Sorry voor de egopost!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bridgetF schreef:Ik hoorde van de week een verhaal van iemand, dat er al jaren een woning te koop stond voor een belachelijk hoge prijs. De reden was dat het alleen te koop moest staan, maar wilde verkopen. Dit ivm een dochter die er woonde, zodat de eigenaar recht had op dubbele hypotheekrente aftrek.
bridgetF schreef:die persoon wil niet verkopen, alleen te koop zetten, dat waren de voorwaarden voor dubbele hypotheekrente aftrek. Dus absurd hoog geprijsd, en ondertussen verhuurt hij aan dochter.
madeliefw schreef:ik ben ook wel benieuwd naar de regels rondom een bouwdepot. Wij hebben een bouwdepot van 10000 erop die binnen twee jaar gebruikt moet worden voor een aanbouw. Echter nu blijkt dat de kosten hiervan hoger zijn, ook 5000 meer. Dit hebben we even niet uit eigen middelen helaas omdat we mijn andere huis met flink verlies hebben verkocht. Wat kan ja dan het beste doen? Hoger bouwdepot aanvragen? Hoe gaat dat? Of een lening afsluiten? Of sparen, maar dan ben ik bang dat het net te lang duurt en dit bouwdepot verloopt.