Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:40

Dat soort gesprekken is ook waardevol. Ik ga het r vanavond nog even over hebben, maar ben bang dat het voor ons (nu) ook te ver weg is.

Ik kreeg nog 24ha bos in mijn mail met een te renoveren chalet, op 4,5u rijden afstand. Daar gaan we het ook nog even over hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:47

Als je graag in BE wat wil, hier in onze regio zitten aardig wat hutjes als buitenverblijf. Goed verstopt tussen de bomen maar op een scheet van de bewoonde wereld :)) en makkelijk bereikbaar over verharde zandpaden.

Moest ik echt knettergek zijn haalde ik het bedrag gewoon volledig van de spaar, maar dan is echt wel zo goed als alle opgebruikt. Goddank heb ik die vijzen nog op de goede rij zitten en gaan we dat niet doen. Dat soort onbezonnen risico's gaan we niet nemen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:55

Ja maar niet meer met als een hectare of 4 grond erbij voor een beetje leuke prijs :P Dan zit ik thuis ook nog wel ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:01

Ik heb afgelopen weekend de prijzen voor weiland/landbouwgrond hier in de wijde regio eens bekeken. Gemiddeld tussen €8 tot €10/m2 :wow:
Kan gerust stellen dat dat meer dan verdubbeld is tegenover 2011 toen ik mijn weiland aankocht. Dat brengt een spaarboek nooit van z'n leven op.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:10

Dat doet het in mijn omgeving inderdaad ook. Bos grond zat ergens 1,80-2 en daar zie ik nu ook prijzen voor die zowat het dubbele zijn.

Bos in Frankrijk waar we nu naar kijken zit op 0,30 per m2... Scheelt nogal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:18

Varekaj schreef:
Ik heb afgelopen weekend de prijzen voor weiland/landbouwgrond hier in de wijde regio eens bekeken. Gemiddeld tussen €8 tot €10/m2 :wow:
Kan gerust stellen dat dat meer dan verdubbeld is tegenover 2011 toen ik mijn weiland aankocht. Dat brengt een spaarboek nooit van z'n leven op.

Jouw weiland wellicht ook niet ….. agrarisch landbouw grond is leuk om te bezitten maar minder om te verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:22

Bij jou misschien Tita, maar in deze regio is weiland en landbouwgrond echt wel gegeerd. Zeker als het makkelijk bereikbaar is, goed en netjes onderhouden en voorzien van quasi al wat nodig is. Koper heeft er geen werk aan in de huidige staat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:58

Hier in westvlaanderen ook hoor, ieder stukje dat verkocht wordt moet je erg snel zijn, anders zit groen en nog wat er binnen een paar dagen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:25

Ohnee aan Natuurpunt raak je dat niet kwijt voor die prijs, zoveel geven die niet. Alé hier toch niet. Mijn stuk is voor hen ook niet interessant. Ik heb wel 2 boeren aanpalend die altijd interesse hebben (al bieden die altijd een bodemprijs) en verder best wel wat paardenhouders in de regio. Ik verwacht ook niet dat de prijzen ooit nog gaan zakken naar de aankoopprijs van toen.

Bezoekje bij de DA viel mee. Kat is wel weer wat achteruit gegaan maar gezien de situatie en leeftijd nog prima. Prik langwerkende AB gehad, RX gehad en corticosteroïden gehad en over 3 weken controle. Mocht €133 aftikken, had duurder verwacht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:35

Toch hoor. Huisje dat ik ging kijken had een lapje van 4000 m² erbij liggen, zijn ze 45 K op geboden (+- 11/m²) ...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 10:35

Da's serieus ja :j

Regelmatig met vliegtuig op en neer zou voor mij een no-go zijn. Ben erg van het ecologische zeg maar :o zijn er treinverbindingen? Dan kun je op- en neer zelfs werken in de trein, dat is dan weer een ander verhaal...

Nou lekker gefietst afgelopen 2 dagen, denk zo'n 130 km met ... een OV fiets zonder aandrijving / versnelling :D ging heerlijk. Plus nog flinke wandeling van zo'n 15 km.
Heb weer een leeg hoofd en mijn sociale contacten weer wat opgevijzeld }:0
Airbnb waar ik was was echt heel mooi. Oud kerkje, prachtige plek.
Heen en weer gegaan met 40% korting op NS dankzij de kortingskaart, OV fiets (=gratis met kortingskaart), eten gedaan bij vrienden / familie dus ach mij hoor je niet klagen :) waren twee heerlijke dagen op stap voor weinig :$

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:27

Ov fiets gratis? Met die daluren kaart? Interessant. Ik heb woensdag ook voor het eerst door fiets gebruikt. Was wel even wennen na zoveel jaar elektrisch, door trappen en een terug trap rem :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 11:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:38

Ik heb vandaag officieel mijn bedrijfje gestart *\o/*

Zo dadelijk naar de sportschool en nadien een keertje de laptop aanzetten om een visitekaartje en foldertje te maken, en een e-mailadres. Aangezien ik nog geen fotografisch materiaal heb lijkt een FB of Instagram account nog wat voorbarig, een website helemaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:05

VanHuisUit schreef:
Ja klopt met de dalurenkaart is hij gratis, echt super handig!
https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/beste ... roducten/2

Was inderdaad wennen vooral met remmen :P

Volgens mij is je fiets niet gratis hoor. Je abo is gratis, maar per fiets tik je als het goed is nog steeds €3,50 per dag af. Ik heb een weekend vrij en een dalabo en neem regelmatig de ovfiets. Krijg toch echt aan het eind vd maand een afrekening waar ook huur fiets bij staat met het bedrag?

Edit: is inmiddels al €4,45 per dag. Dus ik hoop dat je nu niet voor onverwachte kosten komt te staan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:21

Varekaj schreef:
Ik heb vandaag officieel mijn bedrijfje gestart *\o/*

Zo dadelijk naar de sportschool en nadien een keertje de laptop aanzetten om een visitekaartje en foldertje te maken, en een e-mailadres. Aangezien ik nog geen fotografisch materiaal heb lijkt een FB of Instagram account nog wat voorbarig, een website helemaal.

Je kunt er toch je logo, contact info en wat je doet alvast erop zetten? Dan is het maar vast gemaakt. Hoef je daar later alleen nog maar content op te zetten.

En gefeliciteerd :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:57

Staat op de site dat er een abonnement voor bij zit en je achteraf betaald voor het gebruik.

Gefeliciteerd Varekaj met de officiële start!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:30

Neonlight schreef:
Staat op de site dat er een abonnement voor bij zit en je achteraf betaald voor het gebruik.

Precies. De fiets is dus niet gratis. Abo op Ovfiets wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 16:12

Citaat:
Volgens mij is je fiets niet gratis hoor. Je abo is gratis, maar per fiets tik je als het goed is nog steeds €3,50 per dag af. Ik heb een weekend vrij en een dalabo en neem regelmatig de ovfiets. Krijg toch echt aan het eind vd maand een afrekening waar ook huur fiets bij staat met het bedrag?

Edit: is inmiddels al €4,45 per dag. Dus ik hoop dat je nu niet voor onverwachte kosten komt te staan?

OK... goed gezien. Dan nog is het goedkoper dan eigen fiets meeslepen of fiets huren bij een plaatselijke fietsen boer. Maar had het niet gezien :+
Heeft me dan 13.35 gekost :+ dat kan er nog wel vanaf gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:50

Je zal maar denken dat het gratis is en die €13 niet kunnen missen -O- OV is toch best duur vind ik, zeker voor langere afstanden. Goedkoper tarief is in BE enkel met weekendtickets, kaart grote gezinnen (min 4 kinderen), gehandicaptenkaart of als 65+ maar dan mag je alsnog niet tussen bepaalde uren reizen.

Met de trein naar domein van tante is geloof ik sowieso al 10 tot 14u onderweg met TGV en dan nog ginds het binnenland verder in. Denk dat ik dan vanaf Toulouse nog moet, dat is 70km. Over de prijs van treinkaartjes gaan we het niet hebben.
Een zuinige auto kan je bijna helemaal tot ginds rijden, kost je dan pakweg 2,5 tank op heen en terug. Voor de péage kan je zo een bakje nemen met een abo. Al heb je dan weer de reistijd, ongeveer 10 tot 12u/rit.

Ja met FB of IG kan ik wel al de basis erop zetten, da's waar.

Intussen fiks donker buiten, wind komt op en het rommelt aardig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 19:07

Vind het ook niet zo duidelijk allemaal :7 op die site van de NS. Maar goed. Blijft dat het leuke dagen waren en het zeker voor herhaling vatbaar is want de fiets mee in de trein is erg onhandig en veel gesjouw.

Ik vind een facebookpagina al wel een mooi begin hoor voor een eventuele website. Ken meer mensen die een kleine bijverdienste hebben en die hebben zo'n pagina / bedrijfspagina dan leuk ingericht, geeft toch wat beeld (letterlijke en figuurlijk). Je kunt er ook nieuwtjes of acties op kwijt.
Vroeger had ik er een van mijn B&B.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:17

Hier weer wat minder leuke maar noodzakelijke kosten erop zitten, bezoekje aan de tandarts (voor mezelf) wel altijd fijn als er dan niks aan de hand is.
Paardlief mag binnenkort ook voor de tandarts en dan is iedereen weer voorzien voor een half jaar.
Paard is inmiddels ook verhuisd dus daar zijn we ook super blij mee, en scheelt toch ook weer een paar tientjes per maand dus dat is mooi meegenomen.

Wel weer geluk gehad afgelopen week, ben door een paard omver gebeukt en daardoor gevallen, vervolgens is er een hele kudde over me heen gerend en ik ben nergens geraakt behalve op m’n benen en een vinger, maar niks ergs, echt een wonder.
Heb m’n zorgverzekering eigen risico op maximaal staan, dus zag een bezoekje dokter echt niet zitten _O-
(Had t wel kunnen betalen indien nodig hoor, maar liever niet natuurlijk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 07:14

Oef da's wel geluk hebben inderdaad! Was het een grote kudde?

Ik heb vanochtend een jury-opdracht dressuur en dan gelijk door naar de weide. Even checken hoe paard zijn nachtje buiten heeft gehad (staat weekendje 24/7 buiten) en 1 van de pony's opvolgen en wss naar stal brengen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 07:43

Wat is een jury opdracht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:44

PSvanLot schreef:
Wat is een jury opdracht?

Ik vermoed dat ze moet jureren? Een dressuurrubriek moet jureren.