Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:54

Ik denk dat die slaapkamer beneden idd vroeger bij de woonkamer zat, maar ik denk dat de doorgang naar de badkamer in de bijkeuken zat, waar nu die kast is getekend. Daar staat nog iets van een steunbalk op de tekening nl. Alsnog niet echt een heel logische indeling, maar wel logischer dan nu.

Ik denk dat er boven trouwens ook wel wat muurtjes extra tussen gefrut zijn om meer slaapkamers te krijgen. Dat zijn er oorspronkelijk 3 geweest: grote aan de bovenkant van de plattegrond, grote links (met de dakkapel) en kleinere rechtsonder. Gewoon met rechte wanden ipv al die gekke hoeken om deuren mogelijk te maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:56

DuoPenotti schreef:
En het staat ingetekend als slaapkamer...ook maar net wat je het noemt.
Zet er een paar fitnesstoestellen neer en het is een sportruimte en niemand vind het meer vreemd dat je daar doorheen loopt naar de badkamer.

Plek genoeg voor iedereen om boven te slapen. Waar ik het probleem van 1 wc ook niet snap.

En tegen de tijd dat de kinderen wel de deur uit zijn geschopt en de ouders de trap niet meer goed in kunnen kunnen ze van de sportkamer wel weer een slaapkamer maken en hoeft er niemand meer doorheen.|

Maar dan kun je niet meer beneden slapen.
Mijn volgende huis wil ik een bad-+slaapkamer beneden hebben, en dan valt deze wel af.
Er wordt nl wel vermeldt dat ze beide beneden zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:58

Maar niet iedereen heeft die wens.
Mij lijkt het overigens ook heerlijk beneden slapen, maar ik heb geen kinderen en ook nooit logees, dus ik zou het huis er dus niet om late gaan :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:03

Maar ook als je het weer wilt verkopen ben je beperkt in wie dit zo wilt hebben.
Ook al zouden al mijn kinderen de deur uit zijn dan nog zou ik dit niet zo willen hebben.
Als je een logé hebt, dan moet die alsnog door je slaapkamer heen om te douchen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:25

Brainless schreef:
Maar ook als je het weer wilt verkopen ben je beperkt in wie dit zo wilt hebben.
Ook al zouden al mijn kinderen de deur uit zijn dan nog zou ik dit niet zo willen hebben.
Als je een logé hebt, dan moet die alsnog door je slaapkamer heen om te douchen.

Dan verbouwd de koper het maar.

Ik kwam m'n ouderlijk huis weer tegen op Funda en hoewel ik van de meeste dingen wel snap waarom ie dat zo gedaan heeft, heeft ie ook een deur tussen de eetkamer en woonkamer laten vervallen. Daardoor moet je steeds via de hal. Ziet er niet praktisch uit en is het ook niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:55

Brainless schreef:

Oh, ik wel, ik heb geen kinderen, en volwassenen die bij mij blijven slapen, doen dat met wederzijdse toestemming, dus dan mag dat :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:59

Avalanche schreef:
Brainless schreef:

Oh, ik wel, ik heb geen kinderen, en volwassenen die bij mij blijven slapen, doen dat met wederzijdse toestemming, dus dan mag dat :D

Tja ik lig niet alleen in bed hé en die zit niet te wachten op een "vreemde" die 's nachts door de kamer komt.
Manlief heeft het snel warm en ligt vaak open en bloot :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:06

Ja dat is een heel andere situatie he :D

Dat snap ik idd heel goed :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:16

Maar wat moet een loge in de nacht in de badkamer?
Die wacht maar tot wij dan op zijn. :)

Maar goed misschien is er wel heel makkelijk een doorgang te maken vanuit het washok.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:25

Heeft bij jullie dit topic ook een raar icoontje gekregen in je eigen berichten? Dit was nooit.

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:27

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:27

Hm oke, maar dit is geen fototopic toch? Is blijkbaar een nieuw iets voor fototopics.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:29

Klopt.
Lijkt niet te werken zoals bedacht.
Ben bang dat dit in veel topics gaat zijn die een zoveelste deel zijn. Die hebben bijna altijd een intro met foto's.

Maar denk dat we dat beter in het topic van Bart kunnen zeggen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:41

DuoPenotti schreef:
Maar wat moet een loge in de nacht in de badkamer?
Die wacht maar tot wij dan op zijn. :)

Precies. Hier ook alleen een ensuite badkamer en beneden een apart toilet. Dus een loge kan altijd naar het toilet en voor de rest is het nooit een probleem geweest voor de loge's om te wachten met douchen e.d. totdat wij op zijn...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:09

Maak boven de dakkapel in de badkamer wat groter en je kunt er een douche kwijt - is je probleem ook opgelost.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:53

Een douche boven lijkt mij ook handiger, maar als je het zelf niet nodig hebt kan ik me ook prima voorstellen dat je het niet aanlegt. Is toch een boel geld voor iets wat de volgende bewoner misschien weer heel anders wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:03

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:17

Eerst die mooie renders, en dan als deceptie die graffiti bunker :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:46

Ja ja op de computer kun je alles mooi toveren.

Maar die drukke weg wegpoetsen gaat ook niet.
En wat een prijs voor zo'n bunker zeg

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:48

Ik denk dat je van die weg weinig last hebt, die duikt daar al de diepte in naar het aquaduct, en het huis zit achter de dijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:52

Er missen wel wat details tussen de foto's en de renders. Niet alleen de graffiti, maar vooral ook: er is alleen een fietspad, geen autotoegang, er wordt blijkbaar een geluidswal over je huis gelegd, er staat een waterzuiveringsinstallatie aan de andere kant van de weg, de slaapkamers en woonkamer liggen onder het waterniveau en zonder daglicht, en een deel van de woning staat over het voetpad/fietspad heengetekend...

ik denk niet dat dat goed gaat komen. Iets zegt me dat wat er getekend is niet zomaar hetzelfde is als wat in de vergunning staat, of hetzelfde wat ook daadwerkelijk te bouwen is. Ik denk dat het nog wel een tijdje graffiti-bunker blijft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:14

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:15

Ja, heeft er al eens opgestaan. Blijft een gaaf huis - hoewel je volgens mij een e-step nodig hebt om van A naar B te komen :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:16

Ja, en erg gewild is hij ook niet, volgens mij was het al een poosje geleden dat hij hier stond? Apart is het wel :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:24

Ibbel schreef:
Ja, heeft er al eens opgestaan. Blijft een gaaf huis - hoewel je volgens mij een e-step nodig hebt om van A naar B te komen :D

En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de elementen toch wat gedaan hebben met het huis....