Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 09:26

Inmiddels 8 bezichtigingen aangevraagd.
Hopelijk komen er nog wat bij haha.
Ik hou wel van opgeruimd maar niet van zo kaal haha

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:34

Ik vind het juist nog wel best vol. Ons huis is denk ik kaler in normale staat :=
Wat mij betreft hoeft niet bij ieder stukje muur wat te staan. Maar ik heb wel weer veel planten inderdaad.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:09

horsii schreef:
https://www.funda.nl/koop/vlaardingen/a ... manring-1/

Op de foto's wel erg kaal gezien alle losse dingen weg moesten en de canvassen weggehaald aangezien de fotograaf gezichten niet deed vervagen.

Haha, ik lees al een tijdje mee hier omdat wij verhuisplannen hebben. Je raad nooit welk huis ik net zat te bekijken die ik door kreeg van funda.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:20

Hahahaha dat is toevallig

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:22

Nette woning, die ben je zo kwijt! Zeker voor die prijs!

Hahaha hier ook een type vol, fotolijstjes, keuken aanrecht spullen en plantjes erop, olieflesjes,kruiden, stoel teveel, zeepjes, flesjes.
Er mag wel geleefd worden, ben geen steriel huis type :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 10:30

listiglistje schreef:
Nette woning, die ben je zo kwijt! Zeker voor die prijs!

Hahaha hier ook een type vol, fotolijstjes, keuken aanrecht spullen en plantjes erop, olieflesjes,kruiden, stoel teveel, zeepjes, flesjes.
Er mag wel geleefd worden, ben geen steriel huis type :D

Vloer beneden moet er wel uit, zie je ook op de keukenfotos. Vaatwasser gelekt. Dus hebben er nog wel een nieuwe vaatwasserr ingezet. Maar dat zijn toch de standaard dingen wat overal eigenlijk wel moet.
Vloer boven is nog recent en helemaal netjes.
Verder een heerlijk huisje en gewoon heerlijk ruim voor z'n M2 door de blokkendoos vorm.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:38

Dat zijn maar kleine dingen...

Ik heb nu ook maar 84m2 maar wel ruim alles en netjes afgewerkt en bijgehouden. (2 slaapkamers ipv 3, wel ruime overloop)
Grond is 164m2 bij mij dus mooie ruime voor en achtertuin. (beide luxe afgewerkt)

Straks met 260m2 en bijna 10.000m2 genoeg ruimte voor troep :Y)
Ik ga het wel chique en netjes proberen te houden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 10:40

Jij hebt straks echt zeeën van ruimte. Heerlijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:41

Ach jullie hebben nog een vloer _O-
Afbeelding

Zonder gekheid, leuk huis en ben benieuwd hoe snel je het kwijt bent!

En voor mensen die ook een klushuis willen, calculeer een nieuwe rug in bij je berekeningen 8-) :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 10:44

Jullie zijn hard bezig.
Wij hebben wel een klushuis gekocht maar niet zo extreem als jullie haha
M'n rug is al niet heel best }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:58

MarjanB schreef:
Ach jullie hebben nog een vloer _O-
[ [url=m/GqhkJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonder gekheid, leuk huis en ben benieuwd hoe snel je het kwijt bent!

En voor mensen die ook een klushuis willen, calculeer een nieuwe rug in bij je berekeningen 8-) :=

Holy crap....
Ik vind het bijna sfeervol :D .

Doet me denken aan dat programma wat je vroeger op TV had waarbij ze make-overs gingen doen en op een gegeven moment een compleet strandje met rivier in een slaapkamer of woonkamer ofzo hadden gemaakt :+ Verschrikkelijk.

Wij gaan van 55 m2 naar 130m2 *\o/* En ik vond mezelf in deze regio met 55 m2 al een enorme bofkont :D . Alleen toen pap overleed het op me genomen om wat meubels in bewaring te nemen. Da's niet handig met 55 m2 :P Iedere mm is nu volgebouwd met meubels die we eigenlijk niet willen. :+
Dus kan niet wachten op de extra ruimte.

Vind de woning van Horsii ook wat aan de volle kant, maar ik verheug me alleen nog maar op ballroomruimtes en open vlaktes :D :D Verder wel een heerlijk huisje hoor! Wat je nu hebt is nog 10 x leuker :D ga voor jullie duimen voor een leuk bod *\o/* *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:05

Menino had je geen opslag gehuurd? Ik heb alle meubels van mijn moeders huis opgeslagen, betaal daar 80 euro per maand voor (was 190m2, dus flink wat meubels)

Die meubels komen nu goed van pas! <3 mijn moeder had geweldige meubels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:25

listiglistje schreef:
Menino had je geen opslag gehuurd? Ik heb alle meubels van mijn moeders huis opgeslagen, betaal daar 80 euro per maand voor (was 190m2, dus flink wat meubels)

Die meubels komen nu goed van pas! <3 mijn moeder had geweldige meubels...

We hebben ook een opslag :j. Maar die is dichter bij mijn broer dan bij mij.

Wat schoonfamilie wilde wat meubels overnemen, wat ik een mooi idee vond. Alleen we kregen de kasten in kwestie niet door de trap ;) .
Te lui geweest om helemaal terug naar de berging te rijden (ik heb de sleutel ook niet, beetje onhandig, moet ik nog even achteraan) , en ze dus - met het oog op het feit dat we toch wilde gaan verhuizen - in onze kamer gezet :') .

Ze passen precies, maar daar is alles mee gezegd, want alles is zo volgebouwd dat onze huis meer weg heeft van een antiquariaat en we maar geen mensen meer uitnodigen :') .

Mijn vader had een onwijs klassieke antieke smaak. Met onwijs dure meubels, maar die je aan de straatstenen echt niet meer kwijtraakt :+ (Echte kristallen kroonluchters enzo en authentieke chesterfield banken, maar dan weer net een te moderne uitvoering om stijlvol vintage te zijn :') ). Ik vind een klassiek interieur gecombineerd met modern onwijs vet :D Maar ik moet toch wel echt even nadenken of al zijn kolossale antieke spullen ook maar enigszins in een interieur kan laten passen :') Love paps, maar zijn inrichting vond ik foeilelijk :D Echter alsnog te emotioneel gehecht om het weg te doen :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 11:51

Zo dan dat is een flinke ruimte meer. 55m2 lijkt mij erg klein
Dat vind ik nu 90 al met een baby en twee honden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:01

horsii schreef:
Zo dan dat is een flinke ruimte meer. 55m2 lijkt mij erg klein
Dat vind ik nu 90 al met een baby en twee honden haha.

Is het ook. Maar het is opzich gunstig ingedeeld. Woonkamer is 30 m2. Daar staat een keuken van minder dan 2m2 tegenover. En een minihalletje (ook niet top met een Duitse herder van 45 kg) etc.

Mijn vorige huis was 30 m2. Dat was ook wat heftig met diezelfde duitse herder en een vriend :') Gelukkig wel altijd een ruime tuin erbij gehad. En een goede relatietest die de proef overleefd heeft. Scheelde ook wel dat ik daar op de rand van Amsterdam zat, en dus een ruime tuin had, en 200 euro huur betaalde (met huurtoeslag). Dat maakte opzich wel wat goed :D

Neemt niet weg dat het nieuwe huis echt als hernieuw gevonden vrijheid voelt :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:18

Nou hier weer eentje op de weggooi lijst, leuk appartement maar de VVE is niet echt in goede staat.
Zelfs als leek kan ik nog uit de stukken halen dat ze nu dweilen met de kraan open. Zal dus een flinke financiële injectie in moeten dus de maandelijkse kosten omhoog en dan is het niet interessant meer qua prijs

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 13:45

Ai ja een goede VvE is wel erg belangrijke.
Hier gelukkig een actieve VvE met alle stukken aanwezig

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:58

Hier vandaag de eerste bezichtiging gehad. Dit stel wilde graag de kans om voor funda uit te bezichtigen en eventueel een bod te doen met hun makelaar. Dus even kijken wat daar uit komt rollen. Dat horen we morgen. Stel er komt een bod dan gaan we verder besluiten. Alle voorbereidingen voor funda zijn al gedaan. Gelukkig een verkoopmakelaar die hierin kan adviseren.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:09

paars schreef:
Hier vandaag de eerste bezichtiging gehad. Dit stel wilde graag de kans om voor funda uit te bezichtigen en eventueel een bod te doen met hun makelaar. Dus even kijken wat daar uit komt rollen. Dat horen we morgen. Stel er komt een bod dan gaan we verder besluiten. Alle voorbereidingen voor funda zijn al gedaan. Gelukkig een verkoopmakelaar die hierin kan adviseren.

Ligt er ook aan hoe het gaat denk ik.
Vriendin had 2 jaar geleden makelaar op bezoek omte kijken wat het huis moest kosten voor verkoop . Ging zelf voor nieuwbouw huis. Nu is het eindelijk zover en komt haar huis te koop. Een ton meer dan de makelaar 2 jaar geleden had gezegd. Uiteindelijk 2 bieders die overbleven en de makelaar zegt nu wil ik een eindbod van jullie. Een stel overbied met bijna nog een ton. Zonder enige voorwaarden. Het is gewoon te gek voor woorden vind ik dan hoor. Maar vriendin is blij natuurlijk. Nu ook maar alles nieuw zei ze .

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:33

anca schreef:
Nu ook maar alles nieuw zei ze .
:+ ja dat kan ik me indenken!!

Dat is een goed begin Horsii ! Fijn dat er al zo snel veel interesse is. Dat moet goedkomen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:22

Een nieuwe rug? Waar kan ik die halen? :+
Hier hadden we ook ietwat vloerproblemen. De rotte vloer zelf bleek nog niet het ergste, er waren ook funderingsbalken aan vervanging toe :Y)
Afbeelding

En blijkbaar hadden ze een gedeelte volgestort met zand, zodat je lekker makkelijk vocht bij hout kan houden ofzoiets....... 8)7
Afbeelding

Maaar..... hier zijn we inmiddels alweer wat verder en ligt er een prachtige pvc vloer in :j <3 :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:27

Phoe dat is wel heel heftig met al dat verrotte hout %) hier ook in een mega verbouwing en al aardig wat tegenslagen (verzakte rioolpijpen, cv ketel gaf direct het leven twee dagen na de overdracht etc.) maar gelukkig geen onoverkomelijke dingen. Rioolpijpen zijn zo vervangen en de Cv wouden we toch al vervangen alleen over een half jaar oid pas om dan in alle rust onze opties te bekijken, maargoed alles loopt toch anders bij een klushuis. Ontopic ik vind het elke minuut klussen nu al waard, het is echt onze droomlocatie en wordt zooo gaaf <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:29

Oh echt.. soms denk je van hoe krijgen ze het voor elkaar. Wij hadden gelukkig al wel ingecalculeerd dat we alles moeten aanpakken, maar je zal maar denken van ff kleine dingen doen en dan zulke tegenslagen hebben. Alles is ook zo mega duur op het moment.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:28

Ik denk dat ik over een aantal jaren maar ga verhuizen. Als ik zie hoeveel huizen er nu radicaal op worden geknapt. De laatste jaren zijn zoveel huizen verkocht, verbouwd en gemoderniseerd dat als je over een jaar of 5-10 een huis koopt de kans groot is dat je een keurig huis treft. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:56

En als de komende tijd even flink wat bedrijven failliet gaan, zijn er vanzelf mensen die uit hun te dure huizen moeten vertrekken..

Of denk ik nu heel gemeen :')