel gaaf..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:23

_Lorette_ schreef:
Wij hebben er een ouderwetse bijkeuken eens flink mee opgefrist. Was een positieve ervaring! Bleef prima zitten. Maar dat was geen metallic verf... Wij hebben toen kwasten en rollers gebruikt.

Dat klinkt al veelbelovend. Heb er zin in! :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:24

soesita schreef:
Heeft hier iemand ervaring met tegelverf? Hoe aanbrengen? Met een kwast of een lakroller? En hoe zit het met de houdbaarheid?
Ik heb mijn douche/badkamer geverfd met tegenverf.
Héél goed schoongemaakt met smerig spul en met een kwast opgebracht. Slechts één laag.
Dit was in feb'2013. Nu zijn er plekken - hoofdzakelijk in het douchedeel - waar de verf er toch wel afbladdert.
Misschien had ik 2 lagen moeten doen óf door het hete water/condens laat het daar toch door los.

Het was er met weinig geld wel enorm van opgeknapt toentertijd.
Van..
Afbeelding

Naar..
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:45

Afbeelding

Dit is de onderkant van t vaasje.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:53

Als ik Google lijkt keramiek in Gouda wel hot. Misschien een mailtje naar een organisatie aldaar sturen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:54

Aardewerkfabriek Regina uit Gouda.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:58

Ja Gouda kwam ik er ook uit wijs, haha.

Een mailtje doen is wel een idee. Kijken hoe oud ie is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:25

Het is naoorlogs. Maar als ik meer wil weten moet ik ervoor betalen :P. Dus daar denk ik nog even over na.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:59

Wat vreemd. Je zou toch denken dat ze trots zijn hun produkten en er graag info over geven.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:10

DubbelDun schreef:
Wat vreemd. Je zou toch denken dat ze trots zijn hun produkten en er graag info over geven.

Kwestie van vraag en aanbod . Als die informatie zo gewenst is, dan kun je er wat voor gaan vragen. Voor niets gaat de {:} op..

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:10

Wat een gekke gang van zaken := Zoals dubbeldun zegt, een beetje bedrijf vertelt toch juist graag over hun producten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:32

Keertje langs bij kunst & kitsch? Regina deed van 1935-1950 veel bloemmotieven .. het is wel een onwijs schattig vaasje om te zien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:55

DubbelDun schreef:

Oh ik had zo'n stichting of zo geschreven. Regina bestaat niet meer.

Ik heb ook plateel.nl een berichtje gestuurd. Misschien dat de persoon daarachter meer weet.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-09-18 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:58

Waar heb je dat vaasje eigenlijk op de kop getikt? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:01

Fellow schreef:
Waar heb je dat vaasje eigenlijk op de kop getikt? :D

Gevonden bij een garageopruiming. Voor gratis :7.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:10

Dat zijn de leukste :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:06

:wave: Mag ik met jullie meekletsen?

Wij krijgen aanstaande dinsdag de sleutel van ons nieuwe huisje, beneden blijft de laminaatvloer erin liggen maar voor de rest moet eigenlijk alles nog naar onze hand geklust worden. Mijn vriend werkt helaas momenteel in een project waar hij de hele week van huis is en in een hotel zit, dus die kan alleen helpen in het weekend. Ik zal dus grotendeels alles zelf gaan doen, behalve het zware werk. Ik heb dus lekker de vrije hand *\o/* *\o/*

Ik heb vandaag de vloer voor boven en in de bijkeuken uitgezocht, en die ga ik maandag halen, zodat die er hopelijk dinsdag direct in kan. Ook heb ik vandaag eetkamerstoelen opgehaald.

Ik heb al een aantal meubels vanuit mijn huidige huisje die mee gaan, maar ook een aantal dingen die we achter zouden willen laten. Zo hebben we een antraciet steigerhouten eettafel, en dat zijn ook een beetje de tinten die we zouden willen gebruiken in het huis. We zijn allebei erg handig dus zullen veel meubels ook zelf maken, of oude meubels opknappen.

Al met al heel leuk en spannend! Ik heb al plattegrondjes gemaakt en rustig gekeken naar kleuren, ik denk dat ik morgen eventjes langs de gamma ga voor kleurstaaltjes. Ik wil onder andere met Petrol kleuren werken (richting blauw en geen groen). Zijn er nog andere tips voor verf?

Het gaat overigens om een huurhuis, dus het moet niet de wereld kosten :) We kunnen ook steeds weer wat aanpakken en aanpassen gedurende de tijd dat we er zitten.