Tot die tijd ging ik toch bijna nergens naartoe (thuiswerken) en kon ik volstaan met wat ik nog paste. En in Tuinzania ziet niemand je. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tot die tijd ging ik toch bijna nergens naartoe (thuiswerken) en kon ik volstaan met wat ik nog paste. En in Tuinzania ziet niemand je. Badeendje schreef:Bij welke winkels halen jullie kleding? En als je gaat shoppen, heb je dan een lijstje en een budget? Of ga je gewoon maar heel af en toe?
Dus ook daar moet ik al rekening mee houden. 

Maar ik heb wel grotendeels doelen erin staan. En een deel als vrij spaargeld, als buffer en voor als we over paar jaar een huis willen kopen (om de studieschuld in 1x geheel of grotendeels af te lossen). Wildgirl schreef:Wat ik me afvroeg, sparen jullie voor bepaalde doelen of spaar je om te sparen?
Wat zijn gangbare spaardoelen voor jou? Ik merk om me heen dat de één 2000 al goed vindt en de ander paniekeerd bij minder dan 15k.
er staat dus wel meer op.
ik ken mensen die echt wel nog een pak meer sparen dan mij. Mijn man bvb haha. Die vindt het echt een beetje een sport. Hij belegt inmiddels wel bijna alles. Maar ik heb dus geen maximum, ik spaar gewoon elke maand een vast bedrag. Dat doe ik sinds het begin dat ik werk. De ene keer lukt dat en af en toe eens niet, prima. Maar wat naar de spaarrekening gaat, blijft daar ook.
en op dat geld ben ik nu wel trots. Daardoor is de spaarboek goed aangevuld en dat wil ik nu alleen maar bijvullen. Ik heb nog een ander stuk weiland, dat kan nog meer opbrengen dan wat ik verkocht heb maar daar doe ik voorlopig nog niks mee. Dat wordt verhuurd en hou ik zo achter de hand.