Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb echter geen aandeel in onze woning en momenteel is er ook niks geregeld
Citaat:It's all a mindset and at the end of the day is money just another number...
Citaat:Wat vinden jullie een redelijk bedrag qua spaargeld? Onze doel is nu (denk ik) om 15K op de spaarrekening, en daarboven weer investeren in het huis zonder onder dat bedrag uit te komen.... En als we een onvermijdelijk tegenslag hebben (kapotte auto ofzo) weer terugsparen tot de 15K .
denice schreef:Maar met huren is toch ook niets mis? Met een koophuis komen ook zoveel kosten mee!
Wij houden aan spaargeld maar 5000 aan en beleggen verder alles. We kunnen onze vaste lasten van 1 salaris betalen, mocht een van ons zijn baan verliezen. We hebben een leaseauto van werk dus daar geen kosten aan.
Als we iets willen, zoals afgelopen jaar de zolder helemaal opknappen, dan sparen we daarnaartoe. En als er een ramp gebeurt, dan kunnen we geld uit de aandelen halen. Ik vind het gewoon zonde, geld op een spaarrekening.
8nnemiek schreef:Wij zoeken voor onze aandelen juist voor een deel specifiek bedrijven die groot en betrouwbaar zijn maar om een bepaalde reden het even lastig hebben en dus laag staan/omlaag gaan. Daar is op de lange termijn veel aan te verdienen, maar zo'n bedrijf kan zomaar nog eens 50% zakken voordat het een aantal jaren later pas door stijgt.
Boeiing is bv een goed voorbeeld; dat bedrijf was flink gezakt door de Max die destijds problemen had. Boeiing aandelen gekocht, want verder geen bedrijf dat zomaar failliet zal gaan. en toen kwam corona er nog eens overheen70% in de min
Zo'n aandeel kun je gewoon niet verkopen als je in de problemen zou komen. Uiteindelijk hebben we nog met een leuke winst verkocht. Maar het is dus niet altijd mogelijk om je aandelen te verkopen zodra je het geld nodig hebt.
Menino schreef:Dat is waar, maar er zit wel een verschil in hoog risico aandelen en andere aandelen natuurlijk, en ik mag hopen dat geen enkel weldenkend mens 100% aandelen in boeiing heeft. Volgens mij zijn vliegtuigmaatschappijen per definitie een vrij groot risico toch ? (heb ze zelf iig niet). Heb ook wel eens een klapper naar beneden gemaakt (Justeat, looking at you) ... Maar dan is er genoeg spreiding om te zorgen dat het totaal niet óók ineens 40% in de min staat.
Heb justeat overigens ook maar met dik verlies verkocht, want zag daar sowieso geen brood meer in. Als ik kijk naar de koers van vandaag ook wel terecht zie ik![]()
. Maar ook dat ging niet met een 30% per dag naar beneden, dus daarin kun je zelf je risico bepalen.