[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:04

Cyrina schreef:
Nicole schreef:
Hallo mag ik me hier ook melden? :wave:

Vriendlief en ik zijn op zoek naar een huis, maar pff wat moeilijk -O-
Het liefst willen we nieuwbouw maar er word momenteel niks gebouwd hier of het is al verkocht...

We zijn er ook nog niet echt uit of we ergens anders willen gaan wonen :P
Maar wil het liefst dit jaar nog graag een huis kopen

Blankenham ligt maar 20 km bij jullkie vandaan. Daar zoeken ze nog mensen voor het nieuwbouwproject! Staat juist bijna op afblazen omdat er te weinig mensen te vinden zijn..

Heb je linkje :D[/quote]

Het is al afgelast zie ik ... Maar bel gewoon eens de gemeente steenwijkerland dat je interesse hebt, ze hadden nog maar 2 kopers nodig en als ze ze hebben, gaan ze maar zweer verder. Andere nieuwbouw in de gemeente steenwijkerland vindt je hier; http://www.nieuwbouw-in-steenwijk.nl/pr ... e_desc&p=2 maar de meeste plaatsen zijn wel weer wat verderweg. Kuinre en Blankenham liggen echt tegen de NOP aan.

Mirjam79

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:24

Helaas reageert mijn ex niet op mails (niet.., nou ja, niet binnen een week of 3), telefonisch is het contact ook zeer moeilijk tot stand te brengen. Hij neemt gewoon niet op. Daarnaast is hij dyslectisch en echt níet handig met de mail. Bijlagen openen wordt al een groot probleem... Nu wel een nieuwe afspraak staan, wel hopen dat ie zicht er nu wel aan houdt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:27

Cyrina, jou huis is prachtig. Helemaal mijn ding. Mooie stal ook! En ruim binnen het budget. Alleen wel echt veel te ver. Het is volgens de routeplanner 110km naar mijn vriends werk. Almere is goed aan te rijden inderdaad, maar van Almere naar Amsterdam tijdens de spits is echt rampzalig. Dan mag je standaard 30/40 minuten optellen bij de normale reistijd (stuk a1 en een stuk a10).

Juval, zal je even een pb-tje sturen met ons budget. :)

Mirjam, wat een gedoe met ex-en zeg. Bah! Sterkte.. :(:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:53

He jammer :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:06

je hebt een pb terug nelleke!

sterkte met je ex mirjam. lastig lijkt me dat.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:21

_Nelleke_ schreef:
Toch wel wat stress, je sprak er zo koel en rationeel over maar dat is het natuurlijk niet. :(:)

Waarom twijfel je over de verkoop? Komt dit door het verliezen van je baan of heeft het ook andere redenen?

Stress komt nu voornamelijk voort uit de sollicitatie die ik heb lopen, die verscheen 1 maart op internet, 28 feb. had ik te horen gekregen dat mijn contract vroegtijdig beëindigd werd. Maandag 4 maart over gebeld, wilden graag die middag mijn cv nog hebben. CV gemaild en direct antwoord dat ik zeker uitgenodigd ging worden voor een gesprek. Begin deze week. Gisteren gebeld hoe het er mee stond, en toen wisten ze blijkbaar niet meer dat ze me dat mailtje gestuurd hadden. Mensen zouden gisteren aan het eind van de middag bericht krijgen. Dus vanmorgen weer gebeld en gezegd dat ze mij gemaild hadden dat ik zeker uitgenodigd zou worden voor een gesprek. Dat hadden ze door de vele reacties over het hoofd gezien of zo, dus afspraak gemaakt voor morgen vroeg. Solliciteren brengt nou eenmaal altijd stress mee.
Over de financiën maak ik me nog niet zo druk. Klinkt een beetje raar, maar er zit ook nog iets van een erfenis aan te komen, dus daar hoeven wij ons niet zoveel zorgen over te maken.

Wat betreft het huis, we wonen hier gewoon op een hele gunstige plek, we zijn ook erg blij met ons weiland aan de overkant. Qua grond leveren we er sowieso op in, en op die ene dissonant na, is dit een hele fijne buurt. We houden allebei ook erg van dit huis. Dus dat maakt het moeilijk, maar ik vind nog steeds dat ik thuis niet genoeg tot rust kom.

Gedoe met exen, praat me er niet van, wij zijn en blijven bij elkaar, maar zitten dus opgescheept met de ex van de buurman.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:27

Wij hebben een huis geeerfd...Onze tante is in dec na een ongeval in okt overleden. Het bord staat sinds een week in de tuin...wat een drama. Staat wel in het westen onder de rook van Schiphol met 1 hectare land, maar tegenwoordig wil je veel maar geen huis erven...Komt ook nog op Funda te staan, maar ik vind het verschikkelijk, meer door de omstandigheden. Hoop dat iemand het koopt die er net zo van houd als mijn tante dat deed..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:39

Oeh Malkesta, dat is minder. :(:)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:47

Ja nogal...zit het huis gelukkig niet heel hoog in de prijs voor een vrijstaand huis met land maar je moet net degene vinden..Onze oom en tante's regelen alles mijn zus en ik wonen in Friesland. De eerste keer dat ik er langs reed na het overlijden was een drama..de 2e keer was het makkelijker. Maar het is ons 2e huis wat er straks niet meer voor ons is, moelijk hoor. Ik hoop echt dat degene die het koopt er ook zo van kan genieten zoals zij dat deed. Normaal kregen we met oud en nieuw een verslag van het vuurwerk dat ze zo kon zien richting Hoofddorp , maar helaas dat komt niet meer. De manege maakt gebruik van het land, vond ze ook zo leuk want ze wist precies welke pony's vriendjes waren :D Nu hopen dat de nieuwe bewoner daar ook zo kan genieten! We wachten het af.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:57

Malkesta, wat een nare situatie zeg. Gecondoleerd met je tante.

Zou je mij de funda-link kunnen sturen? Het huis van je tante valt precies in het gebied waar wij zoeken, + 1ha land. (Denk alleen buiten mijn budget... := )

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:01

Heb je huis op Funda eens bekeken Nelleke, uniek en leuk!

Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt, we gaan door met een nieuwe makelaar. Maandagavond komt er een styliste voor een kennismakingsgesprek. Eens kijken of we met tips een eind komen of dat we haar een opdracht geven. Hopelijk kunnen dan in de week erna nieuwe foto's gemaakt worden en kan ie nieuw en fris op Funda vóór 6 april. Hopelijk krijgen we dan bezoek met de Open Huizen Route.

Heb in ieder geval bij de kringloop leuke spulletjes voor weinig gescoord voor op het balkon.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:26

@Nelleke ik heb je een berichtje gestuurd.Vind jou huis id ook erg leuk, had ook al even gespiekt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:35

Hihi Malkesta, ruilen? Huis van je tante tegen mijn huis. ;) Wij wel bijbetalen uiteraard.

Anyway, heb je al een pb gestuurd. Het huis van je tante is echt precies wat we zoeken en ik hoop heel erg dat ons huis snel verkocht is en dat het huis van je tante dan nog te koop staat...

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:43

Jeetje wat loopt dit topic hard! Je zou bijna denken dat er helemaal geen crisis is :D

Nog gecondoleerd Malkesta....

_Nelleke_ schreef:
Hihi Malkesta, ruilen? Huis van je tante tegen mijn huis. ;) Wij wel bijbetalen uiteraard.

Anyway, heb je al een pb gestuurd. Het huis van je tante is echt precies wat we zoeken en ik hoop heel erg dat ons huis snel verkocht is en dat het huis van je tante dan nog te koop staat...

Nu ben ik wel erg benieuwd naar dit huis (voor namelijk uit nieuwsgierigheid aangezien het volledig uit de richting is). Zo te horen is Nelleke de persoon voor jullie! Kun je geen huurders nemen tijdelijk Nelleke?

Succes Symbeami morgen! Op wat voor functie heb je gesolliciteerd?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:46

Nou dat zou toch wel heel erg grappig zijn als dat zo van de grond komt :D Word ook wel nieuwsgierig :+ Maar inderdaad zeker ook gecondoleerd, klinkt niet fijn van dat ongeluk.

Wij hebben in zoverre van de verkopende makelaar gehoord dat we de lopende huurcontracten hebben ontvangen, en dat hij er verder mee bezig was. Hoe moeilijk kan een tegenbod zijn :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:48

Sayangki, nee we willen niet het risico van huurders. Bovendien komen we dan ook in de knoop met hypotheek met 2 huizen.

Talida, welke boerderij? Hihi ik heb geen boerderij :')

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:50

:P Te laat

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:50

Als in: ik had mn bericht al geedit. Of als in: ik was te laat en je had al gereageerd haha

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:52

Heb even 2 pb gedaan aan de nieuwsgierige onder ons ;) :D Met adres even op google maps kijken dan is het huis te zien.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:55

_Nelleke_ schreef:

:D Je heb pb terug zou wel grappig zijn als het zo afloopt, en iemand heel blij met het huis de plek en het vuurwerk wat zo mooi te zien is :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:55

Nieuwsgierig ben ik ook wel *bloos*.

Niet voor ons, want zij dolgelukkig op onze boerderij helemaal in het zuiden.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:04

Het huis van Cyrina mag van mij zo verplaatst worden naar Noord Limburg! Echt geweldig!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:11

Malkesta schreef:
:D Je heb pb terug zou wel grappig zijn als het zo afloopt, en iemand heel blij met het huis de plek en het vuurwerk wat zo mooi te zien is :D

Mocht het zo lopen dan krijg je van mij een fotootje met vuurwerk na oud & nieuw :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:22

_Nelleke_ schreef:
Malkesta schreef:

Mocht het zo lopen dan krijg je van mij een fotootje met vuurwerk na oud & nieuw :)

Deal! :D Enn dan wil ik nog een rondje huis doen, ligt namelijk een tegelpad om het huis heen daar speelde we vroeger altijd ..hard lopen he :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:25

Zou echt leuk zijn _Nelleke_ als dat huis nou precies is wat jullie zoeken! :D

Hier reactie gehad op het bod: We hebben een hoger tegenbod gekregen van de verkopers. Dus morgen met vriendlief er nog maar even goed over hebben wat wij nu gaan bieden. :)