Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:45

Dat kan je over twintig jaar toch wel zien hoor :P.

We gaan in de kelder ook een badkamer/saunaruimte maken, en ik heb voorbeeldtegels inderdaad in de kelder liggen, omdat je dan juist helemaal geen daglicht hebt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:07

Die ga je dus juist met altijd met neplicht zien.

Dat vind ik dus ook zo lastig. Ik doe het voor mezelf. Maar ik wil wel graag over 10 jaar nog steeds blij ermee zijn. Dus ik probeer ook wel iets tijdloos te kiezen.
Ik kan me dus ook gewoon niet voorstellen hoe mensen in de jaren 70 van die compleet groene badkuipen/wastafels konden kiezen met van die vieze groene tegels. Of alles in het oudroze, inclusief de wc. En datzelfde in het bruin ben ik ook tegen gekomen. Maar he.... wellicht is over 15 jaar een knalgele badkuip met paarse kranen wel je van het. En denken mensen dan hetzelfde over mijn badkamer van nu (hoe hebben ze dat ooit erin kunnen doen??).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:18

Die kleuren die je nu noemt zijn weer helemaal in hé :P.

Maar ik wil ook voor tijdloos gaan inderdaad. Maar ook weer niet te saai. Nu van badkamerzaak 2 een mooi ontwerp gekregen, waar we hier en daar nog wel wat aan willen aanpassen. Maar tegels uitzoeken en zo kan sowieso pas na de lockdown, want ze mogen echt niet open. Hij is gisteren dan ook bij ons geweest om vanalles door te spreken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:32

veerledec schreef:
Die kleuren die je nu noemt zijn weer helemaal in hé :P.

Maar ik wil ook voor tijdloos gaan inderdaad. Maar ook weer niet te saai. Nu van badkamerzaak 2 een mooi ontwerp gekregen, waar we hier en daar nog wel wat aan willen aanpassen. Maar tegels uitzoeken en zo kan sowieso pas na de lockdown, want ze mogen echt niet open. Hij is gisteren dan ook bij ons geweest om vanalles door te spreken.

Ik ben die lockdown ook zo zat he haha. In mn dagelijkse dingen wordt ik verder totaal niet beperkt omdat ik van mezelf al wel een huismusje ben. Maar dat je dit soort dingen niet kan doen is wel vervelend. Dan gaat alles zo veel langer duren en dat kost uiteindelijk ook weer meer als we nog een tijd langer in ons huurhuis moeten blijven :n

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:50

Amethyst_ schreef:
Wij hebben stiekem alvast een beetje besloten welke tegels we willen. De wandtegels zijn we echt al wel uit, de vloertegel is de richting die we op willen, maar liefst nog een fractie lichter.

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... oen/3/1292
Voor in onze geplande inloopdouche, en de wand die daaruit doorloopt.

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... wit/3/1244
De rest van de muren.

https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... erd/3/2424
Zoiets voor de vloer, maar zijn nog niet helemaal overtuigd van deze tint.

De tegels komen in zo'n zelfde combinatie dan ook in het toilet. Bijvoorbeeld de achterwand groen en dan de rest weer wit. En de groene tegels willen we ook heel erg graag als achterwand bij de keuken :o

Let wel op met die witte (en groene trouwens ook), dat het handvorm tegels zijn. Ze zijn echt heel onregelmatig en als behalve recht. Zowel langs de kanten als op het oppervlak. Ik ben heel blij dat ik maar een wand heb, daar vind ik ze prachtig, maar wel druk. In mijn eerdere berichten staat ergens een foto.

Ik zie dat ik nog helemaal geen foto heb geplaatst, moment.

Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:53

Oh dat is wel echt prachtig! De groene willen we sowieso wel in die tegel, maar misschien kan het geen kwaad om voor de witte ook een 'vlak' alternatief te bekijken. Er ligt nog niks vast natuurlijk dus we kunnen alle kanten op :-D Alleen duurder dan deze tegels is geen optie haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:07

Ik vind een regendouche mooier/fijner dan een standaard douchekop, maarrrrr hoe doe je dat als je met afspoelen je haren niet nat wil maken? :? Nu kan ik door de schuine straal precies zo staan dat mijn haar niet nat wordt, zonder dat ik een badmuts op hoef te doen. Ik had eerder nog niet aan dit nadeel gedacht.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:12

Gewoon je hoofd aan de kant houden :D maar ik moet zeggen wij hadden vroeger ook al een douche die ‘van boven af’ kwam, en ik heb altijd lang haar gehad wat ik niet elke dag was/nat maak. Dus ik ben ook niet anders gewend. Maar gewoon je hoofd aan de kant houden en eromheen draaien werkt prima. Krijg alleen wat druppeltjes erlangs.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:13

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:20

Ja een handdouche erbij, en dan een handdouche die je vast kan zetten en op hoogte verstellen inderdaad.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:21

Check ook even of een regendouche wel waterbesparend is. Want die krengen zijn soms echt milieuonvriendelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:21

Ik heb ook een regendouche en een handdouche. En een ouderwetse hotelbadmuts _O-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:59

Ik hou inderdaad ook m'n hoofd aan de zijkant als ik m'n haar niet nat wil maken, maar heb ook een handdouche. Dat vind ik sowieso wel nodig, voor het afspoelen van de tegels/douchewand en zo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:02

Iemand vroeg hier ooit naar de combinatie Portugese tegel met een witte tegel.
Dit is ons toilet. Afgelopen zomer aangepakt. Badkamer krijgt deze maand dezelfde combinatie.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:02

Regendouche altijd in combinatie met een kleine handdouche. Dus als je haar niet nat mag worden dan douche je daarmee. Of je doet een badmuts op.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:06

Volgens de badkamermeneer die bij ons was afgelopen week, moet je bij een regendouche je haar altijd uitspoelen met de handdouche. Heb m toch ff raar aangekeken, in ons vorige huis zat ook een regendouche en dat ging prima. Maar ik wil eigenlijk ook niet echt een regendouche, tussenmaatje vind ik prima.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:32

Fitzroy schreef:
Ik heb ook een regendouche en een handdouche. En een ouderwetse hotelbadmuts _O-

Dit inderdaad

Zo'n supermooie badmuts (als je toch onder de grote straal wil staan) en een verstelbare handdouche

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:35

Ik heb ook gekozen voor een handdouche naast de regendouche. Sowieso ideaal met schoonmaken.
Ik kan trouwens prima mijn haar uitspoelen met deze regendouche.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:02

Heb ik weer, dan hebben we besloten om enkel het wasbakmeubel en de douche te doen, maar ik heb wat moeite om iets in mijn smaak te vinden. Ik wil niet iets standaard, en het mag uiterlijk €800.- kosten. Hebben jullie nog tips voor leuke sites?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:17

Mag ik jullie ongezouten mening?

Deze tegel wilden we oorspronkelijk;
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... oen/3/1292

Ons budget valt helaas flink tegen, dus we zijn nu aan het uitzoeken of we eventueel andere mooie opties kunnen vinden, of moeten uitstellen. Nu heb ik de volgende tegel gevonden;

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... ans/3/1068

Andere vorm, andere afwerking, maar imo is de kleur echt nagenoeg identiek. En voor het oppervlakte wat wij nodig hebben scheelt alleen deze tegel ons al 234 euro :=

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:41

Tja, die handvorm zal net iets mooier zijn, maar die andere vind ik ook mooi hoor! Het moet ook een beetje leuk binnen je budget passen.
Wij beginnen vrijdag, hebben hopelijk alles in huis.. Gisteren 3 bestellingen bij de gamma opgehaald, auto ligt vol bouwspul, hal ligt vol met de tegels en vloeren :') Bende haha.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:44

LETS schreef:
Tja, die handvorm zal net iets mooier zijn, maar die andere vind ik ook mooi hoor! Het moet ook een beetje leuk binnen je budget passen.
Wij beginnen vrijdag, hebben hopelijk alles in huis.. Gisteren 3 bestellingen bij de gamma opgehaald, auto ligt vol bouwspul, hal ligt vol met de tegels en vloeren :') Bende haha.

Het moet eerst erger worden voor het beter wordt toch? :-P Succes alvast!!

Ik heb net gerekend en we wilden groen combineren met wit. Als ik alle wandtegels dan naar dit type aanpas wel nog in de oorspronkelijk bedachte kleuren, besparen we 420 euro := Dat is me toch wel een te groot verschil haha.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:50

vraag is of jij er mee kunt leven. Jij moet er iedere keer tegen aan kijken.
En als je er later toch spijt van hebt wordt je er elke dag aan herinnerd. En dan verander je het ook niet zomaar meer. €420 euro is een leuke duit, maar als je 10 jaar met die badkamer doet is het nog maar 40 euro per jaar. En 10 jaar meer geluk.

Maar als je dus zeker weet dat je de goedkopere tegels ook gewoon mooi vind, gewoon doen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:27

Persoonlijk zou ik de badkamer uitstellen en sparen. Even zonder badkamer is vervelend, maar te overzien. Dan kun je ook de tegels hopelijk in het echt gaan bekijken. 420 euro is veel geld, maar voor een badkamer natuurlijk maar een heel klein stukje. Badkamers kosten nou eenmaal veel geld, maar je gaat er nog zo veel jaren mee doen, maak het dan helemaal naar je zin en dan maakt die 420 euro ook niet meer uit

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:13

karin1985 schreef:
vraag is of jij er mee kunt leven. Jij moet er iedere keer tegen aan kijken.
En als je er later toch spijt van hebt wordt je er elke dag aan herinnerd. En dan verander je het ook niet zomaar meer. €420 euro is een leuke duit, maar als je 10 jaar met die badkamer doet is het nog maar 40 euro per jaar. En 10 jaar meer geluk.

Maar als je dus zeker weet dat je de goedkopere tegels ook gewoon mooi vind, gewoon doen.

Dit hadden wij in de keuken. Vonden een duurdere tegel mooier maar was ook 600€ duurder. Hebben uiteindelijk toch de duurdere gedaan, want we doen niet over 10 jaar weer een nieuwe keuken. Wij kregen toen het aanbod om van de tegelzetter om de tegels in delen te betalen. Uiteindelijk niet gedaan, maar maakte de keuze wel makkelijker. Je moet jezelf afvragen wat je belangrijker vind., mooie tegels of budget?