Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schemerdier schreef:Ik vind de deur heel tof gedaan, maar in mijn ogen past het echt niet naast die tegels... Of is het meer bedoeld om van de (witte?) Keuken ernaar te kijken? Ik ben wel benieuwd naar een foto van de andere kant.
Janine1990 schreef:Ik heb EIN-DE-LIJK een deur van mijn bijkeuken naar keuken...
Mijn bijkeuken staat er intussen bijna 2 jaar...![]()
En deze doorgang werd weggebroken destijds (de deur links uiteraard):
[ [url=m/nZxqos.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar werd dit van gemaakt:
[ [url=m/GUkz39.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wist nog niet wat er in moest qua deur... Een glazen deur vond/vind ik te duur voor het huis. Dus ik wilde een barndoor, loftdeur... Geef het een naam... Maar ik vond het standaard steigerhout niets en gemaakt barnwood vond ik ook niet zoveel aan...
Toen bedacht m'n moeder dat ze nog een oude deur uit mijn ouderlijk huis op zolder hadden staan... Die heb ik afgebeten en in twee verniswassen gezet... En dit is het resultaat!
[ [url=m/oKZJnj.jpg]Afbeelding[/url] ]
martine0503 schreef:Ik zou beginnen met de hele schouw te verwijderen en de kachel vrijstaand maken. De schouw neem de hele ruimte en muur in beslag. Geeft al zoveel ruimte terug. De plek vind ik gek genoeg niet eens zo heel raar.
Muren glad stucen en plafond aanpakken. Geeft al een compleet ander beeld.
DubbelFun schreef:@akishino: soms moet je even buiten het doosje denken... waarom de kachel niet verplaatsen. Een rookgasafvoer verplaatsen via een schuine bocht in kombinatie met een voorzetwand/bergkast is niet zo'n grote ingreep.
Het idee...
https://www.stokertje.nl/var/catalogusb ... s-3627.jpg
akishino schreef:martine0503 schreef:Ik zou beginnen met de hele schouw te verwijderen en de kachel vrijstaand maken. De schouw neem de hele ruimte en muur in beslag. Geeft al zoveel ruimte terug. De plek vind ik gek genoeg niet eens zo heel raar.
Muren glad stucen en plafond aanpakken. Geeft al een compleet ander beeld.
Dat gaat sowieso gebeuren, een opfrisbeurt heeft het zeker nodigMaar er is door het uitstekende draagmuurtje en de "loop" van hal naar keuken geen andere indeling mogelijk. In mijn hoofd tenminste
akishino schreef:Mag ik hier even binnen vallen?
Ik heb dit topic doorgelezen, maar kan niet helemaal vinden wat ik zoek. Hebben jullie nog tips over goede site's of boeken over interieuradvies en dan met name over de indeling?
Wij hebben wat betreft woonkamer en keuken een beetje een kansloos huis. De ruimtes zijn niet praktisch en ik weet even niet meer wat ik er mee moet. Er zou iemand een interieuradvies komen geven, maar die is verhinderd ivm corona. Ik wil graag de zithoek rond de kachel, maar dan kan de eethoek nergens meer staan. Ik zit denk ik een beetje vast in mijn eigen ideeën
en kan ook niet echt tips vinden op het net waar ik wat mee kan.
Om jullie een idee te geven van onze niet zo praktische benedenverdieping:
[ [url=m/p1uH19.jpg]Afbeelding[/url] ]
noviceh schreef:akishino schreef:Mag ik hier even binnen vallen?
Ik heb dit topic doorgelezen, maar kan niet helemaal vinden wat ik zoek. Hebben jullie nog tips over goede site's of boeken over interieuradvies en dan met name over de indeling?
Wij hebben wat betreft woonkamer en keuken een beetje een kansloos huis. De ruimtes zijn niet praktisch en ik weet even niet meer wat ik er mee moet. Er zou iemand een interieuradvies komen geven, maar die is verhinderd ivm corona. Ik wil graag de zithoek rond de kachel, maar dan kan de eethoek nergens meer staan. Ik zit denk ik een beetje vast in mijn eigen ideeën
Ik zou denk ik in de voorkamer een hoekbank zetten met open einde bij de open haard. Bij de achterpui een zitje maken met 2 fauteuils die je eventueel kan aanschuiven bij open haard of zitgedeelte. Tussen de hal en keuken zou ik de eettafel neerzetten, eventueel een rond exemplaar die de ruimte wat luchtiger maakt.
noviceh schreef:akishino schreef:Mag ik hier even binnen vallen?
Ik zou denk ik in de voorkamer een hoekbank zetten met open einde bij de open haard. Bij de achterpui een zitje maken met 2 fauteuils die je eventueel kan aanschuiven bij open haard of zitgedeelte. Tussen de hal en keuken zou ik de eettafel neerzetten, eventueel een rond exemplaar die de ruimte wat luchtiger maakt.
Bonna schreef:Is het echt erg dat je niet in een rechte lijn naar de keuken kan lopen?
Ik zou ook een ronde eettafel nemen en die toch in de hoek van de keuken neerzetten, kiezen voor open stoelen om de boel luchtig te houden. Zitten jullie altijd met 6 aan tafel? Of ook vaak met minder? Als je met minder aan tafel zit, kan de tafel nl nog iets verder naar de muur om iets meer loop te houden. De schouw eruit en een vrijstaande kachel geven al meer lucht. Een lekkere hoekbank bij het raam en een zitje met 2 stoelen en een tafeltje aan de andere kant van de haard. Dan is ook de zithoek niet zo vol. Ik zou ook kiezen voor een bank op pootjes en 1 die niet zo massief oogt. Daar creëer je ook optisch meer ruimte mee.
Jennyj01 schreef:@ akishino Ik wil je niet beledigen maar jullie zijn echt aan een update toe. Alhoewel ik er ook altijd wel bewondering voor heb als mensen het een hele tijd kunnen hebben zoals het is. Het voldoet namelijk nog prima. Bank, kast en eethoek zijn onverwoestbaar.
Denise_Storm schreef:Oké, ik ben even gaan tekenen.
Ik zit even met dat muurtje dat uitsteekt bij de deur van de gang naar woonkamer. Kan dat stukje weg? Ik heb veen idee.
Ik zou sowieso die schouw om de kachel heen weghalen.
Optie 1: (Hoek)Bank tussen dat muurtje en raam. Brede tv kast (zelf maken bijv) met tv aan de muur hangen tussen raam en kachel. Ovale eettafel. Als je een zo recht mogelijke loop naar de keuken wil houden kan je hem zetten zoals ik hem getekend heb. Volgens mij heb je daar genoeg ruimte voor en het voordeel van een ovale tafel is dat ze minder lomp ogen dan een rechthoekige tafel. Je kan ook overwegen om net zoals bij je keuken een schuifdeur te plaatsen van je gang naar woonkamer (zo houd je meer speling in de ruimte tussen de gangdeur en keuken). Je houdt dan ruimte om bij de kachel nog een lekkere loungestoel neer te zetten.
[ [url=m/gynHoj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Optie 2:
Nagenoeg hetzelfde als hierboven, maar dan een zithoekje meer tussen kachel en raam met 2 fijne stoelen bijvoorbeeld.
[ [url=m/hyu7Yf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Optie 3:
Een ronde tafel ipv ovale tafel. Je houdt wel minder de loop vanuit je gang naar de keuken in een rechte lijn.
[ [url=m/Icz94v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Optie 4:
De bank op dezelfde plek als nu (maar dan wel een hoekbank en niet twee losse banken). Tv ook op de plek waar je hem nu hebt. Ovale tafel voor het raam en een buffetkast tegen de muur.
[ [url=m/UyCVOa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Optie 5:
Beetje meer verbouwing voor nodig. Je kan overwegen om een stukje uit te bouwen met openslaande deuren naar je tuin toe. Dan maak je van je keuken meer een woonkeuken en heb je meer ruimte nodig voor je zitgedeelte.
[ [url=m/UUcuqX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Houd je ons op de hoogte in dit topic? Het kan sowieso alleen maar beter worden