Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:33

Ik vind dat nog een luxe, dat jullie een X bedrag per week hebben qua boodschappen.
Ik weet echt niet beter, als dat vaak gewoon bijvoorbeeld €35,- voor de gehele maand is. :(

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:36

Stamper schreef:
Ik vind dat nog een luxe, dat jullie een X bedrag per week hebben qua boodschappen.
Ik weet echt niet beter, als dat vaak gewoon bijvoorbeeld €35,- voor de gehele maand is. :(

Die tijden heb ik ook gehad hoor! Komt goed :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:05

Dan hoop ik dat je naar de voedselbank gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:12

Nou idd :=

Ik heb 40 per week en red mij net

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:15

Ach, het is gewoon voor mij geen extra's oid.
Dus red dat wel, maar toch.

En ik hoef overigens ook niet het beste van het beste, of duurdere merken.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 05-03-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:16

Van 35 euro per maand kun je niet gezond leven. Echt. Meld je aan. Hoe komt het dat je zo weinig ruimte hebt?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:30

Ik geef vaak hele tassen weg met boodschappen wat in kast al tijdje staan en ik niet gebruik! Zijn veel mensen blij mee. Zou in jou schoenen ook even ergens aankloppen je moet wel kunnen eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:49

Stamper, mag ik vragen wat je eet op een dag? Met 1 euro per dag kan je toch niet toe? :(:)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:00

phormicola schreef:
Van 35 euro per maand kun je niet gezond leven. Echt. Meld je aan. Hoe komt het dat je zo weinig ruimte hebt?

Zal geen zin hebben denk ik. Ik ga er niet vanuit dat de kosten voor stalling en onderhoud van een paard door de Voedselbank als gewone vaste last wordt gezien. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:18

Paard?

Hier had ik het geld van Page binnen twee week weer terug! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:24

Je kan je niet altijd melden bij een voedselbank. Hier meegemaakt dat er 5,00 per maand teveel binnen kwam, dus kwam niet in aanmerking. Dat ik amper geld om te eten had deerde niet. Gelukkig werk ik in de catering en mocht ik wel wat meenemen soms en vooral regelmatig bij anderen eten. Zo blij datik niet meer in die situatie ben!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:23

Ik geef aan in mijn vorige bericht dat €35,- erm voorbeeldbedrag is.

Voedselbank is niet nódig. Want ik red het dan nog prima. Maargoed. Ieder z'n éigen mening erover. :x

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:50

Oh nou sorry hoor dat mensen zich zorgen gaan maken. Zo verongelijkt is echt niet nodig als mensen inzien dat 35 euro per maand ridicuul weinig is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:12

Wellicht verstaat Stamper iets heel anders onder boodschappen dan ik/wij? Ik bedoel ermee: ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes, wc papier en keukenrol en eventueel wat schoonmaakmiddelen.

Ik ben voor 2 personen zo 50 a 55 per week kwijt daarvoor. Dus als dit kan voor 35 per maand (50 mag gerust ook) dan kom ik graag in de leer!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:22

Kom ik vandaag bij de Jumbo, zijn voor de zoveelste keer een heleboel paprika's gewoon al verrot. Ik heb al een paar keer paprika's gekocht die al na een dag niet meer goed zijn. Was er behoorlijk klaar mee, dus heb even een AGF-medewerker aangesproken. Kreeg ik netjes een verstas met wat appels, een tros bananen, een komkommer en een zakje spruitjes. :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:20

Alwiene schreef:
Wellicht verstaat Stamper iets heel anders onder boodschappen dan ik/wij? Ik bedoel ermee: ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes, wc papier en keukenrol en eventueel wat schoonmaakmiddelen.

Ik ben voor 2 personen zo 50 a 55 per week kwijt daarvoor. Dus als dit kan voor 35 per maand (50 mag gerust ook) dan kom ik graag in de leer!

Stamper bedoelde er niets mee. het was meer een " stel."

Voor 35,00 pm kan je idd leven. gezond is het niet en ik raad het niemand aan want leuk is het ook niet. Maar als je geen andere keus hebt...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:00

ik ben ook erg benieuwd naar een weekmenu voor 35,- p.m. voor ontbijt/lunch/avondeten. Kan mij niet voorstellen dat je voldoende groente/fruit eet. Is dit voor 1 persoon?

Ik heb een paar low budget maaltijden met veel volume. Soto soep met rijst, Bruine bonensoep, Nasi, Dahl curry.
Hebben jullie nog lekkere recepten voor in de vriezer die lekker én wat goedkoper zijn?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:34

ChantalSmook schreef:
ik ben ook erg benieuwd naar een weekmenu voor 35,- p.m. voor ontbijt/lunch/avondeten. Kan mij niet voorstellen dat je voldoende groente/fruit eet. Is dit voor 1 persoon?

Ik heb een paar low budget maaltijden met veel volume. Soto soep met rijst, Bruine bonensoep, Nasi, Dahl curry.
Hebben jullie nog lekkere recepten voor in de vriezer die lekker én wat goedkoper zijn?

Als jullie het zo graag willen weten:

Ma ontbijt: niet Lunch: 2 boterhammen met pindakaas of pasta of iets anders lang houdbaars/goedkoops diner: Bij een kennis

Di: Ontbijt: niet Lunch 2 boterhammen met... diner: Iets wat ik van werk heb meegekregen en met een beetje mazzel mocht ik ook een appel meenemen.

Wo ontbijt: Niet lunch: 2 boterhammen met... diner: Aardappels/rijst/pasta met groente uit pot/blik als het in de aanbieding was

Do Ontbijt (Moet ik nog doorgaan?) Diner: Boterhammen met pindakaas/pasta enz.

Vr, za,zo: Zie andere dagen.

Gezond? Nee maar je moet wat als je geen geld hebt en volgens de voedselbank net teveel verdient en ze niet kijken naar wat je vaste lasten zijn maar naar wat je inkomen is. Minder of meer werken was geen optie, had alleen het hoognodige dus ook geen internet oid, telefoon betaald door mijn ouders omdat zij graag contact wilde houden (En ik ook) en verder geen luxe. Maar wel torenhoge rekeningen buiten mijn schuld om die ergens van betaald moesten worden. En als je een aantal van die rekeningen tegelijk krijgt mag je ze vaak wel in delen aflossen maar als je niet meer geld hebt, kan je ook niet alles in delen betalen. Voor wie meer info wilt mag het ook best per PB. Dit gaat gewoon enorm oftopic doordat iemand alleen het bedrag als voorbeeld heeft gesteld en ik blij ven dat ik uit deze situatie ben, maar het nooit zal vergeten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:35

Respect hoor, lijkt me verschikkelijk om zo te moeten leven

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:03

Verschrikkelijk om zo te moeten leven! Ik kan me voorstellen dat je zoiets nooit meer vergeet. Het laat een stempel achter denk ik.
Het wisselt zo te zien ook sterk welke voedselbank je hebt. Hier de ervaring van mensen die ik heb gesproken die door middel van een maatje wel voedselbank kon krijgen omdat ze gingen kijken naar de uitgaven, schulden en wat er dan eventueel overbleef voor eten en drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:12

Heftig fohadie... En fijn dat het je nu beter gaat!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:02

Het scheelt zeker per gemeente waar je woont, maar ook in welk jaar je leeft. Nu gaat het gelukkig wat eerlijker en wordt er minder naar alleen inkomen gekeken. Ik heb het bij mij dan ook over ruim 10 jaar terug.

Weer ontopic: Ik ben altijd zo blij met mijn supermarkt: 4 pakken wasmiddel voor 10,00 en tegen de tijd dat ze op zijn komt de actie weer terug. Is nu al een paar jaar zo!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:33

Dat scheelt! Hier kom ik precies uit met de boodschappen budget deze week. Ik had gehoopt om meer over te houden maar toch nog wat kleine dingen nodig die al met aardig op lopen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:56

Wat ik mij af vraag. Welk waspoeder gebruiken jullie? ik gebruikte altijd poeder en heb met een enorm formaat van de makro lang gedaan, maar mijn vriend zweerde bij vloeibaar ivm vlekken op de was en minder goed schoon worden. Het valt me op dat het vloeibaar ivh altijd vrij duur is en snel op gaat. Ik heb hem zo ver om eindelijk weer poeder te gebruiken.
Lidl komt zelf ook gewoon goed uit de bus wat ik lees op internet. Belangrijkste is dat het echt fris ruikt en geen sporen af geeft.

Fohadie, ik vind het knap dat je van dat geld rond hebt moeten kopen en dat wens ik niemand toe.

Toch als ik kijk naar een normaal weekschema denk ik dat dit geen standaard voorbeeld is hou mensen het zouden moeten doen als mensen meer willen sparen. Ik ben zelf erg voorstander van gezond eten en ben van mening als je dit niet doet dat je dit later in je gezondheid weer terug krijgt. Een basis met groente/fruit e.d. vind ik zelf heel belangrijk. Of dat het nou seizoensproducten/aanbiedingen e.d. zijn. Maargoed in jou situatie snap ik dat je weinig keus hebt gehad. Dus in dat opzicht petje af en ik hoop dat je het nu allemaal ietsje beter hebt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:08

Ik heb gister mijn fles Hema wasmiddel op gemaakt (kost €2,25 of €2,50). Hier heb ik een half jaar mee gedaan in mijn eentje. Nu moet ik wel eerlijk vertellen dat ik ook nog stiekem mama weleens laat wassen als ik thuisthuis ben, maar dat zijn dan een paar shirtjes en een broek of iets in die trant. De wasmiddel beviel goed. Stinkt niet, maar heeft ook geen hele sterke geur ofzo.