Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Maar met sparen ben je ook afhankelijk van je inkomsten vs je vaste uitgaven.
Zeker als alleenstaande kan je soms maar lastig grote bedragen sparen per maand.
Needje schreef:Ik zou het liefst én veel sparen én veel leuke dingen doen
Varekaj schreef:Pfoe Judith, da's een fors bedrag! En dan nog excl. BTW! Wat was de reden dat ze niet konden leveren of dat dat bedrag er nog bij kwam?
Varekaj schreef:Ik wil vooral het bedrag op de spaar stelselmatig zien groeien. Klinkt hebberig, maar hoe meer hoe liever. Uiteraard gaat het pijn doen als ik op termijn een andere auto ga kopen, maar dat zal geen oude tweedehands zijn. Eerder een nieuwe of (heel) jonge tweedehands waar ik een hoop jaren en kilometers mee kan maken. Als het kan wil ik wel minimaal 10k hebben staan. Al besef ik heel goed dat een paar fikse tegenslagen dat bedrag in een vingerknip kunnen doen verdwijnen.
Wanneer je een eigen huis hebt of eigendom die vrij is van schulden heb je altijd meer buffer, hetzij in bakstenen of onroerend goed, dan iemand in een huurhut met 5k op de spaar.
8nnemiek schreef:Vroeger was het hier inderdaad ook altijd rond de 5k, zodat ik genoeg had voor mijn paard als die eens geopereerd zou moeten worden, of ik een andere auto nodig zou hebben..
Tegenwoordig wil ik in ieder geval genoeg hebben om er een half jaar van te kunnen leven, én om dierenartskosten te kunnen opvangen, én voor andere onvoorziene zaken eventueel, en dan kom ik rond de 15k uit op mijn eigen spaarrekening.
Mijn vriend wil dan weer meer zekerheid, die wil van zijn spaargeld zeker een aantal jaren kunnen rondkomen als hij zijn baan nu zou kwijtraken en zijn aandelen niet zou kunnen verkopen, dus die wil altijd 50k als buffer op de spaarrekening hebben staan.
Dat vind ik zelf dan weer wat overdreven![]()
Maar zo is dat voor iedereen en in verschillende situaties weer heel anders.