[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:37

Marlis hoe is dat bod gedaan? Mail telefoon, persoonlijk? Ben er wel achter als het een scheiding of erfenis is dat soms de partijen zoveel geld willen zien dat de verkoop heel lang op zich laat wachten. Ik zou wr hooguit een telefoontje aan wagen nog voor het geval ze het bod niet gekregen hebben. Daarna jammer maar helaas voor de verkoper. Graag of niet.

Morgen een bezichtiging, ga de tweede opschuiven. Ben niet helemaal fit, wat grieperig en red er dan geen twee op een dag en te koud voor een onverwarmde bus om te slapen. Durf bij dit huis de gok wel te nemen. Staat al lang te koop dus die paar weken kunnen nog wel. Ik ga er na oud en nieuw wel heen hooguit. Eerste bezichtiging ga ik wel doen.huis staat pas een paar dagen te koop en zou een kans kunnen hebben. Al twijfel ik over een scheidingsheg. Lijkt een mega dikke liguster te zijn. -O-

En bedenk me net dat er nog een klein heel goedkoop huisje in zeeland al een tijdje te koop staat. Ga hem even opzoeken. Zou een goed verblijf voor hier zijn zodat ik voordeel blijf houden van uitkering in nederland over 12 jaar. Vraag me alleen af waarom ze dit niet kwijtraken. Is niet groot of luxe maar gezien de prijs?

http://www.funda.nl/koop/spui/huis-4880 ... rsdijk-30/
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-12-15 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:42

Karuna ik ga ook mijn ogen voor je open houden. :) Spannend morgen! Zou mooi zijn als het wat is.. :j

Jotoma oh serieus? Ik moet zeggen dat het onderhandelen mij tot nog toe mee valt (de spanning) alleen het eeuwige wachten. Ons geduld is / word elke keer behoorlijk op de proef gesteld. We gaan overigens niet naar een nieuwbouwproject maar bestaande schoolwoningen, staat nu een jaar leeg en hiervoor heeft er een school in gezeten. De woningen zijn net verbouwd tot 4 afzonderlijke casco woningen. Maar moet nog wel heel erg veel aan gedaan worden. Ik heb overigens wel linkje/foto's voor de nieuwsgierigen.

Marlis oh wat balen zeg! Misschien kun je morgen even naar de makelaar heen bellen hoe of wat? Heeft mijn vriend na 2 weken ook gedaan, toen kwam er ineens wel een snel (definitief) antwoord, volgende ochtend al.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:43

Ben daar wel benieuwd naar. :j

Ik verheug me meer op volgende week, *\o/* op naar frankrijk voor een testnachtje of twee.

O ja iemand vroeg daar naar. Had bij een ander huis het al aangeboden gekregen. Maar ik kijk ook naar nu vakantie huizen waar echt permanent gewoond mag worden officieel. Ook dat is een optie, hypotheek kan bij een houten chalet mits woonbestemming en een betonnen vaste fundering. Dan is dat gemakkelijker omdat de eigenaar zelf er niet woont.

Marlis

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:36

We hadden een bod via de mail gedaan en de dag erna nog gebeld dat het via de mail gedaan was en of het ontvangen was naar hun makelaar. Was allemaal al in orde en verkopers waren al op de hoogte gebracht.

Me vriend is koppig hij wilt niet er achter aan blijven bellen nu. Hij zegt dan wekken we alleen maar de interesse dat we het heel graag willen en krijg je ook minder van de prijs af.

Karuna, succes met de test nachtjes in Frankrijk en bij je bezichtiging morgen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:48

Grrr hier weer even een tegenvallertje. We zijn bezig met de offerte aanvraag en moeten komende woensdag de benodigde stukken aanleveren. We willen de woning uitbouwen en hebben twee aannemers gehad. De ene aannamer wilde dit doen voor 20k incl btw (tot tweemaal toe aan ons bevestigd en nog een derde keer zelfs aan onze aankoopmakelaar). Bij de offerteaanvraag hebben we dus een aanvraag voor 20k bouwdepot gedaan.
Ik heb net de formele offerte ontvangen en ineens is het 25k geworden. Behalve dat ik dit niet ga betalen, vraag ik me meer af of dit problemen oplevert bij de aanvraag van het bouwdepot. Daarvoor moet er een offerte komen, maar komt dit goed als de offere 5k hoger is dan onze aanvraag? Gaan ze dan moeilijk doen?

Zal t morgen ook checken bij onze financieel adviseur, mja laat dit nu net op zondagavond komen... Weer iets om over te malen 's nachts.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:00

Vervelend zeg. Geen idee of het voor problemen kan zorgen maar lijkt me dat het gelijk moet zijn aan de aanvraag. Maar heb er geen verstand van.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:24

Wij hadden voor de aanvraag van een bouwdepot ook een offerte nodig. We gaan de kozijnen vervangen en doen er dan gelijk dubbelglas in. Dit bedrag moest precies overeen komen met de het bedrag van de offerte. Anders kan de bank moeilijk doen. Daarbij moet ik wel zeggen dat het om een energiebesparende maatregel ging. Ik weet dus niet precies of dat bij jullie ook zo is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:46

Hmm ik vrees er ook een beetje voor. We hebben inderdaad energiebesparende maatregelen, die komt nu ineens 300,- lager uit... en de offerte voor de aanbouw komt op op bijna 5000 meer uit. Ik denk ook dat de bank moeilijk gaat doen en gaat aangeven dat we met eigen geld moeten komen (wat je dan eerst moet besteden). Anderzijds hoor je ook dat je een bouwdepot mag aanvragen, maar niet gelijk hoeft uit te geven.. dus misschien valt het voor die 5000 extra dan mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:42

Ik zou eigenlijk zeggen dat als het bouwdepot lager is dan de offerte, dat er met eigen middelen word aangevuld. Banken zijn toch alleen maar blij met eigen middelen omdat het risico voor hun dan lager word bij eventueel gedwongen verkoop?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:17

Dat zou idd kunnen, maar dan moeten die eigen middelen wel gelijk beschikbaar zijn. Sterker nog, die moeten we eerst opmaken voordat we aan het bouwdepot komen.
Gezien we nog meer willen verbouwen wat we sowieso al niet konden meefinancieren, hebben we die middelen er nu niet bij.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:40

een andere vraag: kun je trouwens ook bieden op nieuwbouw v.o.n. of zijn dat altijd vaste prijzen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:04

Nee dat zijn vaste prijzen. :D - Met misschien een hele kleine uitzondering hier en daar voor als ze er vanaf willen, maar ga er maar niet van uit -

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:57

Oké..... wij hebben na een week ook een reactie terug ontvangen. Mijn God en wat voor een. Komt er op neer dat we gewoon de vraagprijs moeten bieden want daar is die op getaxeerd. En we kunnen wel een bouwkundige keuring uitlaten voeren op ons eigen kosten, hun weten wel een goede. Uhm dacht het niet. En over de kuil in de grond (houtrot en is geen beton onder de vloer) zal zo lijken omdat het laminaat te strak ligt. En de waterschade is al oud en geen problemen meer mee, waarom zijn de muren nat dan van binnen? En de waterschade in de slaapkamer weten ze niet waar het vandaan komt, erna zeggen ze zal wel door het ventileren komen (ramen op kier af en toe) en als 3e zeggen ze Zal In De Loop Der Jaren Ontstaan Zijn. Uhm beetje tegen spreken. Maar kortom we kunnen de vraagprijs bieden want ons bod is niet serieus en kunnen ze niet op in gaan.

Nou dan niet voor de vraagprijs hoeven we het niet met nog een ton aan kosten erbij ivm de staat.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:35

weet je in elk geval wel waar je aan toe bent !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:39

Ja wij gaan gewoon niet de volle vraagprijs betalen voor de staat waarin die is. Buiten dat spreken ze alles tegen. Eerst is het dit en dan dit. Klopt van geen kanten.

Zoek maar een andere koper. Maar wij doen wijs en kijken lekker verder. Handig een vriend die verstand er van heeft ons kan je dus niet ompraten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:55

Wel vervelend dat je dan zo voor de gek wordt gehouden Marlis. Fijn dat je vriend er verstand van heeft.
Ik zou dit traject ook nooit zonder aankoopmakelaar willen doorlopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:59

Laat ze maar lekker in hun sop gaar koken hoor... Wie het onderste uit de kan wil hebben...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:01

en over een half jaar vragen ze zich af, waarom ze het nog niet verkocht hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:12

Wij hebben geen aankoop makelaar. Wel een vriend met veel verstand en daarom gekozen voor het bod en dit benoemd waarvoor en wat etc.

En toen ik net de mail kreeg van de verkopende makelaar zat er toevallig een maat van mijn vader en mijn vader zelf. Die gaven ook gelijk aan hoe en wat en dat het een te belachelijke prijs is voor de gebreken en ze gewoon echt een spelletje spelen. Hij bood ook gelijk aan mee te willen en offertes te maken voor ons, wat we onder hun neus kunnen douwen. Hij is aannemer en mijn vader heeft altijd hele huizen gebouwd en huizen opgeknapt etc voor zijn werk ook. Maar nee dat hoeft van ons niet. Willen ze het onderste uit de kast halen prima, maar niet bij ons. Wij zitten niet met dubbele lasten dus hebben geen haast. Zoeken wel verder en komen vanzelf wat tegen. Hun zitten straks als de huurders eruit gaan weer met dubbele lasten, veel plezier. Komen ze er vanzelf achter. Staat niet voor niks al aantal jaren te koop blijkbaar.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:22

Handig zulke mensen om je heen!
Was dit een woning waar je al echt verliefd op was geworden? Of is het relatief makkelijk om los te laten?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:27

Ik hoorde van de week een verhaal van iemand, dat er al jaren een woning te koop stond voor een belachelijk hoge prijs. De reden was dat het alleen te koop moest staan, maar wilde verkopen. Dit ivm een dochter die er woonde, zodat de eigenaar recht had op dubbele hypotheekrente aftrek.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:31

Nou het is wel echt een leuk huisje maar op deze manier hoeven we het gewoon echt niet. Er komen nog zoveel kosten bij namelijk door alle gebreken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:23

Marlis ik zou daar ook klaar mee zijn, zoveel gebreken en dan alles wegschuiven. Ik zou er geen vertrouwen in hebben en naar iets anders gaan kijken. Weet idd dat er best veel huizen te koop staan officieel die niet weg moeten of mogen.

Bezichtiging ging goed gister, een laten schieten ivm niet fit zijn. Huisje in groningen is meer dan geschikt. Huis is door omstandigheden te koop gekomen. Lief, kan er zo in en binnen budget. Grote kas in de tuin, houtkachel een soort aga op gas. Mooie tuin echt tegenover bos waar de honden los mogen ook. *\o/*

Maar -O- kan zijn dat mijn allergie roet in het eten gooit. Heb contact gezocht met allergoloog voor advies wat verstandig is. Ben echt flink allergisch voor berken en in de directe omgeving geen berk maar wel op 200 meter de ene kant op doorgaande weg omzoomd door berken. En in het bos op ongeveer 500 meter afstand zeker 2 hectares vol berken. ;( dat kan een heel groot probleem zijn.

Wel nog een andere mogelijkheid onderzocht op de terugweg, en wordt daddlijk gebeld door een andere makelaar ook. Een veel goedkopere optie, woning op twee parken maar dan met een permanente woonbestemming. Een in Erm de ander in Schoonoord.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:42

Wij zijn vanochtend bij de bank geweest en dat was een positief gesprek! Waarschijnlijk krijgen we zelfs het gehele bouwdepot dat we graag willen hebben rond :D Morgen taxatie en bouwtechnische keuring, laatste spannende loodjes!

Wat flauw, huizen die te koop staan maar niet verkocht moeten worden.. Gelukkig laten jullie je niet om de tuin leiden Marlis, zo zie je maar weer dat het altijd goed is om waakzaam te zijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:08

Er zijn gewoon mensen die hun huis wel kwijt willen, maar er de hoofdprijs voor willen hebben. Een collega van mij is anderhalf geleden wezen kijken naar een huis dat al 7 jaar te koop stond. En die man wilde er zo graag vanaf, want hij was het helemaal beu.. Maar ze wilden er wel de vraagprijs voor hebben := Het staat nu nog steeds te koop :=