Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:54

Hij fleurt het wel wat op.
Ik moest ook even goed kijken naar het kluwentje honden :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:39

Leuke kast, leuk fris kleurtje!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:46

DubbelFun schreef:
Hij fleurt het wel wat op.
Ik moest ook even goed kijken naar het kluwentje honden :D

Nu ik hem uitvergrootte zag ik dat de onderste hond zijn tong uitsteekt :D
Voor mij is deze kluwen honden ( vaak ook nog met de kat erbij ) zo normaal dat het me niet eens meer opvalt _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:58

Ik ben sinds lange tijd weer eens wat meer bezig met mijn huis... Mijn hoofd zit boordevol creativiteit, maar mijn portemonnee stroomt uiteraard niet over :+

Ik heb een kledingkamer/dressing room, niet een walk in closet te noemen aangezien de kast gewoon deuren heeft...
Maar goed... Het is een vrij grote slaapkamer, waar ik nog wat mee wil doen...

Afbeelding

Afbeelding

De kast is dus bijna 2,5 meter lang, genoeg ruimte voor mijn kleding zeg maar...

In mijn hoofd heb ik dat het in de richting van indian summer/boho chic moet gaan, maar daar is natuurlijk nog wat kleur voor nodig. Ik zat te denken aan roze/zalm, en in het verlengde daarvan zou ik zo graag een mooie afbeelding van een flamingo aan de grijze muur willen hebben.

Links achter op het kleed wil ik een zelfgemaakte ottoman maken (kallax kast omgebouwd tot ottoman). Er moet natuurlijk een staande spiegel komen en een kledingrekje.
Aan de andere kant van de kamer wil ik een kaptafel maken.

Mijn eerste stappen zouden nu zijn om de ottoman te gaan maken en een bureau bij de kringloop te scoren, alleen twijfel ik aan mijn ideëen... Zeker in combinatie met dit vloerkleed. (geen must overigens)
Ben benieuwd of jullie nog ideetjes hebben :)

De muur verven heb ik geen zin in, want ik krijg die kast niet naar voren (zit 10 cm ruimte in) en ik haat half werk :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 05:36

mirim schreef:
Een update van de kast :D
[ [url=m/nri66F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik weet niet of het een blijvertje is, maar voor nu vinden we het leuk.

Heel mooi geworden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 05:52

Janinr is het groen op de muur? Kan je die niet gewoon zo laten en het roze in posters en andere accessoires laten komen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:23

Mooie ruimte Janine! Ik zou dan eerder denken aan een rieten vloerkleed of kleed met subtiele kleur, een mooie (hang)plant, een hocker/zitzak en een grote spiegel. Of eventueel een spiegel aan een kastdeur bevestigen zodat je een stuk muur vrij houdt?
Laatst bijgewerkt door noviceh op 19-08-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:24

MyWishMax schreef:
Janinr is het groen op de muur? Kan je die niet gewoon zo laten en het roze in posters en andere accessoires laten komen?

Het is officieel muisgrijs van Praxis geloof ik.

Ik zit idd te denken aan kleuren in accessoires, alleen vind ik het heel lastig bepalen hoe de ottoman moet worden qua kleur.

Vanmorgen keek ik er weer heel anders naar en dacht ik al aan het bestellen van een gave flamingo als muurcirkel.
Wat me tegelijk te heftig lijkt en ik eerder voor granen in de avondzon zou gaan met een roze gloed.

Dit kleed zorgt gewoon overal voor kopzorgen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:26

Oh, mijn hele huis is grijs met roze O:) Ik vind dat juist wel heel mooi haha. Ook met jouw kleed denk ik. Hoezo zou die te heftig zijn? Heb je een voorbeeld?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:27

noviceh schreef:
Mooie ruimte Janine! Ik zou dan eerder denken aan een rieten vloerkleed of kleed met subtiele kleur, een mooie (hang)plant, een hocker/zitzak en een grote spiegel.

Ja zo'n rieten kleed zag ik gisteren ook ergens voorbij komen <3

Alleen is de te maken ottoman (ook wel hocker idd) vierkant.

Qua spiegel wil ik graag een ovale, maar dat zal wel weer een speld in een hooiberg zijn... Heeeeeel veel kringlopen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:28

MyWishMax schreef:
Oh, mijn hele huis is grijs met roze O:) Ik vind dat juist wel heel mooi haha. Ook met jouw kleed denk ik. Hoezo zou die te heftig zijn? Heb je een voorbeeld?

Nou ik had m eerder in de woonkamer...
Die is nu zo:
Afbeelding

En het was eerder zo:

Afbeelding

En hoewel de reacties hier heel positief waren voelde ik m gewoon niet. Ik weet niet wat het is.
Destijds, jaar of 3 geleden ook gekocht zo van: dan ligt er iig iets...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:30

Ja, vind die nieuwe beter staan beneden. Maar in de kledingkamer kan het wel heel mooi zijn :j Ik bedoelde trouwens de flamingo als voorbeeld haha

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:48

Heeft een van jullie ervaring met het verbouwen van een zolder? Goede tips, ideeën, puntjes om aan te denken enz. Vliering en twee wandjes plaatsen door gaat het hier om, de rest kunnen we zelf. We hebben geen flauw idee wat voor prijzen we aan moeten denken qua materiaal en tijd. Als ik online kijk zie ik mega prijzen, maar als ik die vergelijk met de gemiddelde kosten voor badkamer of keuken zaten wij daar vér onder (lees 1/3 vd prijs door veel zelf doen of met wat hulp).

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:58

miramii schreef:
Heeft een van jullie ervaring met het verbouwen van een zolder? Goede tips, ideeën, puntjes om aan te denken enz. Vliering en twee wandjes plaatsen door gaat het hier om, de rest kunnen we zelf. We hebben geen flauw idee wat voor prijzen we aan moeten denken qua materiaal en tijd. Als ik online kijk zie ik mega prijzen, maar als ik die vergelijk met de gemiddelde kosten voor badkamer of keuken zaten wij daar vér onder (lees 1/3 vd prijs door veel zelf doen of met wat hulp).

Wij hebben een goede deal gesloten met een bevriende timmerman. Zaten qua materiaal rond de 2500 en totaal kwamen we na een week arbeid van de timmerman rond de 4000 uit. Moet er wel bij zeggen dat hij alleen kwam en dat hij bijna fulltime extra hulp kreeg van mijn vriend, schoonvader of beiden. De afwerking hebben we zelf gedaan en de elektriciteit aanleggen hebben we weer aan een collega van mijn vriend uitbesteed. Ik kan me dus voorstellen dat wij het goedkoper voor elkaar hebben dan gebruikelijk :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:44

MyWishMax schreef:
Ja, vind die nieuwe beter staan beneden. Maar in de kledingkamer kan het wel heel mooi zijn :j Ik bedoelde trouwens de flamingo als voorbeeld haha

Ik was alweer vergeten dat ik de flamingo had genoemd :')

Ik vind deze bijvoorbeeld heel tof:
https://www.bol.com/nl/nl/p/wandcirkel- ... oductTitle

Alleen niet genoeg Indian Summer vibe...

Dit geeft voor mij dan wel weer echt de juiste sfeer:
Afbeelding

Alleen niet roze genoeg...

Dat is een beetje de twijfel zeg maar :')

En ik ben nog eens gaan nadenken over een rieten kleed, want ik denk dat het te flets is op mijn vloer... Wat denken jullie? Vloer is redelijk koel grijs...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:49

miramii schreef:

Online zou ik niet gebruiken als maatstaf... Het maakt volgens mij al uit in welk deel van het land je woont als het gaat om de timmerman, materiaal is overal nu mega duur...

Ik denk dat de kortste klap gewoon is om een offerte op te vragen. Ik heb destijds voor mijn bijkeuken een offerte voor de buitenkant gehad van iets meer dan 10.000 euro voor voornamelijk materiaal.
Uiteindelijk staat de hele bijkeuken inclusief binnenkant (meer dan 1100 euro voor tegels) met vloerverwarming voor een krappe 8300 euro, exclusief hier en daar wat zwart betalen aan kennissen die helpen (ver beneden de 1000 euro gebleven uit mijn hoofd).

Veel ZZP'ers hebben er alle begrip voor dat je zelf dingen wilt doen (vinden ze volgens mij gezien de drukte geheel niet erg) en willen best voor het materiaal zorgen. Grote kans dat je op die manier ook goedkoper uit kan zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:03

Ik vind die 2e dan meer hebben, denk ik. Zou idd wat meer roze mogen, maar wel heel mooi haha

Bij koelgrijze vloer vind ik riet weer niet zo staan ( geprobeerd hier namelijk :') )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:25

Ik heb wel eens tips gevraagd voor me trap. Vorige week zin gemaakt en de trap aangepakt :D
En nieuwe vierkante roestvrij stalen leuningen gekregen van mijn broers!

Afbeelding

Afbeelding

Zo was het :

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de gang, daarom gekozen voor de plaat naar boven ook zwart, dacht dat past wel leuk

Afbeelding

En de wc

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:36

Ik vond je oude trap ook mooi, maar dit heb je netjes gedaan! Ik zou alleen wel gelijk naar beneden lazeren van zo'n volledig zwarte trap :o

Leuk gedaan met dat spotje richting de lijstjes op de wc!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:18

Nou idd. M'n ouders hebben hun trap ook zwart geschilderd maar ik vind het dus vreselijk om op te lopen. Ik zie de treden gewoon niet meer. :o

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:09

Oh ik heb een hele brede trap en brede treden dus heb ik eigg geen last van. Zat nog wel te denken om er strips op te plakken.

En je eigen huis loop je met je ogen dicht dus dat loopt toch makkelijker haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:10

Ja dat zal misschien wel schelen. Ik hoor m'n ouders er verder ook niet over eigenlijk. En die zijn 70+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:27

Mijn ouders hebben ook donkere trappen en eigenlijk geen enkel probleem.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:12

Kijken jullie naar beneden als je loopt dan? Dat zou voor mij echt recept zijn voor vallen op welke trap dan ook. Ik kijk vooral waar ik heen ga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:14

Ik lazer toch wel regelmatig van de trap af.. dus kleur zou hier niet uitmaken _O- Echt mooi geheel geworden zo met de trap donker!