Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

byloulou

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:08

@ntlie_ ziet er al goed af uit na 1.5 week!!! Ik zou wel voor gordijnen gaan... ofja siergordijnen zijn ook prima. Een lichte beige kleur misschien?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:23

Ntlie_ schreef:
:wave:

Ik lees hier al een poosje mee om leuke ideetjes op te doen. Woon sinds anderhalve week samen met mijn vriend in ons eigen huis en het is een heel eind geworden zoals we in gedachten hadden. Vind het uitzoeken van passende assecoires nog best lastig, ik wil dat het wel één geheel blijft.
En dan de gordijnen... We hebben veel grijs- en bruinteinten in het huis en ik ben bang dat als we ook gordijnen van die kleur nemen, dat het een beetje too much wordt.
Hieronder een foto van een deel van de huiskamer, wat zouden jullie aanraden qua gordijnen?
Een stukje achter de bank hebben we overigens een grijze muur, maar die is niet te zien op de foto.

[ [url=m/9S0JN5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kies een kleur (groen, blauw, roze etc) die je/jullie mooi vind/vinden en gebruik die kleurschakeling voor accessoires en (sier) gordijnen. Ik zou zelf niet voor beige of grijs oid gaan hiervoor maar echt een kleurtje, hoeft niet flashy te zijn, kan pastel of heel licht etc.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:51

Ik ben verliefd geworden...

Afbeelding

Vooral het bed... als er ooit meer ruimte in zit komt zo iets er <3

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:01

Wauw Gianti, dat is echt gaaf! ben benieuwd hoe duur zoiets is. In ieder geval zou ik het ook wel willen <3

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:09

Kan je zo iets niet relatief makkelijk zelf maken?

Ik vind deze ook tof, maar lijkt me niet pracktisch wieltjes op bepaalde momenten :')

Afbeelding

Hier met lichter hout
Afbeelding

Ooooh deze verlichting boven je bed <3

Afbeelding

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:49

Zat ik ook aan te denken! Volgens mij is dat prima te doen. Lijkt me best een leuk project. Nu heb ik mazzel dat de vriend van mijn moeder nogal handig is. Ik moet zeggen dat ik er in mijn eentje toch wel wat moeite mee zou gaan krijgen. Dus misschien dat wanneer ik ruimte heb wel zoiets zou kunnen gaan doen.

Ik moest trouwens lachen om je wieltjesopmerking. De vriend van mijn moeder zet vrijwel alles op wieltjes (toevallig) en is daar helemaal lyrisch over, want 'het is zo praktisch'. Dus daar kreeg ik even een heel vreemd beeld van :=

Zijn bed staat niet op wieltjes, overigens. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 06:56

Gianti schreef:
Ik ben verliefd geworden...

[ [url=m/Cu91AM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral het bed... als er ooit meer ruimte in zit komt zo iets er <3

Toevallig, die heb ik opgeslagen op Pinterest. Het lijken me bielzen, dus als je aan bielzen kunt komen vrij makkelijk te maken in ieder gewenst formaat :j.

Alleen het aan elkaar vastmaken wordt wat lastiger denk ik.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:46

Gaaf dat eerste bed Gianti <3
Zou voor mij alleen niet praktisch zijn met uit bed komen (rugklachten) :))

Jeeej salontafel die ik wilde was ineens op voorraad, dus hopelijk komt ie morgen aan :):)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:27

Die bedden zijn wel leuk maar geven lang niet genoeg ventilatie. En echt comfortabel lijken ze ook niet.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:37

Ik heb ooit een malm bed van Ikea gehad. Welke ook vrij laag was. Ik ben blij dat het uit ging en hij het bed wilde houden :')

Ik zou dat ook te laag vinden persoonlijk. Mijn bed nu is aan de hoge kant. maar wel prettiger voor mijn rug en aankleden vanaf het bed.
Mijn broetje is timmerman en heeft mijn steigerhouten bed gemaakt. Als ik ooit verhuis wil ik hem nog wel over schilderen. Gezien die nu niet geschilderd is en door de zon verkleurd is (kamer op 't zuiden)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:41

Ik zou bont en blauw zijn met zo'n bed :') Ik stoot nu al mijn tenen en schenen aan alles wat los en vast zit :=

Wel heel erg mooi, maar niet zo praktisch.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:42

nee lijkt me ook niks voor iets oudere :P mensen
eens een Boxspring altijd een boxspring :j

hier tijdens het klussen een toonzaal ledikant gekocht ( goed voor de logeerkamer ) met lattenbodem en kom er telkens met behoorlijk rugpijn uit ..In het oude huis nog staat nog onze boxspring en daar kom ik nooit met rugpijn uit

Is toch wel iets om over na te denken want je hebt maar één rug en toch heel veel mensen met rugklachten ..en je ligt toch ook een behoorlijke periode van je leven in je bed

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:42

als je die biels graag ziet kan je er een boxspring bovenop plaatsen :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:59

Wat hebben jullie op de vloer liggen in de slaapkamer? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:03

Ik heb witte laminaat. Heel saai, maar onze slaapkamer is heel erg krap en hoe lichter de kamer hoe groter hij oogt :Y)
We hebben dus bijna alles wit met wat kleurige accenten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:13

Gaaf die bedden, ik zou er 's ochtends alleen nooit meer uit kunnen komen met mijn stijve lijf. Ik heb juist een hoog bed, ideaal.

Hier ligt er lichtgrijs laminaat op de bovenverdieping. Ik heb een schuin dak waardoor de ruimte wat kleiner lijkt (terwijl die echt wel ruim is), dus ik wilde alles licht hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:20

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:29

Wij lamelparket op de slaapkamer. Voelt aan je voeten denk ik net zo als laminaat.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:52

Wij krijgen nog nieuw laminaat voor de slaapkamer :j
Mijn vriend heeft net de vloer eruit gesloopt, van het weekend de nieuwe vloer halen.

Goed bed vind ik ook heel belangrijk, slaap al paar maanden op een oud bed en dat breekt me echt op :\
Nog vijf weken voordat het nieuwe bed komt!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:55

Wij hebben pvc, boven houtlook (naturel). Voor een warme uitstraling en pvc omdat dat gewoon praktisch is. :-) Wil t.z.t. nog wel een mooi vloerkleed op de slaapkamer. Beneden ook pvc maar dan lichter van kleur, voor beneden is ook al een vloerkleed onderweg. :D

Voor de dekenkist even goed marktplaats en facebook (weggeefhoeken) in de gaten houden. Wij hebben nu ook een dekenkist als salontafel, ideaal! maar zodra er een andere bank komt gaat deze wel weg dan gaan we namelijk van een vierkante naar rechthoekige zitplek (1 lange 4-zits bank en aan weerszijde een fauteuil).

Afbeelding

Hier hadden we net precies de bankjes en dekenkist op de plek staan.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:54

Zo, een heel groot gedeelte van het topic gelezen, heerlijk om te zien en inspiratie op te doen. Mag ik mij hier ook melden, hoop snel foto's te hebben om te laten zien.

Ons huis word waarschijnlijk in december opgeleverd, dus dan mogen we ook aan de gang na een dik jaar gewacht te hebben...
Heb er zoveel zin in, ben zo benieuwd hoe alles bij elkaar komt te staan en of het zo eruit komt te zien als in onze gedachten.

We gaan voor industrieel, gloeilampen, hout, zwart gietijzer gecombineerd met pastelkleur groen en cognac kleurige bank...

We hebben een enorm grote eettafel gekocht van zo'n boomstam plank met daaronder een ijzeren kruis als onderstel. Daarbij komen houten meubelen met grove greep, een houten keuken met betonlook blad, zwarte (gloei) lampen en een antraciet/zwart achtige tegelvloer op de beneden verdieping.
Als kleur op de muur komt er wit en mint groen, voor de zachtere tinten.

Zijn nu druk met de raambekleding bezig, voor de bovenverdieping zal het waarschijnlijk rondom velux raambekleding worden (de plisse vorm), omdat we daar allemaal schuine ramen hebben en 60 cm diepe vensterbanken.

Maar de woonkamer/keuken vinden we veel moeilijker.
Aan de achterkant hebben we 1 raam en een hele hoge achterdeur geheel van glas. Dit zit niet naast elkaar, daar zit nog een 70 cm tussen.

Gordijnen enkel voor een deur vind ik niet mooi, maar om daar nou alleen een simpel rolgordijn of plisse gordijn neer te hangen, vind ik ook weer zo raar?!

Het raam wat ernaast zit, is niet tot aan de grond, dus ook daar staan gordijnen niet mooi.

Nu zagen we nog duo-roldorgijnen, dat vinden we wel een mooie oplossing, maar is dat niet een beetje karig?

Iemand hier ideetjes over?

Afbeelding
De achterkant van het huis...

De keukenkant:

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:09

Wat een heerlijke grote kamer!!
Persoonlijk zou ik de deur en het raam aan de achterkant eruit halen en of open slaande deuren erin of een schuifpui!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:17

Kentaro schreef:
Wat een heerlijke grote kamer!!
Persoonlijk zou ik de deur en het raam aan de achterkant eruit halen en of open slaande deuren erin of een schuifpui!

Ja ik ook! Dan heb je ook meteen veel meer licht binnen en loopt de kamer meer over in de tuin.

Maar misschien is dat geen optie voor jullie?
Dan zou ik denk ik toch voor een licht en lang gordijn gaan, ook voor de deur, dan ziet het er savonds gezelliger uit denk ik.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:18

Ik lees en kijk ook al even mee naar alle prachtige kamers die voorbij komen.

Wij hebben een oude boerderij gekocht waarbij ik in de kamer, keuken en hal waaltjes wil hebben, maar er ligt al een betonvloer. Heeft iemand enig idee of het dan toch nog mogelijk is waaltjes te leggen? (wil ze zo graag, al moet ik 5 cm van de deuren onder afhalen :D )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:20

Ik ken waaltjes alleen voor buiten?! :o