Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:lifaya schreef:Ik open ook vaste kasten en keukenkastjes. Logisch want je moet weten wat je koopt toch?
Als er echt iets mee mis is zie je dat toch wel bij de oplevering, zijn ze nog leeg ook.
Achterom schreef:MizzMontana schreef:
Vaste (keuken)kastjes hebben wij ook bij de bezichtiging in gekeken om te weten hoe ze zijn ingedeeld en hoe groot en netjes ze nog zijn.
De losse kasten die met bewoners mee gaan daar hoef ik niet in te kijken.
Je koopt de vaste kasten er toch bij dus dan wil ik wel weten wat ik koop.
Dat deden wij dus nooit en eigenlijk vind ik het onbeschoft...
Wel goed om te weten voor als ons huis ooit te koop zou komen (wat niet de bedoeling is).
Fitzroy schreef:Ik ben zo opgevoed dat het onbeschoft is om in andermans spullen te neuzen. Daarom was ik ook zo verbaasd toen ik dat hoorde dat dat gebeurde. Vind het heel bijzonder en zelf heb ik dat ook niet gedaan. Maar handig om te weten dat dat kan. En ik weet dus nu ook dat mijn keuken een grote beurt moet hebben. Het is nou niet dat ik iedere week mijn keukenkastjes uit sop.
Lieszje schreef:Nou het controleren van de keukenkastjes is niet zo'n slecht idee hoor
Bij mij waren er uiteindelijk ook heel wat dingen mis met de keuken die je op het eerste gezicht niet zag.
Fitzroy schreef:Tja, superpony, ik denk dat het dan niet makkelijk wordt als jullie zo weinig flexibel zijn. De markt is nu eenmaal overspannen dus je zult er toch snel bij moeten zijn en de keuze van een open huis aanvaarden.
Mogelijk dat wij dat ook gaan doen. Wel zo praktisch in plaats van iedere keer 1 kijker. Maar we laten ons uiteraard adviseren door de makelaar. Denk niet dat het heel gebruikelijk is in onze prijsklasse. Hoewel die boerderij in Lochem het ook had.
lifaya schreef:Nou goed nieuws, ik kan 170.000 lenen. Hoef ik geen geld te lenen van mijn ouders wat ik al niet wou want dan gingen zij beslissen hoe en Wat.... zij hebben een totaal verkeerd beeld bij de markt nu en denken dat de WOZ waarde overeen komt met de marktwaarde .... de woning die ik wil kopen heeft een WOZ waarde van 133.000 euro. Vp 170.000 euro. 65m2 woonruimte met 2 balkonnen en met ca 10 m2 berging.. en dan nog in een goed gedeelte van den haag zuid (rades). Zij woonde 40 jaar geleden in den haag en denken dat het nog steeds hetzelfde is... ben echt teleurgesteld dat ze niet eens willen kijken naar de woning... in hun ogen is het te veel geld voor een ontzettend slechte buurt ( ik heb er in de afgelopen 2 jaar nog nooit hangjongeren gezien en kwam er op elk tijdstip) ... vind het echt heel jammer...
lifaya schreef:Mvende, ik weet dat niet elk gedeelte daar goed is, maar waar dit appartement staat wel. Ik woon nu 2 jaar zelf op De Dreef en dat staat nou ook niet echt positief bekend xD en kom dus heel vaak ik de rades omdat ik daar vrienden heb. In dit gedeelte heb je seniorencomplexen, volledig gerenoveerde complexen (in 2011) en compleet nieuwe gezinswoningen staan. Ik zelf vind het een leuke buurt, goede locatie en ik voel mij daar ook echt thuis. Het is dus geen verpauperde buurt zoals de rest van zuid. Qua prijs, dit is toch wel echt de prijs die deze woning op dit moment waard is. Dit zou de bieden vanaf prijs zijn volgens de makelaar. Oja en wateringseveld zijn alle woningen 200.000 euro of meer.... ik moet kijken naar het budget wat ik heb he...
Berdien, Groningen heeft toch wel een andere woningmarkt vergeleken met de randstad. Kon Friesland bijvoorbeeld heb je een giga 1 gezinswoning voor die prijsmaar daar wil ik voor geen goud wonen..