[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:15

gemeente en postadres vind ik nog een beetje vroeg, of kan dat al wel?

Talida

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:26

Postadres kun je al van te voren met een datum ingeven, heb je dat ook alvast gehad. Gemeente kan volgend mij pas als je verhuisd bent?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:15

Mayflower_ schreef:
We hebben vanmorgen een bod gedaan op het huis! :) Dus het is nu afwachten.. Spannend! :=

Mayflower, wat spannend! Ik snap dat je het huis wil hebben. Het is prachtig!

*baal stiekem dat ik gebonden ben aan Amsterdam/Randstad*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:21

heb nog een leuk huisje voor je, rand-randstad :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:31

Jaa Juval jou huis is leuk! :) Mijn ouders wonen ook in een houten huis.

Alleen, als dit verkocht is gaan we toch op zoek naar iets met minstens een halve ha. (Liefst zelfs 1ha of meer, maargoed, afhankelijk van prijs, reisafstand naar werk, staat van het huis etc.)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:22

Mayflower, al wat gehoord?

Wij hebben gister accoord gegeven aan het voorstel van onze makelaar, dus neem aan dat hij die vandaag ter tafel gaat leggen. Hopelijk duurt de respons geen eeuwen :7

Hebben ook in het voorstel dat we binnen 3 dagen na de mondelinge overeenkomst de bouwtechnische keuring laten doen, als dan blijkt dat pand op instorten staat kunnen we nog op basis van bedenktiijd ervan af zien. Maar dat hoop ik natuurlijk niet!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:26

Ik zal vanavond met mijn ex om tafel. Toch de vraagprijs maat proberen te laten zakken...
Weet je inmiddels al meer Mayflower, of wordt het vrijdag?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:36

Ik heb helaas nog niks gehoord! Ik ben op mijn werk, telefoon ligt stijf naast mij en ik mag 'm voor deze week op geluid zetten. :D
We zijn wel vrij laag begonnen met bieden, want de mensen hebben nog geen ander huis (wel een huis op het oog waarin nog veel geklust moet worden), dus we geven hun de tijd en ruimte om een ander huis te zoeken. Aanvaarding is dus in overleg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:48

Ik ga straks even bellen met de makelaar voor een bezichtiging van het huis dat wij op het oog hebben.
Gisteren hypotheek advies gehad. Viel wel wat tegen doordat ze kijken naar het basis loon. Dart vragen ze in al die mooie berekeningen op internet niet. Maar het zou nog genoeg zijn voor wat wij op het oog hebben.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:01

Hallo mag ik me hier ook melden? :wave:

Vriendlief en ik zijn op zoek naar een huis, maar pff wat moeilijk -O-
Het liefst willen we nieuwbouw maar er word momenteel niks gebouwd hier of het is al verkocht...

We zijn er ook nog niet echt uit of we ergens anders willen gaan wonen :P
Maar wil het liefst dit jaar nog graag een huis kopen

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:10

nicole,
hier in kessel worden nog huizen gebouwd :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:18

deviltjh schreef:
nicole,
hier in kessel worden nog huizen gebouwd :')

Denk niet dat ik vriendlief over krijg om helemaal naar de andere kant te verhuizen :') al vind ik het niet erg :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:22

hier hebben ze 1 grote vlakte waar ze nu aan het bouwen zijn,
1 huis is af en staat nog te koop, en hebben nog stuk of 3 nieuwbouw flatjes
(3 hoog )

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:27

deviltjh schreef:
hier hebben ze 1 grote vlakte waar ze nu aan het bouwen zijn,
1 huis is af en staat nog te koop, en hebben nog stuk of 3 nieuwbouw flatjes
(3 hoog )

Flat/apartement wil meneer niet aan beginnen.. Het liefst rijtjes/2 onder 1 kap maar nieuwbouw is niet eis nummer 1 moet gewoon wat nieuwe huis zijn

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:31

Nicole schreef:

Het liefst willen we nieuwbouw maar er word momenteel niks gebouwd hier of het is al verkocht...

Blankenham ligt maar 20 km bij jullkie vandaan. Daar zoeken ze nog mensen voor het nieuwbouwproject! Staat juist bijna op afblazen omdat er te weinig mensen te vinden zijn..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:34

:wave: ik heb even niet zo actief mee gedaan, brengt nogal wat stress met zich mee, het verlies van mijn baan. Heb morgenochtend een sollicitatiegesprek.

Ik zag net dat de vraagprijs van mijn droomhuisje verlaagd is en dat die ook meedoet aan de open huizen dag. Vrijdagmorgen komt onze makelaar bij ons langs, dus misschien gaan wij toch de vraagprijs wat verlagen, maar persoonlijk wil ik niet meer dan €20 000 zakken. Zal waarschijnlijk wel meer worden.... maar we zijn nog steeds in dubio over hoe graag we hier nou eigenlijk weg willen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:37

Cyrina schreef:
Nicole schreef:

Blankenham ligt maar 20 km bij jullkie vandaan. Daar zoeken ze nog mensen voor het nieuwbouwproject! Staat juist bijna op afblazen omdat er te weinig mensen te vinden zijn..

Heb je linkje :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:38

Nicole,
1 ervan is 2 onder 1 kap,
of je moet in ons huis kijken
kijk maar in de link.

maarja, is net zo ver weg :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:55

spannend symbeami, succes morgen hoor!
Mirjam, ook succes met je ex. ik hoop dat hij mee wil werken. t is ook in zijn belang toch.
thanx nelleke, en succes met zo'n huisje vinden.. huis van mirjam is wel wat voor je misschien, maar net buiten je regio?? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:02

mmm, ik zie net dus een heeeeeel, erg leuk huisje voorbij komen hier in de regio...
vanavond even aan vriendje laten zien

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:26

Juval, het huis van Mirjam is wel erg ver weg ja.

We zoeken eigenlijk iets rond 50km rond A'dam. Dit mag alle kanten op gaan, dus Noord, Oost, Zuid en West. Oost (= Gooi) en West (= Haarlem) zijn qua budget eigenlijk niet haalbaar, maar als we daar wel wat vinden behoort dat zeker tot de mogelijkheden.

De Zuidkant (= Groene Hart Randstad) van A'dam heeft de voorkeur want daar wonen onze ouders en hebben we eigenlijk al onze sociale contacten, maar daar zijn ook binnen ons budget de mogelijkheden vrij beperkt. Ze zijn er wel, maarja, Randstad is nou eenmaal duur.

Noord-Holland (tot ongeveer de hoogte van Heerhugowaard) zijn er meer mogelijkheden qua budget. Daar hebben we ook al wat huizen bezichtigd. Mooie omgeving, goed aan te rijden naar A'dam. Wel weer wat verder weg van onze ouders en sociale contacten.

We kijken wel wat rond maar eigenlijk zien we gewoon wel wat het leven ons aanbied op het moment dat dit huis verkocht is. Heb altijd het gevoel dat sommige dingen met een reden zijn en hierin heb ik dat heel sterk. Het zal wel een reden hebben dat dit nog niet verkocht is en dat ons droomhuis nog niet te koop staat. ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:28

Symbeami schreef:
:wave: ik heb even niet zo actief mee gedaan, brengt nogal wat stress met zich mee, het verlies van mijn baan. Heb morgenochtend een sollicitatiegesprek.

Ik zag net dat de vraagprijs van mijn droomhuisje verlaagd is en dat die ook meedoet aan de open huizen dag. Vrijdagmorgen komt onze makelaar bij ons langs, dus misschien gaan wij toch de vraagprijs wat verlagen, maar persoonlijk wil ik niet meer dan €20 000 zakken. Zal waarschijnlijk wel meer worden.... maar we zijn nog steeds in dubio over hoe graag we hier nou eigenlijk weg willen.

Toch wel wat stress, je sprak er zo koel en rationeel over maar dat is het natuurlijk niet. :(:)

Waarom twijfel je over de verkoop? Komt dit door het verliezen van je baan of heeft het ook andere redenen?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:34

Krijg net een berrichtje van mijn ex... Hij kan weer es niet.... Heb je eindelijk een afspraak om wat dingen door te praten |o Loopt fijn hoor zo'n communicatie. Maar weer een nieuwe afspraak voor volgende week gemaakt, want ik kan de rest van de week niet.
Wel een rotgevoel als je je baan verliest. Denk je dat je alles wel even zal rond zetten, krijg je zoiets... Mijn ex is zijn baan kwijt geraakt toen wij het huis een dik half jaar te koop hadden staan. Ik begin 'm nu ook wel aardig te knijpen, omdat het een hypotheekverstrekker niet uitmaakt wie de restschuld zal aflossen. Wat je ook op papier hebt staan, wanneer jij degene bent die het kán ophoesten, dan moét je ook. Moet er nu ook echt niet aan denken dat mijn baan niet meer zou bestaan.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:58

_Nelleke_ schreef:
Juval, het huis van Mirjam is wel erg ver weg ja.

We zoeken eigenlijk iets rond 50km rond A'dam. Dit mag alle kanten op gaan, dus Noord, Oost, Zuid en West. Oost (= Gooi) en West (= Haarlem) zijn qua budget eigenlijk niet haalbaar, maar als we daar wel wat vinden behoort dat zeker tot de mogelijkheden.

De Zuidkant (= Groene Hart Randstad) van A'dam heeft de voorkeur want daar wonen onze ouders en hebben we eigenlijk al onze sociale contacten, maar daar zijn ook binnen ons budget de mogelijkheden vrij beperkt. Ze zijn er wel, maarja, Randstad is nou eenmaal duur.

Noord-Holland (tot ongeveer de hoogte van Heerhugowaard) zijn er meer mogelijkheden qua budget. Daar hebben we ook al wat huizen bezichtigd. Mooie omgeving, goed aan te rijden naar A'dam. Wel weer wat verder weg van onze ouders en sociale contacten.

Is mijn huis niet iets voor je? Is wel ietsje verder, maar deze kant op heb je geen last van files. Vanaf mijn huis ben je binnen een uur in amsterdam. Ik werk ook gewoon in Almere, geen enkel probleem.

We kijken wel wat rond maar eigenlijk zien we gewoon wel wat het leven ons aanbied op het moment dat dit huis verkocht is. Heb altijd het gevoel dat sommige dingen met een reden zijn en hierin heb ik dat heel sterk. Het zal wel een reden hebben dat dit nog niet verkocht is en dat ons droomhuis nog niet te koop staat. ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:59

als je ex het niet meer kan betalen dan heb je inderdaad een probleem.. mijn ex heeft nu ook ww, maar die schijnt per 1 april wel weer aan het werk te gaan.
kun je niet telefonisch, of per mail de vraagprijs met hem bespreken? of moet dat face to face?

nelleke, wat is ongeveer je budget? ik woon nu sinds een paar maanden in culemborg, en dat bevalt me prima. landelijk, maar toch in de buurt van de grote steden etc.