Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:34

Dat is een hele mooie slaapkamer! Mooie kleuren ook.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:36

Oh maar dat mag hoor :+ Iedereen heeft een andere smaak gelukkig ;)
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de oude situatie veeel mooier vinden dan wat ik er van wil maken!

Maar de keuken vond ik echt niet mooi en er zat ook nog eens geen inbouwapparatuur in, dus super onhandig. En de boog vond ik ook oudbollig, dus voor mij geen twijfel dat het er uit ging :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:48

Debbie schreef:
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de oude situatie veeel mooier vinden dan wat ik er van wil maken!

Maar de keuken vond ik echt niet mooi en er zat ook nog eens geen inbouwapparatuur in, dus super onhandig. En de boog vond ik ook oudbollig, dus voor mij geen twijfel dat het er uit ging :)

Ik snap je helemaal :Y) benieuwd wat je ervan gaat maken!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:02

Mloes schreef:
Debbie schreef:

Ik snap je helemaal :Y) benieuwd wat je ervan gaat maken!

Ik snap het ook helemaal! Zou hetzelfde gedaan hebben :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:36

Debbie schreef:
Prachtige slaapkamer :) Kan zo in een tijdschrift!

Hier wordt het met de dag gezelliger :')

[ [url=m/geypHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9BAYEo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niets meer aan doen _O-

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:06

Na de fantastische foto van Lorette (echt wauw <3) heb ik besloten dat ik jullie hulp ga inschakelen. Ik kom er niet uit qua beddengoed.

Dit is onze slaapkamer nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ik mis de warmte qua sfeer. Dit dekbedovertrek zit een gat in (is al een keer gemaakt, maar helaas weer kapot) en het andere dekbedovertrek zelfde verhaal (is van Blond Amsterdam met Delfts blauw). Ik ken inmiddels alle websites met dekbedovertrekken uit mijn hoofd maar ik kom er niet uit. Ik overweeg nu een dekbedovertrek met plaid/sprei, zodat het al wat knusser oogt. De optie die ik nu bedacht heb: dekbedovertrek met klein printje en een sprei/plaid. Maar welke kleuren...
- blauw dekbedovertrek, roze plaid?
- roze dekbedovertrek, blauw plaid?
- iets met een printje? En een plaid?
- totaal iets anders qua kleuren?

De muur gaat in iedere geval niet geverfd worden haha :=

Ons bed is grijs, de muur donkerblauw en de rest van de muren wit. Rolgordijnen grijs en witte in Between gordijnen. Zwarte nachtkastje.

Wat inspiratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik twijfel dus ook weer over dat roze. Oh oh oh. Bokkers, help! Haha

Skippy01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:14

Bij blauw voor de warmte met camel, rood, roze evt werken vind ik het mooiste.
Dus bijv een klein ruitje (Vichy ruitje, tartan ruitje) in zand/camel en een plaid in donkerder camel of bordeaux of oudroze.
Ik heb zelf en aantal dekbedovertrekken van la redoute, weet niet of je die pagina ook al kende. Toch weer net iets anders vaak en ik vind het echt fijne overtrekken wel (kussenslopen verkopen ze los, maar niet in onze standaard maten, dus die haal ik dan los bij IKEA in wit of crème of bij linnenzaken)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:17

Ik zou voor een mooie "roest" kleur gaan! Ook warm, past mooi bij blauw. Wat voor maat overtrek zoek je?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:18

Ik zou kiezen voor aarde tinten, terra, bruin en/of oudroze.
Dat verzacht het 'harde' blauw

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:21

Lits-jumeaux! 200/220-240 dacht ik.

Toch ook wel oud roze dus. En hoe zouden jullie de verdeling doen dan? Roze kleed? Donkerblauw overtrek? Of?

Printjes vind ik lastig. Mijn vriend wil niet iets tuttigs haha. En ik vind het ook weer lastig met het grijze bed. Hoe denken jullie over een grijs dekbedovertrek met klein printje en een donkerblauw plaid?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:25

Zou zeker geen grijs met blauw nemen, zijn nog meer koele kleuren. Ik zou kiezen voor oud roze. Plaid eventueel weer een donkere/blauwe tint. Of iets met een motiefje.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:33

Ik zou juist voor een mooie beige- of zandkleur gaan. Mogelijk nog waar het blauw in terug komt. Volgens mij hebben wij van het merk Vandyck, katoen met satijn. Heel fijn!
Overigens zou ik nooit een plaid of sprei op het bed leggen. Smorgens sla ik het bed ‘open’ en kan het de hele dag luchten.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:51

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 03:53

Ik denk dat het vooral eraan ligt om laagjes op je bed te creëren met plaids en kussens, ook van verschillende materialen. Roze kan, maar ook blauw, grijs en zelfs bepaalde tinten groen.

Pinterest helpt mij altijd goed een beeld krijgen van wat mooi is, en in dit geval warm aan voelt.
Ik had al wat afbeeldingen in m'n mapjes omdat ik uiteindelijk ook blauw op m'n muren wil.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben ook bij kwantum steeds mooiere dekbedovertrekken. Kwaliteit vind ik ook echt prima :j

Ook toffe plaids met mooie structuur:
Groen, roze, grijs.

En dekbedovertrekken:
Roze met print, Roze, Grijs, Groen, Bloemenprint

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:29

Wat BiBiQ doet, pinterest zoeken, doe ik ook. Had dezelfde plaatsjes vonden onder dark blue bedroom, daarna zag ik haar bericht :D

Ik vond vooral de tweede mooi en de een na laatste. Ik zou niet snel voor een dekbed met motief/print kiezen, ik vind dat snel druk. Of het moet in dezelfde kleurtonen zijn zoals die eerste roze die BiBiQ deelt.

En planten op de kamer, dat maakt het ook warmer.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:09

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:39

Denise: ik vind je slaapkamer zo al tof! Mijn slaapkamer is een ratjetoe (en aan een update toe). Ik wil tzt ook een plaid/sprei maar dan zo'n enorme gebreide.
Qua kleuren al genoeg tips hierboven. Roze is prachtig maar of je wederhelft onder een roze dekbed wil liggen? Dan is het voorbeeld van Bibiq mooi. Die kleuren samen zijn warm maar toch wel stoer/mannelijk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:09

Wauw, roestbruin combineert ook mooi!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:24

Ik zou nu ook voor een combinatie met roestbruin/terra/brons gaan. Je blauwe kleur is gaaf en met echt warme kleuren maak je het knus. Ik wil zelf graag ook nog eens die kleurcombi maken. <3

Lichtroze in combinatie met deze diepe kleur blauw zou voor mij nog te koel zijn in deze tijd van het jaar, maarrrr dat kan voor het voorjaar wel een heel mooie combinatie zijn. Je kunt dan ook wel voor stoer koel gaan met grijs en lichtblauw. De structuur doet veel voor de warmte, dus als je bijv. voor zo'n chunky woondeken gaat (extreem grof gebreid), dan lijkt het al heel anders.

Met een paar kleine wijzigingen ben je er volgens mij al, want de basis lijkt me zo prima.
- Plaid in een mooie structuur, bijvoorbeeld grof gebreid of iets richting een vachtstructuur
- Kussentjes omwisselen (andere kleur)
- Het dekbedovertrek zou ik dan juist in een diepe blauwtint kiezen met een warme accentkleur die je in de verdere aankleding terug laat komen (of bijvoorbeeld een bruin dekbedovertrek met een diep donkerblauw sprei)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:31

Dit bedoelde ik met dekbed en sprei:
Afbeelding

Dit is meer met okergeel, maar het past wel heel mooi. Zie ook het bruine van de kast bij de wand. <3
Afbeelding

De warme accenten zijn hier subtiel:
Afbeelding

Of juist heftig met rood:
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:38

Voor de mensen met plaids en kussentjes etc; doen jullie dat trouw elke dag?

Ik vind het er namelijk super gaaf uitzien, maar zou er geen zin in hebben om dat elke dag weer op te dekken en af te halen. Het is bij ons al een beleving om het opgedekt te krijgen :+ (Vriendje komt vaak later uit bed en vindt dat minder belangrijk :)) )

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:43

Die vraag kreeg ik laatst ook. Wij hebben een extra hoek bij de slaapkamer waar ik nu mijn bureau/werkplek heb. Anders zou ik in de woonkamer zitten en daar heeft mijn vriend ook zijn werkplek. Nu hebben we helemaal geen last van elkaar met thuiswerken. Omdat mijn bed deels zichtbaar is (tenzij ik blur), maak ik het netjes op. :P Anders doe ik het wanneer het me past. De overtollige sierkussens blijven dan vaak in de mand naast het bed liggen. Extra plaid hangt dan over de ladder. De kussens en plaid hebben dan nog steeds decoratieve waarde, maar op een andere manier.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 30-10-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:44

Bed wordt hier elke dag gedekt ja, inclusief plaids en dekens :j ik háát rommel en chaos ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:51

Hier dus niet
Ik sla het bed open zodat het gewoon de hele dag kan luchten en de sierspullen belanden in de kast
Dus daar ben ik mee gestopt

Leuk voor de verkoop foto’s straks
En vind het hartstikke mooi om te zien :j
Maar voor praktisch dagelijks gebruik
neuh :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:58

Wat Sonja zegt... ik gooi 's ochtends bij het opstaan het bed en het raam open en dat blijft de rest van de dag zo tot ik er weer in stap :)
Ik moet er niet aan denken 's avonds eerst al die kussens en plaids e.d. van het bed af te halen en dusdanig neer te leggen dat ik er 's nachts mijn nek niet over breek als ik in het donker (zonder bril) naar de wc moet :)
De enige keer dat mijn bed er netjes opgemaakt uit ziet is als ik visite verwacht of als er schoon beddengoed op gaat.