Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ratjetoe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:21

Dat zijn idd dezelfde en die wil ik heel graag binnen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:23

Had ik het toch goed :D
Weet niet hoe dik jullie betonnen vloer is?? Is er een mogelijkheid daar een laag vanaf te halen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:24

Ratjetoe schreef:
Ik lees en kijk ook al even mee naar alle prachtige kamers die voorbij komen.

Wij hebben een oude boerderij gekocht waarbij ik in de kamer, keuken en hal waaltjes wil hebben, maar er ligt al een betonvloer. Heeft iemand enig idee of het dan toch nog mogelijk is waaltjes te leggen? (wil ze zo graag, al moet ik 5 cm van de deuren onder afhalen :D )

De betonvloer eruit slopen denk ik, of je moet waaltjes door de midden laten zagen.. maar denk niet dat het gaat. Beton vloer kan je er gewoon uit laten drillen, dan kan je misschien ook nog goede isolatie eronder doen.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:40

Hmmmm zagen zal het dan gaan worden.....ik ga vast mijn wederhelft geestelijk voorbereiden.. :D

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:44

Judith_H, wij hebben een zelfde idee achterkant en wij hebben in-between gordijnen over de gehele breedte van de achterkant. Nu hebben wij nauwelijks inkijk en de zon schijnt ook niet de hele dag naar binnen (pas aan het einde van de dag) dus overdag is alles gewoon open en 's avonds trekken wij de gordijnen dicht.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:45

Want er hoeft niet alleen een stuk van je deuren af als je omhoog gaat met je vloer. Maar wat dacht je van de keuken die opeens te laag is en alle deurknoppen....

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:07

Kentaro schreef:
Wat een heerlijke grote kamer!!
Persoonlijk zou ik de deur en het raam aan de achterkant eruit halen en of open slaande deuren erin of een schuifpui!

Thnx, zijn ook heeeeeel erg blij met de grote van de woonkamer!

Over openslaande deuren hebben we heeeeeeeeeel erg lang over nagedacht, 2 openslaande deuren was alleen op de optielijst echt heel erg duur en daar hadden we op dat moment het geld niet voor over, heel jammer want daar hebben we dus nu echt wel een beetje spijt van |(...

Een lang in-between gordijn vinden jullie dus niet gek staan bij het raam? Voor de deur vind ik het nog niet eens heel gek, maar bij dat raam lijkt het mij zo raar, omdat dat niet tot op de grond loopt. Dan heb je van die stof langs de muur hangen waar geen raam zit.

Waaltjes, grappig idee, maar wel heel bewerkelijk zo te horen....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:19

Waardeloos he, die meerwerkkosten bij nieuwbouw?!?! Echt niet normaal wat ze daar voor vragen....
Kan uiteraard niet in jullie portemonnee kijken, maar áls jullie de mogelijkheid hebben om het nu alsnog door iemand (stukken goedkoper dan tijdens de bouw) te laten doen, zou ik het doen voordat jullie alles straks aangekleed hebben en het alsnog willen doen.
Gordijnen/in betweens over de gehele hoogte en breedte maakt het geheel optisch wel mooier!
Wij hebben duo rolgordijnen aan de achterzijde (voor het raam en openslaande deuren) en zijn daar erg blij mee. Misschien ook nog een idee?!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:35

Wij hebben er ook heel lang over getwijfeld, hadden het zelfs al besteld maar toch weer teruggedraaid. Openslaande deuren zijn prachtig en het geeft ook veel licht, alleen belemmerde het ons erg in de inrichting omdat wij in ons huis dan helemaal geen muur meer hadden om een bank tegen aan te zetten.

Wat ik bedoel met kamerbrede gordijnen is dus een rails van je linkermuur naar je rechtermuur en dat als de gordijnen open zijn er in iedere hoek een halve gordijn hangt. Hoop dat het lukt mijn voorbeeldplaatje te uploaden... :')

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:20

Is dat een trend in de nieuwbouw? Van die relatief kleine raampartijen?
Ik zie het steeds vaker...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:27

mooie vloer Lestria!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:28

ja, die meerwerkkosten zijn echt belachelijk duur... Wellicht dat we over een paar jaar toch zeggen " we maken er openslaande deuren van", maar voor nu laten we het zo.
We zijn al enorm blij met de uitbouw, dat vonden we belangrijker.

Lestria, mooi voorbeeld plaatje! Geeft een goede indruk zo.

Wat jij zegt over de inrichting is wel waar, daar hebben wij nu ook al over nagedacht en daarom laten we het nu zo. Eerst maar eens zien of dit zo bevalt voor een paar jaar.
Onze bank komt in de lengte tussen de raampartij en deur te staan, dus dan kunnen we die ruimte mooi benutten. Dus elk nadeel heeft ook weer een voordeel ;) ...

Karin, ik denk dat het bij de stijl van jaren 30 huizen hoort? Die worden namelijk echt enorm veel gebouwd op het moment en ze hebben dus allemaal dit soort raam partijen naar mijn idee.
Al weet ik niet of de woning van lestria ook op een jaren 30 woning stijl is gebaseerd?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:29

Ik denk dat ze dat bewust doen zodat de meeste mensen voor openslaande deuren uit het meerwerk kiezen. Als ik hoor hoeveel mensen moeten betalen voor meerwerk opties dan sla ik stijl achterover. De meerwerk prijzen bij ons vielen overigens erg mee, was ik echt positief verrast over.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:31

In between lijkt mij mooi staan Judith. Had ik in mijn vorige huis ook en was totaal niet storend dat raam niet tot de vloer liep. Je kan het eventueel combineren met DUO rolgordijnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:40

Ik vind die roljaloeziën echt supergaaf, maar naast dat ze duur zijn is t volgens mij de hel om schoon te maken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:06

Dat is wel een puntje..... Ze zijn niet schoon te maken -O- Wij hebben witte. En er wil nog wel eens een beestje boven in de rol gaan zitten...... En als je hem dan naar beneden doet heb je meerdere delen van het beestje....

@lestria, ik vind dat ook het mooiste, de gordijnen zo! Maar i.v.m. een raam direct aan de zijkant was dat weer niet zo mooi bij ons :P

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:02

Dan voor het totaalbeeld nog even een plaatje zoals het nu is.

Valt op de foto niet direct op maar onze woonkamer vrij breed (achter de bank is nog een grote doorloop van zeker een meter breed en staat er nog een loei van een kast). Het was bij ons geen doen om de totale breedte van de woonkamer te nemen als zithoek (dus de tv tegen de ene muur en de bank tegen de muur daar tegenover). Dat zou heel ongezellig worden. En tegen de korte muur links (waar nu die stoel staat) paste weer geen tweede bank. Vandaar dat wij die onder het raam kwijt moesten.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:04

Vind het er heel gezellig uit zien zo :j.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:13

Ziet er zeker super uit!!
En waarom moet een bank altijd tegen de muur?! Zeker als je een brede kamer hebt, kan hij prima zo midden in de kamer!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:15

Ben ik zeker met je eens Kentaro. Maar hoe zie jij het voor je dan met twee banken niet tegen een muur in deze woonkamer. De benedenverdieping is in u-vorm.

Wij konden in ieder geval niets bedenken waarbij je dan ook nog eens rekening moet houden met je doorloop naar de achtertuin. En om die reden hebben wij ook de openslaande deuren in het midden (en dan met zijlichten) weer afbesteld.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:18

Openslaande deuren in het midden lijkt mij ook vrij onpraktisch, maar op deze manier heb je wel mooie deuren en veel licht, maar hou je het ook nog praktisch.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:26

Zou het een mogelijkheid zijn om alles een klein beetje op te schuiven naar de achterkant en dan die bank die nu onder het raam staat, aan de 'overkant' (los van het muurtje) van waar die nu staat te zetten?? kun je ook mooi naar buiten kijken :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:37

Als je dat zou doen dan staat die bank echt midden in de loop. Dan moet ook het eetgedeelte helemaal omgegooid worden.

Op zich is het voor ons ook niet van toepassing hoor. Wij zijn tevreden met de keuzes die we gemaakt hebben en zijn ook blij met de opstelling zoals deze nu is. Maar wellicht brengt het andere mensen op ideeën.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:39

Ik vind het zoals het nu staat ook super hoor!! Maar omdat je in je vorige reactie aangaf hoe ik het zou zien met twee banken niet tegen een muur in jullie woonkamer!!
Was dit het enige dat ik kon bedenken :D