Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noblesse_ schreef:Als ik de thermostaat nog lager dan 18 zet slaat hij af. En ik douche al koud water. Vriend kan hier wel nog wat winst mee behalen. Maar dan kan ik evengoed de gas laten afsluiten want dat is het enige waarvoor we nog warm water gebruiken
.
Dweilen, vaat,…. gaat al allemaal met koud water.
Het is een nare tijd.
Noblesse_ schreef:Het zit vooral in het gas zag ik. Weet even ons verbruik niet vanbuiten, heb de site maar even afgesloten om het te vergeten.
‘t Voelt gewoon oneerlijk. Vorig jaar letten we bijna niet op ons verbruik, volop warm stoken en warm water gebruiken. En kwamen we nog véél goedkoper uit.
K_nolan schreef:Jeetje wat naar Noblesse, kan je niet op je werk douchen?
Wij hebben de gashendel omgedraaid, we gaan proberen het zonder gas te redden en dan zien we het wel. Verwarming maak ik me niet heel druk om en ik ga 1x pw op me werk douchen en de rest even opfrissen met koud water uit de wasbak. Het het voorschot van 1100 omlaag gedaan naar 200pm, dit zou dan voor alleen elektra zijn en ik heb 9 zonnepanelen op me dak. Ik hoop dus dat 200 genoeg is, ik ben wel zui ig met elektra aan de ene kant. Aan de andere kant werk ik 4 dagen pw thuis en staat me laptop dus aan het stroom.
K_nolan schreef:Jeetje wat naar Noblesse, kan je niet op je werk douchen?
Wij hebben de gashendel omgedraaid, we gaan proberen het zonder gas te redden en dan zien we het wel. Verwarming maak ik me niet heel druk om en ik ga 1x pw op me werk douchen en de rest even opfrissen met koud water uit de wasbak. Het het voorschot van 1100 omlaag gedaan naar 200pm, dit zou dan voor alleen elektra zijn en ik heb 9 zonnepanelen op me dak. Ik hoop dus dat 200 genoeg is, ik ben wel zui ig met elektra aan de ene kant. Aan de andere kant werk ik 4 dagen pw thuis en staat me laptop dus aan het stroom.
Benzz schreef:opzich kom je met een washandje en zeep heel ver hoor. Onze ouders deden niet anders.K_nolan schreef:Jeetje wat naar Noblesse, kan je niet op je werk douchen?
1 keer per week douchen? En dat met paarden en paardrijden?
Benzz schreef:K_nolan schreef:Jeetje wat naar Noblesse, kan je niet op je werk douchen?
1 keer per week douchen? En dat met paarden en paardrijden?
Sansevieria schreef:K_nolan schreef:Jeetje wat naar Noblesse, kan je niet op je werk douchen?
Let wel op dat er geen leidingen stukvriezen, anders ben je straks verder van huis.
@Noblesse, ontzettend naar.
Maar ik zou als ik jou was ook eerst een monteur laten kijken naar de CV.
Je zou nu in de zomer toch echt een beduidend lager verbruik voor gas moeten hebben!
Noblesse_ schreef:Even nagekeken. Ons gemiddeld verbruik ligt per maand op 140 m3 gas![]()
Dat kan gewoon bijna niet. Woning is gerenoveerd, thermostaat altijd laag in de winter en sinds april ongeveer staat ie helemaal af.
Enige warm water dat we daarnaast gebruiken is (kort) douchen.
Dacht dat de berekening op de site niet klopte, maar heb even nagerekend adhv de meterstanden hier en het lijkt te kloppen.
Misschien toch even de cv ketel laten nakijken ja
ClaudiaHS schreef:140 kuub lijkt me ook hoog.
Wij zijn met z'n 5en, douchen om de dag, soms elke dag.
Wij hebben vanaf april tot nu maar +- 20m3 gas verbruikt per maand.