Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
floorsil schreef:@ Loesss, wij hebben volgens mij ook ingeschreven op onze woning. anders mocht je geen bod doen.
daarna keken ze gewoon wie het hoogste bod had of de beste voorwaarde had.
Moet nog even kijken of er al een topic te vinden is met mijn vraag maar wist eigenlijk niet zo snel waar ik moest zoeken, dus even hier mijn vraag.
wat voor spullen zijn handig om tijdens het verbouwen in huis daar te hebben denk aan borden, bestek, bekers, koffiezet apparaat, waterkoker, ehbo spullen, afwasspul, nog meer dingen die handig zijn?
floorsil schreef:wat voor spullen zijn handig om tijdens het verbouwen in huis daar te hebben denk aan borden, bestek, bekers, koffiezet apparaat, waterkoker, ehbo spullen, afwasspul, nog meer dingen die handig zijn?
MacavityL schreef:Relaxed schreef:Maar wat doe het ertoe wat een huidige eigenaar ervoor betaald heeft? Het gaat toch om de huidige markt en waarde?
Klopt, maar hoop een inschatting te kunnen maken van huidige markt en waarde op basis van informatie uit het verleden (en van andere woningen in de flat, maar beperkte informatie). Waarbij ik mij afvraag hoe sterk de woningmarkt is aangetrokken; is 180% prijsstijging (voor < 3ton) in drie jaar 'normaal'? Dat kan, maar weet ik te weinig vanaf.
Sonja_vR schreef:Zo, makelaar is net de deur uit
Uiterlijk maandag mail met de waardebepaling
Ben benieuwd
Birgit__ schreef:Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?
Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.
Birgit__ schreef:Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?
Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.
_Roxanne schreef:Birgit__ schreef:Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?
Weten jullie al wat je willen? Maandelijks of jaarlijks?
Bij jaarlijks geef je het op als je aangifte Inkomstenbelasting doet. Maandelijks doe je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... erugvragen
Sonja_vR schreef:Om de hoek stond een huis te koop
Ook een jaren 50 tweekapper , die is dus met twee weken verkocht onder voorbehoud
Had ik niet verwacht (vond de prijs iets stevig voor wat het was en hoeveel werk er nog aan zat)
Nu wil ik dit huis helemaal snel af hebben