Wildgirl schreef:Wat ik me afvroeg, sparen jullie voor bepaalde doelen of spaar je om te sparen?
Wat zijn gangbare spaardoelen voor jou? Ik merk om me heen dat de één 2000 al goed vindt en de ander paniekeerd bij minder dan 15k.
Ik spaar voor reizen/andere grote uitgaves zoals een verbouwing in aparte potjes. Verder spaar ik dan elke maand naar de aparte spaarrekening en daar kom ik nooit aan. Dat is voor ‘later’. Meer specifiek wil ik dat geld ooit wel aanspreken om een mooier huis te kopen. En verder is het echt voor later dus. Van 15k zou ik nerveus worden inmiddels
er staat dus wel meer op.
Anderzijds ben ik ooit uit huis gegaan met 800 euro. Ik weet dus wel hoe het is om quasi geen reserves te hebben, misschien ook juist daarmee dat ik echt wel spaar.
Ik doe ook veel op
ik ken mensen die echt wel nog een pak meer sparen dan mij. Mijn man bvb haha. Die vindt het echt een beetje een sport. Hij belegt inmiddels wel bijna alles. Maar ik heb dus geen maximum, ik spaar gewoon elke maand een vast bedrag. Dat doe ik sinds het begin dat ik werk. De ene keer lukt dat en af en toe eens niet, prima. Maar wat naar de spaarrekening gaat, blijft daar ook.