Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:56

Ik ben inderdaad ook niet van de uitpuilende kasten. Heb ook qua eten niet veel voorraad.

Het is altijd hetzelfde wat blijft staan, zowel aan eten als aan schoonmaakproducten.

Als ik het lijstje op ga noemen wat hier nog staat dan krijg je een hartaanval haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:02

Ik doe het met 50 a 60€ in de maand wat ik in m'n portomonnee heb zitten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:21

Jeetje dat vind ik wel heel knap! Deze week ga ik met 20 euro uitkomen, maar dat is dan alsnog 80 euro per maand.... hoe doe je dat?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:10

Ik kom even binnenvallen. Ik wil ook welke week een bedrag pinnen waar ik het mee moet doen. Maar de bedragen die jullie opnoemen is dat inclusief of exclusief benzine? Benzine pin ik namelijk altijd haha

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:20

Voor mij ecxl. benzine.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:45

Ik heb een tankpas :) dus ex benzine. Eerder tankte ik al voor 50 euro per week dus dat red ik niet incl...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:16

Exclusief benzine. Ik rijd ongeveer €120 per maand aan benzine op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:26

Ik probeer het met 2 volwassenen, een peuter en 3 katten onder de 70 euro per week te houden ex. benzine. Lukt meestal, maar we zijn wel van even een kopje thee in de stad of bij Ballorig even een patatje, maar dat moet ook gewoon kunnen.

Benzine wisselt als de week alleen naar mijn werk en het zwembad rijd red ik het met zo'n 10 euro per week aan benzine, maar als er verjaardagen zijn waar we heen moeten of het regent de hele tijd dat is het ook weleens 30 euro in een week. De scooter wordt ongeveer 1 keer in de 3 weken volgegooid, past maar 4 liter in, dus dat is hooguit 7 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:17

Exclusief benzine hoor! Maar ik pak wel zoveel mogelijk de fiets. Ik gebruik 45 euro per twee weken aan benzine.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:09

Hier 60 euro benzine voor 5 a 6 weken. En met 1 volwassene en 4 kinderen inclusief luiers probeer ik nu 70 euro aan te houden per week.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:19

Vandaag heb ik alleen gesneden groenten in de aanbieding gekocht bij de coop en lasagne saus. Ik was 1,78 kwijt. De rest voor lasagne had ik nog. Ik maak 3 porties voor de lasagne. Morgen eet ik er nog een keer van en vrijdag als ik werken ben eet mijn man er nog een keer van. Ik heb tot nu toe 52,32 euro uitgegeven. Mijn man zit door de week op de vrachtwagen en betaalt dan zijn eten zelf en ik eet regelmatig op de woongroep mee waar ik werk. Dus al met al best netjes dacht ik zo.
Volgende week wel weer wat vlees inslaan bij een goedkope en lekkere slager. Ik pin wel alles voor de boodschappen maar alles wat ik niet nodig heb koop ik ook niet.
Sinds 2 weken heb ik een diesel auto. Ik heb elke week nog wel getankt totaal nu 100 euro maar dat gaat dan weer van mijn eigen rekening af en niet van het boodschappengeld.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:28

(Kruipt weer eens onder een steen vandaan)

Leuk om te lezen hoe iedereen het een beetje doet. Zo krijg ik er weer nieuwe ideeën van.
Ik werk zelf bij de Jumbo en daar word zeer goed in de gaten gehouden bij de kassa's of het onder de 7 zekerheden valt.
Regelmatig kom ik vers=vers tegen of euro's goedkoper.
Wij attenderen de klant er ook op en zorgen dan ook dat deze netjes en goed behandeld word. Spullen met de datum van vandaag krijgt de klant gratis mee, en spullen met de datum van gisteren of zelfs langer geleden krijgt de klant het zelfde product mee maar dan met de goede datum. Ook was er afgelopen week de actie 3kg aardappelen 1+1 gratis, een hoop klanten hadden dat niet door en werden er regelmatig op de vaste caissières erop aangesproken waarop vaak leuke reacties kwamen. Zelf ben ik een vaste caissière en merk toch wel dat de scholieren/part timers er niet op letten wat eigenlijk wel jammer is omdat je daar als persoon gewoon recht op heb.

Ik zelf haal weinig groente omdat dit vaak bij mijn ouders uit de broei kast of van het land af komt. Zo probeer ik met €100,- per maand uit te komen. Dat is wel incl kattenvoer, kattengrid, zelf verzorgings producten en het alle daages (brood, beleg, vlees, aardappels, wasmiddel en dergelijke). Ik woon alleen en maak door mijn wisselende diensten veel eten in. Grote pan macaroni verdwijnt vaak 3 porties in de vriezer, 1 op bord en nog een kliekje voor later in de week. Zo doe ik dat ook met soep. verse groente die bij ons van het land komt word eerst goed gespoeld, schoongemaakt, afgekookt, en gaan vervolgens in porties in de vriezer zo hoef ik er iedere keer 1 zakje groente, 1 zakje vlees (ook het vlees gaat in porties de vriezer in) en dan eventueel nog krieltjes uit de vriezer of aardappelen.
Tanken doe ik 2x in de maand circa €48,- per keer. Hangt ook een beetje vanaf hoe vaak ik de auto nodig heb.
Boodschappen haal ik op mijn werk maar kijk ook wel naar de aanbiedingen. Gisteren 2500gram Broccoli meegenomen en 2 kilo aan spruiten (groente die mijn ouders niet zelf verbouwen) net als de andere groente verwerk ik dit voor in de vriezer.

Ik was vandaag aan broodbeleg en brood €5,40 kwijt. Een heel speltbrood (ook die beland in porties in de vriezer) en 2 pakjes vleeswaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:33

Vraagje... Zijn er mensen die hun brood al helemaal beleggen (met vlees/kaas/zoiets) en het dan in de vriezer doen? Kan dat? Is het dan nog lekker?

Lijkt me ideaal om tijd te besparen in de ochtend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:35

Lente geen idee , ik deed vroeger altijd bevroren brood plakje beleg tussen en dan in alu folie en dan hop mijn tas in elke ochtend (nog geen 10 minuten werk) , ben benieuwd eigenlijk :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:36

Heb ik nooit geprobeerd maar wel gehoord dat dat kan :) Heb het wel eens gedaan met tosties en daar was helemaal niks mis mee.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:40

Ik doe het alleen met tosti's en dat gaat prima.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:11

Lente schreef:
Vraagje... Zijn er mensen die hun brood al helemaal beleggen (met vlees/kaas/zoiets) en het dan in de vriezer doen? Kan dat? Is het dan nog lekker?

Mijn brood voor school werd altijd de avond van te voren gesmeerd vroeger en werd in de koelkast bewaard. Smaakte prima hoor!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:29

Ik smeer ook altijd bevroren brood de avond er voor of sochtends. Gaat prima. Ik denk eigenlijk ook niet dat kaas er lekkerder van wordt als je het invriest. Vleeswaren zou ik dan nog wel doen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:43

Sani schreef:
Lente schreef:

Mijn brood voor school werd altijd de avond van te voren gesmeerd vroeger en werd in de koelkast bewaard. Smaakte prima hoor!

Zo deed mijn moeder het ook.
Neem nu brood uit vriezer mee naar werk en heb daar beleg in koelkast zodat ik in pauze kan smeren.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:18

Lente schreef:

Ja dat kan. Dat deed ik altijd voor mijn ex. Maakte op zondag zijn brood voor de hele week klaar. Alles in de vriezer. En dan de avond van tevoren eruit halen wat hij nodig had en in de koelkast leggen. Hij vond het altijd prima op die manier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:20

Top! Ga ik dat eens proberen! Ik heb in de avond ook niet altijd tijd. :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:44

Ik heb dat ook een tijd gedaan, smaakte prima.
Vorige week een gratis fruit tas bij de jumbo gekregen toen ik beschimmelde komkommers aan de vakkenvuller gaf. 4 appels, 8 bananen en bleekselderij kreeg ik. Mooi meegenomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:00

Ik volg dit topic al een poosje. Zijn er hier ook mensen die roken, want dat hoogt het boodschappen-budget ook al aardig op..

Spoiler:
Zal niet vertellen hoeveel wij kwijt zijn aan boodschappen elke maand... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:43

Wij zijn gestopt met roken. Deels vanwege gezondheidsredenen maar grotendeels ook omdat het toch doodzonde is om zoveel geld in de fik te steken?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:49

Ik ben sinds 2 weken weer gestopt. Rookte al een tijd af en aan, maar merk dit inderdaad in m'n portemonnee!