Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:32

Gianti schreef:
Thxxx ben er super blij mee.. mams heeft hem in vorm van aardbei :')

Die hebben ze wel in maat xxxxl, gezien je moeder erin past?!........ :+ :')

Fee, wat een super gave stoel!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:37

Kentaro schreef:
Gianti schreef:
Thxxx ben er super blij mee.. mams heeft hem in vorm van aardbei :')

Die hebben ze wel in maat xxxxl, gezien je moeder erin past?!........ :+ :')

Fee, wat een super gave stoel!!

_O- weet niet wat ik leuker vind.. mams in een aarbei of xxxl aardbei in huis _O-

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:43

:')
Hij is ook leuk!! VInd de haai wel stoerder!
(hondlief is wel een fotomodel hoor!)

Fee_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:37

Wat een schattige mandjes! :))

Bedankt allemaal, we zijn er ook echt super blij mee. :D
Vandaag ook nog deze gekocht, weet alleen nog niet goed wat ik er mee wil. Maar vond ze te mooi om te laten staan. En mijn vriend was het totaal met mij eens, anders had ik ze wel laten staan. :+Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:55

Over het velux raam. Als je het raam opent zit er aan de bovenkant een plaatje met het type raam dat jehebt.

Mijn probleem was dat de ramen al heel oud waren 1987. Inmiddels via de karwei besteld die velux gebeld had om de juiste maat te krijgen. Gezien de maten om de paar jaar veranderen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 07:47

Die van ons Stammen ook uit die tijd :) had dus wel gezocht met het type bij de bouwmarkt, maar het is dus geen standaard. Kan karwei het dan ook op maat maken? En is dat dan niet net zo duur als ze daarvoor velux op moeten bellen?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:21

Nu het hier toch over (rol)gordijnen gaat, weet er iemand of er een bouwmarkt/kwantumachtig iets is, waar ze enorme (:') ) rolgordijnen hebben? De ramen in mijn nieuwe huis zijn 1.40 bij 2. Alle rolgordijnen gaan tot 1.85/1.90/1.95 bij de standaardwinkels, wat ik tot dusverre heb kunnen vinden. Aangezien het een huurhuis is, ben ik niet echt van plan om voor honderden euros gordijnen te kopen/bestellen....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:26

Ikea heeft ze tot 200 breed en 195 lang

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:27

Maar zijn je ramen dan twee meter hoog? Of twee meter breed?
Als je ramen zo hoog zijn, dan zou ik persoonlijk gewone gordijnen doen ipv rolgordijnen.

En ik ben weer aan het twijfelen gegaan...tijdje geleden vroeg ik jullie om tips om mijn kledingkamer/studeerkamer in te richten.
Nu dacht ik het ALGOT systeem van Ikea aan een muur te plaatsen, maar toen ik dat in het echt heb gezien vond ik het toch niet zo mooi.

Nu zag ik de ELVARLI en ben daar wel heel erg door verrast. Echter is het best prijzig en kan ik voor een opstelling zoals ik die wil ook bijna een PAX kast met inrichting halen, wat zouden jullie doen, een open kasten systeem, of toch een mooie dichte PAX kast tot aan het plafond?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:36

Als het in prijs niet veel uitmaakt, zou ik voot een gesloten systeem gaan. Ziet er netter uit en scheelt in stof :).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:51

Ja daar zit ik inderdaad ook mee San...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:01

Die aardbei is oook eeeeerrug leuk!!!!

Fee, heb je niet nog ergens een vensterbankje over of een plekje in de kast voor die schattige vaasjes?!

Lastige maat sodera, misschien dan wel beter om toch voor gordijnen te gaan ipv rolgordijnen. Of je doet beide, maar sluit dan de rolgordijnen niet helemaal tot beneden, zodat je niet ziet dat ze te kort zijn (dan ga ik er dus vanuit dat de lengte 2 meter is)...

Rena100, ik vind beide systemen leuk, alleen beide wel heel erg open. Ivm stof enz.. En misschien word het dan een beetje rommelig gezicht?
Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een gesloten systeem dus :P ...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:15

Nou ze zijn best wel groot, passen dus echt niet op een vensterbankje. :))
Ik ga nog maar eens goed nadenken wat ik er mee ga doen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:51

Darah, heb je een foto?

Gianti, dat zijn briljante hondenmandjes!

Fee, die stoel... <3 Zo eentje zou ik er graag in cognackleur willen! Kan je de vaasjes ook niet op een tafel zetten? Of een kastje? Met eventueel iets van een takje met rode besjes of witte bolletjes in de witte vaas voor de 'break'?

Sodera, je kan op internet voor betaalbare prijzen een rolgordijn op maat bestellen. Je hebt dan keuze uit meerdere kleuren en kan vaak eerst wat kleurenstaaltjes bestellen.

Rena, de PAX kast! :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:59

moonsparkle schreef:
Die van ons Stammen ook uit die tijd :) had dus wel gezocht met het type bij de bouwmarkt, maar het is dus geen standaard. Kan karwei het dan ook op maat maken? En is dat dan niet net zo duur als ze daarvoor velux op moeten bellen?

Je kan op de website kijken wel type je hebt en hoe dat type nu heet. Dan kun je op dat nummer gericht zoeken.
Jouw type bestaat nu niet maar er is een andere code voor gekomen. Dus ze zijn er wel. Huismerk karwei weet ik niet, wij willen enkel velux.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:35

noviceh schreef:
Darah, heb je een foto?

Gianti, dat zijn briljante hondenmandjes!

Fee, die stoel... <3 Zo eentje zou ik er graag in cognackleur willen! Kan je de vaasjes ook niet op een tafel zetten? Of een kastje? Met eventueel iets van een takje met rode besjes of witte bolletjes in de witte vaas voor de 'break'?

Sodera, je kan op internet voor betaalbare prijzen een rolgordijn op maat bestellen. Je hebt dan keuze uit meerdere kleuren en kan vaak eerst wat kleurenstaaltjes bestellen.

Rena, de PAX kast! :j

Dan zou ik robuustetafels.nl eens bekijken. Kan je alles in de gewenste kleur laten maken. Cognac hebben we ook nog bij zitten kwijlen, maar toch voor deze gegaan.

Zoiets had ik inderdaad wel in gedachten voor de vasen. Maar gister kreeg ik bij het tuincentrum niks gecombineerd naar mijn smaak. En mijn vriend had er ook geen zin meer in, dus dan is het ook niet even lekker rustig kijken.

Kastjes hebben we nog niet, moeten we nog naar op zoek. :))

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:29

Voor de woonkamer heb ik inderdaad gewone gordijnen. Wilde dolgraag houten jaloezien maar dat is me echt veel te duur.
Dit ging om de slaapkamer, ik wil graag iets goed verduisterends omdat de slaapkamer op het zuiden ligt. Ook in de slaapkamer zijn de ramen dus 2 m hoog, maar beginnen pas 80 cm van de grond dus heb ook gewone gordijnen van 2.90/3 m hoog nodig... Het is echt supergaaf, zulke hoge plafonds en grote ramen maar ook niet echt superhandig; dit valt namelijk ook zo'n beetje buiten de standaard range :').

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:28

Hallo allemaal, ik zou hier graag gezellig mee willen kletsen.

Mijn vriend en ik hebben 2 weken geleden een bod gedaan op een huis bij hem in de buurt. Bod is geaccepteerd en vandaag het rentevoorstel van onze maatschappij ontvangen. Waarschijnlijk 1/3 april de sleuteloverdracht.

Voor hem zijn eerste huis, voor mij de 2e keer. Maar jeetje inrichting uitzoeken blijft me toch moeilijk!
Van het weekend zijn we ''even'' bij Loods5 in Zaandam geweest, wat een leuke dingen! We zijn heel erg van het industriële en willen de muren graag een industriële look geven, iemand ideeën hoe dit het beste te doen? kalkverf of betonverf?

Verder zitten we er aan te denken om de indeling wel anders te gaan doen. We willen graag een barretje bij de keuken maar de keuken die er nu in zit in 3 jaar oud en ziet er verder (buiten dat het niet onze smaak is) prima uit. De mogelijkheid voor een barretje is er ook niet denk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:24

Sodera schreef:
Voor de woonkamer heb ik inderdaad gewone gordijnen. Wilde dolgraag houten jaloezien maar dat is me echt veel te duur.
Dit ging om de slaapkamer, ik wil graag iets goed verduisterends omdat de slaapkamer op het zuiden ligt. Ook in de slaapkamer zijn de ramen dus 2 m hoog, maar beginnen pas 80 cm van de grond dus heb ook gewone gordijnen van 2.90/3 m hoog nodig... Het is echt supergaaf, zulke hoge plafonds en grote ramen maar ook niet echt superhandig; dit valt namelijk ook zo'n beetje buiten de standaard range :').

Even praktisch: wordt de bovenkant (zeg masr de rol) niet enorm dik met zo'n hoogte?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:06

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:15

Hoge ramen echt killing.
Hier het hele huurhuis ramen van 2.40 hoog zowel boven als beneden.
Gelukkig hebben we tweedehands gordijnen beneden voor ene kant, te korte rolgordijnen Ikea beneden tuin kant en boven goedkope gordijnen van de Ikea die gelukkig 2.60 lang zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:00

Kentaro schreef:
Voor wie op zoek is naar een vintage vloerkleed?!
http://www.groupdeal.nl/vintage-vloerkl ... 2016-11-15

Ik vind die zo gaaf, of nou ja, een andere kleurslag! Maar ik durf niet te bestellen, op een of andere manier heb ik moeite met die site of zo, de reacties zijn ook heel wisselend :').

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:32

Onze meubels zijn vandaag gekomen. Tijd om alles aan te kleden en gezellig te maken.

We moeten nog nieuwe eettafel stoelen kopen .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:38

Gaaaf waar heb je dat vandaan gehaald? Helemaal mijn stijl!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:45

Bij koopjedeal zijn diezelfde vintage tapijten te koop. Misschien heb je meer vertrouwen in dat bedrijf San87 ? Alhoewel ik me kan voorstellen dat het allemaal 1 pot nat is ( vreemde uitdrukking eigenlijk ).