Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rommulus schreef:och Jotoma hier ook !!
We hebben nu ook zo'n warm broodje te pakken maar het gezeur ???
Al ben ik er ook al achter gekomen dat er een hoop huizen zijn die wel online worden gegooid maar nooit echt de verkoop in gaan omdat ze al verkocht zijn eigenlijk.
Hoop voor jullie dat het nu rond is !
rommulus schreef:Och alles staat al op de vorige pagina hoor
De verkoper is van alles aan het veranderen in zijn voordeel.
Alles in hun voordeel dus we hebben echt het idee dat we niets te vertellen hebben zij beslissen wat mee gaat en achter blijft (en dan dus ook vaste dingen) zij beslissen welke datum de overdracht is etc etc etc.
Persoonlijk heb ik het idee dat als we het huis willen betrekken het pand gewoon leeg is oid....
Jotoma schreef:Onze verkoper heeft een eigen bedrijf, maar dit zou niet de reden van verkoop zijn. Omdat de verkopende makelaar een goeie is en dit aangaf, hebben we de woning niet in het kadaster laten opnemen. Hebben jullie dit in zo'n geval wel gedaan?
rommulus schreef:En er staan idd nadrukkelijke foto's op van dingen die ze mee willen dus dat ga ik doorgeven.
Het staat idd ook in de text.
Tijdens de rondleiding is er van veel dingen niets gezegd.
Neonlight schreef:Jotoma schreef:Onze verkoper heeft een eigen bedrijf, maar dit zou niet de reden van verkoop zijn. Omdat de verkopende makelaar een goeie is en dit aangaf, hebben we de woning niet in het kadaster laten opnemen. Hebben jullie dit in zo'n geval wel gedaan?
Wij hebben dit wel gedaan. Ook een bedrijf, we wisten niet in hoeverre het bedrijf gesplitst was van prive, en de mensen lagen in een scheiding, en dat was de reden van de verkoop. Voor die 250 euro wilden wij geen risico lopen dat er schuldeisers beslag zouden laten leggen.
Neonlight schreef:Verkoopmakelaar werkt wel voor de verkoper en niet voor jou Jotoma.![]()
Onze verkoopmakelaar zei ook wel het een en ander, maar wist nog niet de helft van hoe de vork daadwerkelijk in de steel zat, en wist ook niet van hun financiële situatie af. Daar zijn we later achter gekomen, dat hij er niet zoveel van wist als enkel een scheiding, maar er stak veel en veel meer achter. Ik zou dus niet blindelings zomaar op een makelaar afgaan die bij de verkopende partij in dienst is. Vanuit de verkoopmakelaars oogpunt was er ook niet heel veel aan de hand, maar wij wisten wel beter en dat wij echt geen risico wilden lopen (vrouw had meerdere exen al financieel uitgekleed, vrouw had 10000-en euro's aan gokschulden gemaakt, allemaal dingen die de makelaar niet wist).
Alja schreef:jotoma waar in drenthe ga je wonen?
Ik heb maandag een afspraak bij een makelaar, in de regio die ik zoek komen weinig huizen op de markt op dit moment en nu gaan we het bestand van hem nog eens samen doornemen!
Sammie schreef:Is dat koopsom incl. k.k.? En is er ook naar volgend jaar gekeken (wordt t weer wat strenger) ?