Ik heb van die kleine plantenkasjes van IKEA op de vensterbank staan:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/akerbar-kweekkas-binnen-buiten-wit-30537170/Ik heb ook nog een oudere variant met puntdakje, deze hebben ze niet meer in productie. Eigenlijk wilde ik hiervan nog de versie die open kon met haakjes, maar er zat een variant zonder haakjes in mijn doos van de andere variant
@Janine1990: Op de Crazy Plant markt had je veel leuke en ook wat meer bijzondere plantjes voor normale prijzen, maar je kon er ook terecht voor speciale planten met een hoog prijskaartje. Stekjes met 4 blaadjes voor 170 euro enzo. Wat de gewonere plantjes betreft je kon er bijvoorbeeld een Senecio Rowleyanus Variegata kopen voor 2 euro. Heel stom toen niet meegenomen... Dacht die hou ik niet in leven en zonde van het geld dan, maar inmiddels heb ik er toch eentje gekocht en die was ietsje duurder. Ook niet heel duur, want ik ga daar geen 20 euro of meer aan uitgeven. Wel een babyplantje. Hij leeft nog

Maar mijn gewone erwtenplantje doet het wel beter

Daar heb ik zelfs een stekje van gemaakt.
Ik heb zelf geen Yucca. Ik denk dat als je hem binnen zet het belangrijk is dat hij niet te warm staat. En ook niet te veel water geven dan. In de groeiperiode zal hij meer nodig hebben en sowieso buiten met warm zonnig weer.
Ik heb op de Crazy Plant marjkt ook een Tradescantia Nanouk gekocht, een kleine plant, voor 2 euro. Ja, mooie kleur heeft die hè Suzanne F? Ik heb die van mij iets ruimer gezet, want het kweekpotje was wel erg klein. Hij krijgt 1 tot 2 keer per week water. Niet te veel! Meestal 1 keer even sprayen in de wasbak en 1 keer een beetje met de gieter. Ligt er ook een beetje aan hoe warm het is enzo. Hij mag best uitdrogen tussen de water geef beurten door. De aarde dus, niet de blaadjes

Ik zou hem in goed doorlatende aarde planten. Bij die van mij zit er wat perliet door (nog van de kweekpot en een beetje cactusaarde (met perliet) met gewone potgrond meen ik.
Als je haar mooi knalroze wil houden moet je Nanouk een licht plekje geven. Niet in de volle zon, wel licht. Donkerder overleeft ze ook wel, maar dan worden de kleuren wat minder sprekend.
@ plaatje, ja, pffff, soms is het best lastig. Beetje water geven al.... ? Of beter nog even wachten...