[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:26

Ligt het bod wel een beetje in de lijn der verwachting?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:30

Nee eigenlijk niet. Want wij vinden de vraagprijs veel te hoog voor wat wij gezien hebben. Het huis is niet 'perfect', er moet nog wat aan gedaan worden en de mensen zijn er ook nog niet uit (aanvaarding dus in overleg, kan niet per direct). Op basis daarvan hebben wij een bod gedaan en hun opzich wel een redelijk bod, alleen nog steeds te hoog voor ons. Dus we proberen er 'in het midden' uit te komen. :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:54

Ach zo hoort het toch ook een beetje te gaan? Wij vinden zelfs de vp reeel maar alles eronder is beter natuurlijk :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:03

Malkeska wat een nare situatie! Ben ook wel nieuwschierig weant ik kom oorspronkelijk uit die streek (boerderij op precies de grens hoofddorp/ nieuw vennep.)

Mayflower; spannend!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:12

juval schreef:
nelleke, wat is ongeveer je budget? ik woon nu sinds een paar maanden in culemborg, en dat bevalt me prima. landelijk, maar toch in de buurt van de grote steden etc.

Culemborg is zeker mooi :D Ik kom zelf uit het westen, maar daarbij vergeleken is het hier veel groener en landelijker, bos vrij dicht in de buurt.... Ik zou niet meer terug naar het westen willen :evaw: (wel richting Drenthe, maar je moet altijd iets te wensen hebben toch := )

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:26

Sayangki schreef:
Succes Symbeami morgen! Op wat voor functie heb je gesolliciteerd?

Dank je.
logistiek administratief medewerker, dat doe ik mijn hele werkzame leven al zo'n beetje + plannen.
Maar ben wel een beetje zenuwachtig, want solliciteren blijft toch altijd spannend.

Malkesta, wat zou het leuk zijn als via dit topic een deal ontstaat omtrent het huis van je tante! Je weet nooit waar zoiets goed voor is.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:30

Ja zou wel bijzonder zijn.. :) We wachten het af

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:31

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:14

Malkesta schreef:
Deal! :D Enn dan wil ik nog een rondje huis doen, ligt namelijk een tegelpad om het huis heen daar speelde we vroeger altijd ..hard lopen he :P

Haha dat is goed hoor, wil ik wel een klein beetje korting ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:18

Mayflower, spannend zulke dingen! Is het wel een beetje een reëel tegenbod of kunnen jullie dat tegenbod ook echt niet betalen?

Symbeami, ook spannende tijden zo met het solliciteren. Ik weet nog dat ik ging solliciteren voor m'n huidige baan, was ook echt heel zenuwachtig. Moest allerlei tests doen en een gezamenlijk assessment en de sollicitatie zelf. Als ik er nu op terugkijk snap ik niet dat ze me hebben aangenomen want bij het assessment kreeg ik geen zinnig woord m'n strot uit. (Overrompeld door andere kandidaten en 4 hoge pieffen van het bedrijf.)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:14

Berdien schreef:
DUO staat inderdaad niet bij het BKR geregistreerd. Overigens heeft bijna iedereen wel een BKR registratie, dat is helemaal niet zo spannend. Creditcard, rood staan, dat is vaak het probleem niet. Het wordt problematisch als er een codering staat, dat betekend dat er een of meerdere achterstand(en) zijn geweest. En daar worden banken over het algemeen niet heel blij van, en dat kan een hypotheekaanvraag wel de nek om draaien. Meeste mensen weten alleen het verschil tussen een BKR-registratie en een BKR-codering niet.

Een hypotheek wordt pas in het BKR gemeld als er langer dan 4 maanden een achterstand op is. Dan heb je ook wel echt een groot probleem.

Of een alias. Dat heb ik ooit eens aan de hand. Met een paar heftige noteringen en een A-code... :P

Mirjam: Leuk huis idd. Als ras Brabo, wil ik niet zo noordelijk zitten. Ik durf de Waal niet over. :+
Kan je vriend jou niet uitkopen? Dan is het zijn probleem. Als hij denkt dat ie het er voor kan vangen? Dan ga je uit van het bedrag wat jij in gedachten hebt, en gunt hem de 'winst'. Die ben je toch kwijt als je je huis niet verkocht krijgt. Allemaal te betalen rente immers.

Talida: Herkenbaar... Ik zit te wachten op een unit. :D Hopelijk lukt het donderdag om hem te verplaatsen.

pmarena: Wij hebben 1 keer een huis bezichtigd. Rondleiding was door de eigenaar. De makelaar liep achter ons. hihi. Uiteindelijk ging zij naar een volgende afspraak en wij hebben nog dik 2 uur zitten koffiedrinken met die mensen. En al meteen eerlijk verteld, wat ons was verteld. Dat ie wel omlaag wilde met de prijs en dat we daarom waren komen kijken. Hij was nijdig op de makelaar. Want hij wilde niet zakken met de prijs. Wij gaven meteen eerlijk ons budget en dat wij dat ook tegen de makelaar hadden gezegd. Wij konden die prijs niet betalen en eerlijk gezegd, dat we zijn huis heel mooi vonden _/-\o_ . En toch schonk ie ons nog een bakske bij. :P Hij nam ons niks kwalijk en gaf meteen aan dat ie eigenlijk helemaal niet weg wilde. Zijn vrouw wilde minder landelijk wonen. Een leuk stel was het. Ik had er geen moeite mee dat ie ons zelf rondleidde. De makelaar kon onze vragen namelijk niet beantwoorden en hij wel.

Ons eerste huis hebben we verkocht aan de eerste kijkers. Die waren komen kijken nog voor we een makelaar hadden. Die kenden ons al. Maar meestal waren we wel werken. Het idee van een vreemde in huis vond ik ook raar. :+ Gelukkig was de eerste kijker koper en hebben we er na maar 2 andere kijkers gehad. (Was nog in de goeie tijd... ;) )

Ik ben idd ook van mening dat het om een klik gaat of niet. Dan maakt het niet uit dat je niet veel weet over een huis. Bij echte interesse is dat altijd na te vragen immers.

DUO koop? Ken ik nog niet. Ga ik bijlezen. Nog 6 te gaan. Niet te veel schrijven hoor!

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 05:30

Hoi,

Ik wil me ook graag melden hier. Mijn flat in Bodegraven staat nu helaas al meer dan 2 jaar te koop. Het probleem is dat mijn flat niet de enige is die te koop staat in het gebouw maar er staan er 5 van de 18 te koop. Zakken in prijs heeft geen zin; de rest zakt mee |(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:28

zat gister even rond de kijken naar iets wat mij ter oren kwam, zag ik opeens dat er een boerderij hier in het dorp geveild gaat worden (inbeslagname) best leuk pand ook trouwens :j de woning heeft vorig jaar een nieuw dak gekregen, er staat sinds een paar jaar een nieuwe schuur bij (formaatje binnenbak met stallen)
oudere schuur met stallen, buitenbak , wat weide, longeercirkel.
de eigenaar heeft door de jaren heen steeds een lap grond verkocht om problemen op te lossen, werkt ook niet meer sinds hij...sja.. "het licht heeft gezien", zullen we maar zeggen. maar blijkbaar waren de problemen inmiddels groter dan hij dacht...
maar als er nog iemand een paarden object zoekt , vlak aan de A27 in NB net onder gorinchem ;)

maar wat me opviel toen ik op een paar sites verdwaalde aan de hand daar van , wat worden er schokkend veel huizen geveild in een executieveiling wegens hypotheek problemen :=
heel verdrietig om te zien eigenlijk...
en dan nu het scheefwoon verhaal wat door de 1ste kamer is goedgekeurd waardoor huren kunnen gaan stijgen, mensen dus duur moeten gaan huren of kopen terwijl het misschien nog steeds maar net haalbaar is ..ik ben benieuwd waar dit weer heen gaat...al dat krampachtige gedoe om de woningmarkt te stimuleren...misschien voor verkopers die omhoog zitten met hun huis voordelig, maar hoe het een ongezonde woningmarkt nu moet gaan helpen, ik zie het gewoon echt niet :n
en dan niet eens alleen met dat scheefwoon verhaal wat er nu blijkbaar door is, maar allerlei sprongen bij elkaar...

naja, wij houden de boel hier in de buurt gewoon in de gaten, wie weet wat er voorbij komt schuiven kwa aanbod... we waren eigenlijk niet van plan om dit jaar al iets te doen kwa huizen, maar we houden wel onze ogen open :j
kwam gisteren wel een geweldig leuk huisje tegen , maar ja, dat ligt weer net aan de verkeerde kant van het water (Raamsdonk) wat zou betekenen dat vriend twee bruggen/rivieren over moet voor zijn werk, dat is niet handig kwa reistijd en files etc.

weet ook niet of wij onder de scheefwoon verhaal de sjaak gaan zijn, zo veel verdienen we gecombineerd niet eens , maar we zitten denk ik wel tegen het randje aan

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:56

idefix4 schreef:
Mirjam: Leuk huis idd. Als ras Brabo, wil ik niet zo noordelijk zitten. Ik durf de Waal niet over. :+
Kan je vriend jou niet uitkopen? Dan is het zijn probleem. Als hij denkt dat ie het er voor kan vangen? Dan ga je uit van het bedrag wat jij in gedachten hebt, en gunt hem de 'winst'. Die ben je toch kwijt als je je huis niet verkocht krijgt. Allemaal te betalen rente immers.

Helaas gaat die vlieger niet op... Het huis is gekocht op 2 lonen, waarbij hij nu zijn baan kwijt is geraakt. Ik geloof dat ie zo nu en dan weer via een uitzendbureu aan het werk is, maar daar kan ie mij niet mee uitkopen. Was het maar zo :n

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:38

_Nelleke_ schreef:
Mayflower, spannend zulke dingen! Is het wel een beetje een reëel tegenbod of kunnen jullie dat tegenbod ook echt niet betalen?

Symbeami, ook spannende tijden zo met het solliciteren. Ik weet nog dat ik ging solliciteren voor m'n huidige baan, was ook echt heel zenuwachtig. Moest allerlei tests doen en een gezamenlijk assessment en de sollicitatie zelf. Als ik er nu op terugkijk snap ik niet dat ze me hebben aangenomen want bij het assessment kreeg ik geen zinnig woord m'n strot uit. (Overrompeld door andere kandidaten en 4 hoge pieffen van het bedrijf.)

Wij kunnen het tegenbod wel betalen, maar willen het niet. Wij hebben een vast bedrag bedrag voor de hypotheek afgesproken die we betalen per maand zodat we daarnaast ook nog kunnen sparen, op vakantie kunnen gaan en nog kunnen ' leven' en niet tot onze nek in de hypotheek zitten en aan het eind van de maand dingen tegen elkaar moeten afwegen wat we wel en niet kunnen betalen. :+
Morgen dienen wij weer een tegenbod in en hopen dat we tot elkaar kunnen komen. :)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:52

ik zal me hier ook maar melden, want ook hier de nodige woonperikelen. momenteel staat ons appartement in Amsterdam te koop. Het is in een prachtig pakhuis op 1 van de mooiste stukjes van Amsterdam ( voor wie benieuwd is:het prinseneiland), is groot (160m2), met een geweldig uitzicht, heeft een lift en is helemaal "af". Het staat sinds november 2011 te koop en ik denk dat we misschien 6 kijkers hebben gehad.... dramatisch echt. Daarnaast hadden wij bij aankoop van dit appartement ons oude appartement nog niet verkocht. Uiteindelijk is hier iemand ingetrokken die ons heeft opgelicht ( lang verhaal!), we zitten nog 2 jaar vast aan deze "huurder", die bij lange na niet betaalt wat het ons kost ( we leggen elke maand 700 euro bij zodat zij daar kan wonen!). maar als deze ellende voorbij is hoop ik dat we ook dit huis kunnen verkopen en dat de markt tegen die tijd weer wat bijgetrokken is . Gelukkig is het een tijdloos appartement op de amsterdamse grachten van 85m2 dus daar blijft gelukkig wel vraag naar.
Anyway; waar wij naar op zoek zijn? na 15 jaar in de Amsterdamse binnenstad te hebben gewoond snakken we nu naar iets "buiten". Wel binnen een straal van 1 uur rijden van Amsterdam ivm mijn vriend zijn werk. We hebben onze zinnen gezet op de Beemster, zelfs al bij een aantal boerderijen en huizen gaan kijken maar ook wij zitten dus helemaal vast. Echt frustrerend, nu ik kleine kinderen heb, zie ik steeds meer in hoe ongeschikt een stad als Amsterdam is. Onze behoeftes zijn drastisch gewijzigd met de komst van kinderen. Waar we voorheen genoten van de cultuur, het uitgaan en het bruisende van de stad, grijpen we nu elke mogelijkheid aan om de stad te ontvluchten. Ikzelf kom van het westfriese platteland en ik gun mijn kinderen ook de vrijheid, veiligheid en gezonde lucht waar ik als kind van heb kunnen genieten. Bovendien wil ik dolgraag mijn dierenstapel uitbreiden en eindelijk weer een paard aanschaffen en deze aan huis hebben. We zijn nu zover dat we de mogelijkheden tot huur gaan bekijken, dus ons huidige huis verhuren en voorlopig iets te huren buiten Amsterdam.
Hartverscheurend dat je steeds meer leest over executieverkopen van huizen , omdat mensen gewoon de hypotheek niet meer kunnen opbrengen. waar je 5 jaar geleden nog voor gek werd versleten dat je huurde ipv kopen, lijkt het nu ineens niet zo'n gek idee te zijn geweest...
@ malkesta; ik ben ook heel benieuwd naar een linkje naar het huis van je tante, wel ontzettend triest zeg dat je haar op deze manier moet missen. zoals gezegd zoeken we ook rondom amsterdam, huis met een stuk grond is zeer zeldzaam. Ik kijk elke dag wel op funda om te zien wat er is bijgekomen maar dat zijn er niet veel dus ik ken ze inmiddels allemaal uit mijn hoofd :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:05

Tja, ik vind het toch echt een beetje eigen schuld dikke bult dat mensen hun huis niet meer kunnen betalen. Die hebben niet zo nagedacht over de consequenties als bv Mayflower hierboven. Ik geef je helemaal gelijk hoor, gewoon vasthouden aan je maximum en genioeg over houden voor andere dingen, leuke als het goed gaat en wellicht een buffer voor als je tussen 2 banen bent oid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:30

talida, er is idd genoeg gekocht op basis van de max van 2 inkomens en zo veel mogelijk aflossingsvrij :j
maar dat maakt het niet minder triest dat er zoveel mensen zo diep in de oliebol zitten dat hun huis via executieveiling gaat worden verkocht...
er zijn genoeg mensen die de sprookjes en de luchtbel hebben geloofd en die zitten nu met de gebakken peren , dat blijft rot.
als er hier gekocht word, word dat ook op basis van 1 inkomen gedaan :j

hier op het dorp is er nu een huis te koop gekomen, vraag me ook af of ze wel goed nagedacht hebben, die hebben in het huidig klimaat dus een huis gekocht en toen pas hun eigen huis te koop gezet wat achter in de 2 ton moet gaan kosten...
er staan hier op het dorp een best aantal huizen al jaren te koop , van voorheen 2,5 ton welke nu voor rond of onder de 2 ton te koop staan, over het hogere segment wil je helemaal niet weten hoe lang sommige huizen al te koop staan :=
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-03-13 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:30

Talida schreef:
Tja, ik vind het toch echt een beetje eigen schuld dikke bult dat mensen hun huis niet meer kunnen betalen. Die hebben niet zo nagedacht over de consequenties als bv Mayflower hierboven.

Wel een beetje kort door de bocht... In de tijd dat wij het huis kochten was alles mogelijk. Wij hielden ruim!!! voldoende over om prima van te kunnen leven. Nog nooit hoeven nadenken om iets wel of niet te kunnen kopen. Je weet vantevoren ook niet of je relatie stand houdt of niet. Nu is het helaas zo dat mijn ex-vriend zijn baan heeft verloren (wat ie vantevoren ook niet zag aankomen, zoals zoveel mensen tegenwoordig), waardoor er nu wel een beetje financiële krapte ontstaat. De restschuld komt er zeker aan, maar daarvoor moet het huis eerst verkocht worden. De restschuld, daar red ik mij wel mee. Heb op dit moment ook dikke dubbele lasten...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:33

Bruceandnoon, welkom! We zoeken in dezelfde omgeving! ;) Ik denk alleen met een iets ander budget. := Zoek je iets wat al af is of waar je nog aan moet verbouwen?

Tsja scheef wonen, ik ben blij dat ze daar iets aan gaan doen. Niet als verkoper, maar gewoon als persoon ben ik er blij mee. In theorie had mijn vriend 3jr geleden bij mij kunnen intrekken. Ik betaalde 300,- per maand aan huur, voor 450 was ik klaar in de maand. Ik heb dat huis gekregen toen ik nog studeerde. In principe hadden we daar, met 2 flinke salarissen, alsnog kunnen zitten. Niet eerlijk natuurlijk!

Een vriendin van me heeft ook op d'r 19e een huis toegewezen gekregen van de woningbouw. Kost nog geen 500 in de maand inclusief stookkosten en warm water. Het appartement is meer dan 120m2 en met haar inmiddels dubbele inkomen (partner) zit ze daar prima en gaat er nooit meer weg. Ze besparen nergens op (nieuwe auto's, nieuwe kleding, dure vakanties etc) en houden alsnog geld over.

Terwijl er ergens een gezin op de wachtlijst staat omdat ze hun huidige huis niet kunnen betalen. Schandalig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:40

Mja...aan de ene kant zouden die goedkopere huizen moeten zijn voor de mensen met de laagste inkomens, maar aan de andere kant vind ik het ergens wel raar dat je met een hoger inkomen dan ineens niet zo'n huis meer zou mogen huren.

Op zich moet dat toch een vrije keuze zijn vind ik...waar je gaat wonen / waar je je geld aan uitgeeft :o

Maar het is natuurlijk wel zo dat als er echt mensen met problemen / zonder woonruimte zitten omdat anderen met meer mogelijkheden die woningen bezet houden, dan zal er wel wat moeten gebeuren inderdaad :j

Bij ons in de buurt zijn er ook wel mensen die al 50 jaar in hetzelfde huurhuis wonen en er dus maar 200 euro ofzo voor betalen, en dan echt een leuk huis met flinke tuin in het buitengebied, geen standaard blokkendoos rijtje zeg maar.

Wanneer die mensen er uit gaan en een ander komt er in, dan gaat die huur weer fors omhoog natuurlijk, maar bij een zittende huurder kan dat niet.

Ik vraag me dan wel af hoe het met zulke mensen zit met zo'n besluit?

Hebben die het opgebouwde recht om voor zo weinig te huren, of moet dat dan ineens herzien worden die huur, of moeten ze er uit :?

Op een gegeven moment kom je toch ook in je pensioen en heb je het weer wat minder breed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:42

op zich is het wle goed dat ze het aanpakken Nelleke, maar wij betalen tegen de 600 euro voor een simpele gezinswoning en heb ben echt geen buitensporig inkomen, maar dikke kans dat we toch meer moeten gaan betalen...
en het blijft gewoon krom dat je niet voor ene product betaald, want dit huis blijft hetzelfde crappy huis , of er nu iemand in zit met een inkomen van 32.000 of iemand met een inkomen van 50.000 euro, het blijft een slecht geventileerd huis met een schots en scheve vloer, .
ook is er natuurlijk al de regeling dat je met een bepaald inkomen niet meer een bepaald huursegment mag huren, dat is hier in 3 gesplitst , iemand met een laag inkomen mag alles huren, vanaf 32000 valt het laagste segment kwa huur weg en bij weer een stap hoger , vallen de laagste twee weg (vanaf 650 huur dus)
en ik vind dat er tegenover het verhogen van huur naar gelang het inkomen hoger is , er bij de koopmarkt ook gekeken moet worden naar de hypotheekrente aftrek, die regeling iis bedacht om er voor te zorgen dat iedereen in staat zou moeten zijn een huis te kopen na de oorlog, want huisvesting is een eerste levensbehoefte, ik ben van mening dat als je boven een bepaald inkomen zit, je hier geen nood aan hebt en hier dus geen gebruik van zou moeten kunnen maken.
net zoals dat je idd met een inkomen boven een bepaalde grens geen huurtoeslag krijgt, of je boven die grens idd niet meer de goedkopere huurwoningen mag huren.

maar om 1 en hetzelfde product verschillende prijzen te gaan geven ondanks dat het product niet veranderd, vind ik erg krom.
de woningmarkt vlottrekken doe je niet door het huren onmogelijk te maken , zeker niet als de grenzen zo krap worden gesteld dat je met goed fatsoen met een bepaald inkomen gewoon geen huis kunt kopen ivm regels bij hypotheken, de gewilligheid om hypotheken te verstrekken en sja, je wil nu eenmaal ook eten op tafel en een broek aan je gat.

dus sja, dubbel allemaal, ik vind het allemaal te veel tunnelvisie, er worden allerlei onsamenhangende maatregelen getroffen, daar schiet je niks mee op.

Pmarena wat ik er uit begrijp is het de bedoeling dat bestaande huurders dus ook met verhogingen , afhankelijk van hun inkomen te maken kunnen krijgen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:06

Ik ben wel benieuwd naar sites van executieverkopen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:12

Het is ook niet zo zwart wit als ik het hier stel, maar naar mijn idee zijn sociale huurwoningen er voor mensen die geen huis kunnen kopen. Niet voor mensen die een keertje extra op vakantie willen en graag een gucci tasje aan hun arm willen hangen.

Tsja en hypotheekrente-aftrek voor hoge inkomens... Daar heb ik gemengde gevoelens bij. Kennen jullie het verhaal van Hans? Dat vind ik altijd een goed voorbeeld.

Hans gaat elke week met 9 vrienden naar de kroeg. De groep is heel gemêleerd, zo zijn er nogal verschillende inkomens. Zo hebben de vrienden een paar jaar geleden afgesproken dat de kroegrekening van elke week inkomensafhankelijk betaald wordt. Dit betekend dat de armste vriend van hans niks hoeft te betalen en dat degene die daarna het minst verdiend maar 3% van de rekening betaald. Hans betaald 50% van de rekening. Dat vind hij helemaal niet erg, want hij heeft genoeg geld en hij vind het leuk om elke week met z'n vrienden naar de kroeg te gaan.
10 jaar lang gaat dit naar tevredenheid en vieren ze hun jubileum in de kroeg. De kroegbaas komt bij ze staan en zegt: 'Jongens, jullie zijn al zolang goede klant van mij, vanaf nu krijgen jullie elke week 20% korting op de rekening'. De mannen blij, totdat ze gaan afrekenen. Er ontstaat ruzie. Want degene die maar 3% betaalde, krijgt dit keer maar 50 cent korting, terwijl hans 20 euro korting krijgt. Dat is niet eerlijk! Degene die het meeste verdient krijgt de meeste korting! Ook begint degene te klagen die nooit hoeft te betalen. Hij vind het niet eerlijk, hij krijgt niks!
De hele groep raakt in discussie en de jongens intimideren Hans. Hans kiest eieren voor z'n geld en verdeelt de korting over z'n vrienden. Hij betaalt zelf hetzelfde bedrag als hij elke week betaalt, zonder korting.

De week erop komen de vrienden weer bij elkaar. Hans is er dit keer niet bij. Door de ruzie en intimidatie van de week ervoor heeft hij gezegd niet meer te zullen komen. Toch hebben de 9 vrienden het gezellig met elkaar. Totdat de rekening komt, ze schrikken, want ineens hebben ze niet genoeg geld met z'n allen om de rekening te betalen...

Ik hoop dat het verhaal van Hans net zo binnenkomt als bij mij destijds. Het 'voelt' soms oneerlijk om de hogere inkomens net zoveel korting te geven. Maar je wil de hoge inkomens niet wegjagen naar Duitsland of Belgie. Want dan hebben we met z'n allen helemaal een probleem..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:21

Nicole schreef:
Ik ben wel benieuwd naar sites van executieverkopen

oa: www.veilingbiljet.nl , www.veilingnotaris.nl

ik ben al wel eens naar ene veiling geweest puur uit interesse, nu kwam ik weer op de sites uit omdat ik tijdens ene rondje huizen kijken op funda/huislijn etc een huis tegen waarbij ik dacht "huh" en me afvroeg waarom het te koop stond...