[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:00

ow spannend sax89, veel succes morgen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:47

Ik heb dus wel zelf de bezichtigingen gedaan en dat ging prima, ook heel snel verkocht, ben ook realistisch genoeg, denk ik, hahaha. Zou het altijd weer zo doen, denk persoonlijk dat wij meer knowhow hebben dan menig makelaar (wij hebben een bouwbedrijf), dat vond ik bij bezichtigingen tijdens onze zoektocht iig altijd erg tegen vallen.
Maar goed, hoop dat we minstens in de 80 zijn bij verkoop, dan laten we het wel aan iemand anders over, hahaha.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:14

Ik kom me ook melden hier.
Vriendlief en ik hebben nagedacht en gaan misschien een huis kopen. Maar de grote vraag hoeveel kunnen we lenen, etc. moet eerst allemaal worden uitgezocht. We hebben al een leuk huisje op het oog.
Morgen gaan we met zijn ouders erover praten over wat wijsheid is. Voor ons is alles nieuw en hebben geen verstand van hypotheken dus als jullie tips hebben. Ik hoor ze graag :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:25

Onze makelaar vertelde dat iedere koper een huis kan kopen met een duo koop regeling, zélfs als deze niet op die manier wordt aangeboden. Biedt ons misschien ook meer kansen als we straks iets willen aankopen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:26

Wat is een duokoop regeling? :o?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:28

Zie de link op de vorige pagina :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:42

Ik geloof niet dat dat mij zo snel zou aanspreken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:50

Om op die manier te kopen of te verkopen? Of helemaal niet?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:56

Om te kopen. Verkopen is voor mij niet aan de orde.
Ik ben van mening dat als je het niet kan betalen je het niet moet doen. Droomhuis of niet

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:53

Georgette schreef:
Meer info overigens op http://www.duokoop.nl. Niemand hier in het topic die zijn/haar huis ook op deze manier te koop heeft staan of heeft aangekocht?

Een makelaar die ik ken doet er veel mee. Of het de verkoop bevorderd weet ik niet, maar de koper heeft de keuze, of duokoop of niet. De grond wordt dan gekocht door een pensioenfonds en die strijkt weer de pacht op...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:24

We hebben gisteren een bezichtiging voor ons huis gehad!
Duimen jullie mee?

Over of de eigenaren wel/niet bij de bezichtiging moeten blijven: neeje!
Mijn vriend weet echt alles van het huis, en kan het ook heel zakelijk aan kijkers vertellen.
Maar ja, kijkers zien het huis anders en kraken soms dingen af. Niet zo heel leuk.

Zelf zijn we bij huizen wezen kijken waar de eigenaren in het huis bleven terwijl je werd rondgeleid.
Vond ik totaal geen fijn gevoel. Je gaat zowat op je tenen lopen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:44

belle_boef schreef:
Om te kopen. Verkopen is voor mij niet aan de orde.
Ik ben van mening dat als je het niet kan betalen je het niet moet doen. Droomhuis of niet

Vaak kan je meer lasten dragen dan waarvoor je een hypotheek kan afsluiten, helemaal op dit moment. De maximale hypotheek die ik kon krijgen kwam netto nog onder het bedrag uit wat ik nu aan huur betaal.
Toch zou ik zelf ook niet snel aan duo koop doen, het is dan toch niet helemaal van jezelf en het lijkt mij ook moeilijker om weer van af te komen als je weer wilt verkopen.

Inmiddels bijna een week geleden dat ik die mail naar de verkopende makelaar heb gestuurd (over dat ik de datum niet wil veranderen) en heb daar nul komma nul reactie op gehad. Dinsdag over 3 weken is de passeerdatum, dus die veranderen gaat ze nu écht niet meer lukken....

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:59

Over een half uurtje word ons huis bezichtigd. Ik ben benieuwd. Gister alles netjes opgeruimd. Krijg je nog wat te horen van de makelaar na een bezichtiging of alleen als ze een bod uitbrengen?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:20

Als het goed is belt hij bijna direkt met een verslagje.

Ik was bij de eerste bezichtiging vergeten mn stal schoenen nog even om te wisselen. Dus ik ze maar even snel bij de voordeur uit gedaan. Nee is niet nodig hoor. Geloof me mevrouw het is beter van wel. Tweede keer vroeg ze: ben je weer bij de paardjes geweest?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:44

Wat een leuk topic! Ik meld me ook even. Mijn huis staat inmiddels niet meer te koop aangezien we het nu toch niet kwijtraken. Daarbij komt dat er nog 10 dezelfde appartementen te koop staan. Heel jammer, maar we wachten nog wel even af. Ik werk zelf bij een makelaar, dus het te koop zetten is in principe zo gedaan tegen die tijd.

Wat betreft het nabellen van verkoper na een bezichtiging: dit hoort een makelaar altijd te doen. Ook al was het niet positief, je wilt als verkoper wel weten hoe het is afgelopen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:20

MissYvette4u schreef:
We hebben gisteren een bezichtiging voor ons huis gehad!
Duimen jullie mee?

Over of de eigenaren wel/niet bij de bezichtiging moeten blijven: neeje!
Mijn vriend weet echt alles van het huis, en kan het ook heel zakelijk aan kijkers vertellen.
Maar ja, kijkers zien het huis anders en kraken soms dingen af. Niet zo heel leuk.

Zelf zijn we bij huizen wezen kijken waar de eigenaren in het huis bleven terwijl je werd rondgeleid.
Vond ik totaal geen fijn gevoel. Je gaat zowat op je tenen lopen.

Spannend! Ik duim met je mee! +:)+

sax89 schreef:
Over een half uurtje word ons huis bezichtigd. Ik ben benieuwd. Gister alles netjes opgeruimd. Krijg je nog wat te horen van de makelaar na een bezichtiging of alleen als ze een bod uitbrengen?

Succes! :):)

Over het fenomeen de eigenaren bij een bezichtiging: Nee liever niet. We hebben 1x een huis bezichtigt waar de bewoners ook waren, ik had het idee dat ik zo op mijn woorden moest passen. We konden niet vrij uit praten en als ik iets fluisterde kwam die vrouw achter ons staan: 'Wat zei je?'. :')

Wij hebben afgelopen donderdag de 2e bezichtiging gehad bij dat huis die ik eerder al had laten zien.. Maandag gaan we een bod doen. :D
Met wat voor bod zouden jullie beginnen op dit huis? : http://www.funda.nl/koop/opende/huis-48 ... terweg-38/

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:34

Wauw, wat een práchtig huis Mayflower. Helemaal mijn smaak! In onze omgeving betaal je voor zoiets bijna het dubbele, dus ik zou bijna zeggen: bied de vraagprijs! :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:22

Yvette en Sax; succes!!

Hmm die duokoop zou ook niet direct mijn eerste keus zijn..maar helemaal nadelig is het in deze tijd ook weer niet, want ik zag staan dat je de grond later (als de economie als nog aantrekt) weer van hun over kan kopen en dan heb je toch alles van jezelf. Ik zag verder niet zo snel de voorwaarden daarvan, ligt natuurlijk ook een beetje aan wat de huur is die je tot die tijd kunt betalen.

Het is inderdaad nu zo dat wat men kan lenen bij de bank erg laag is.
Ik heb nu al 12 mensen gehad die willen huren (wat ik niet wil), waarvan ik van de helft weet dat ze het makkelijk kunnen betalen en vaste contracten kwa werk hebben. Maar de bank wil het ze nu niet lenen..
Wellicht is het voor hun toch een optie????

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:23

Mayflower, mooi huis. Wat te bieden... pfff moeilijk!! 210.000 ???

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:52

dubbel :+
Laatst bijgewerkt door Ziviaantje op 09-03-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:53

Mayflower_ schreef:
Over het fenomeen de eigenaren bij een bezichtiging: Nee liever niet. We hebben 1x een huis bezichtigt waar de bewoners ook waren, ik had het idee dat ik zo op mijn woorden moest passen. We konden niet vrij uit praten en als ik iets fluisterde kwam die vrouw achter ons staan: 'Wat zei je?'. :')

Wij hebben afgelopen donderdag de 2e bezichtiging gehad bij dat huis die ik eerder al had laten zien.. Maandag gaan we een bod doen. :D
Met wat voor bod zouden jullie beginnen op dit huis? : http://www.funda.nl/koop/opende/huis-48 ... terweg-38/

Mooi huis!! Ik zou beginnen met 210.000, met een beetje geluk heb je hem dan voor 220.000, zou een hele mooie prijs zijn, als het binnen je budget valt natuurlijk :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:05

hey ziviaantje, krijg je veel reacties op je facebook pagina? het ziet er wel mooi uit, misschien dat ik ook eens zo iets ga maken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:14

Gehuurde grond in de duo koop vorm kun je inderdaad later altijd bijkopen. Er zijn inderdaad een hoop mensen die de vast lasten per maand mákkelijk kunnen dragen, maar simpelweg geen hypotheek rond krijgen. Voor die mensen is het ideaal. Starters vallen daar ook onder, en ons appartement is ideaal voor starters of iemand alleen.

Mayflower, ik zou inderdaad ook een bod doen van rond de 210.000, hopelijk kom je dan zo rond de 220.00 of 222.500 uit.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:19

Mayflower, ik zou ook ergens tussen 215 en 225 bieden.

Ik kan even niet overal op reageren helaas :(
maar vandaag was onze eerste kijker,
en deze kijker was volgens de makelaar: "hot" ( ofwel, snelle kopers, willen snel een huis hebben )

ze hadden 2 vrijstaande huizen gezien,
maar die waren te veel werk en 1 was te groot.
toen kwamen ze naar onze, en die vonden ze zo goed als af,
hoefde voor hun niets meer aan gedaan te worden :D

nu gaan ze nog1 huis kijken, een kopie van de onze, 30 000 goedkoper, maar:
- geen garage
- grotere tuin
- goedkope keuken
- bruine vloer

het zal ze minstens 30 000 kopen om het op te knappen en daar hadden ze geen zin in,
dus wij hebben hoop,maar natuurlijk niet teveel

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:22

sax89 schreef:

En, hoe is het gegaan? Heeft de makelaar iets laten weten?
Onze makelaar belde gisteren direct na de bezichtiging met een klein verslag.

Spannend deviltjh!
Klinkt heel hoopvol wie weet :j