Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:48

Nog geen foto's (teveel rommel nog, moet nog wat oude meubels verkopen en die staan nu midden in de woonkamer :') ) maar wel vast een vraag voor als de muur aan de beurt is: ik zie bij veel mensen een "gekleurd vak" op de muur geschilderd, dus die laten nog een paar cm van de witte ondergrond zien zodat het plafond hoger lijkt. Hoe doe je dat, hoe krijg je die lijnen strak?

lor1_1984

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:51

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:00

Dat is echt rotzooi... je merkt enórm verschil of je daarmee verft of met een fatsoenlijk merk met een normale prijs :=

Met zulk grof behang lijkt me dat lastig, toch hebben zij een strak vlak (vergeten te vragen...). Mijn muur wordt gelukkig vlak.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 05:30

Je hebt ook nog andere producten die zo'n muur in de badkamer kunnen verkrijgen. Tadelakt, echter ontzettend arbeidsintensief en heeeeel duur. Ook heb je decostuc en beton cire. Ook zou je voor een epoxy coating kunnen gaan. Dit heeft echter niet mijn persoonlijke voorkeur omdat epoxy niet bepaald een fijn stofje is.

Ik heb gister wat research gedaan en deze website is erg voordelig.
https://www.betoncirecentrum.nl

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:01

@Micha: en die zit ook nog eens bij mij om de hoek ongeveer :oo :D
... oh wacht, ze verkopen het alleen maar.... Maar goed, de showroom bezoeken kan geen kwaad!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:40

GamblersCup schreef:
Nog geen foto's (teveel rommel nog, moet nog wat oude meubels verkopen en die staan nu midden in de woonkamer :') ) maar wel vast een vraag voor als de muur aan de beurt is: ik zie bij veel mensen een "gekleurd vak" op de muur geschilderd, dus die laten nog een paar cm van de witte ondergrond zien zodat het plafond hoger lijkt. Hoe doe je dat, hoe krijg je die lijnen strak?

Met Frogtape. Het is even een investering, maar het is echt heldenspul!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:51

Ander vraagje..
Iemand ervaring met het vervangen van loden waterleidingen.. ?
Bij mijn ouders in huis lijkt het erop dat ze lekkage hebben omdat er nog loden leidingen in de muur lopen.... zijn die werkzaamheden heel lastig en of duur?
We krijgen eind van de week offertes om te vervangen, maar verzekeringstechnisch is dit wellicht niet eenvoudig?

En ze moet een nieuwe keuken gaan laten plaatsen, wordt een goedkoop Ikea'tje denk ik.. ach mn mamatje :(:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:38

leidingwerk vervangen is enorm kostbaar, zeker als de leidingen in de wand zitten. deze zullen dan uitgefreest moeten worden en vervolgens vervangen. Wand daarna moet weer dicht en afgewerkt. Los van dat laatste is loodgieterswerk gewoon echt een dure grap.

Frogtape werkt heel goed, maar is op een grove muur ook niet zaligmakend. Kwestie van heel secuur plakken en goed aandrukken. echt in alle hobbeltjes en bobbeltjes. vergeet je een kuiltje, dan loopt daar verf in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:42

De leiding zelf vervangen is het probleem niet. Maar wel het voor en nawerk.

Wij moeten boven een leiding maken van de ketel naar de badkamer. Ben echt bang voor de kosten...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:43

Cer schreef:
Ander vraagje..
Bij mijn ouders in huis lijkt het erop dat ze lekkage hebben omdat er nog loden leidingen in de muur lopen.... zijn die werkzaamheden heel lastig en of duur?
We krijgen eind van de week offertes om te vervangen, maar verzekeringstechnisch is dit wellicht niet eenvoudig?

En ze moet een nieuwe keuken gaan laten plaatsen, wordt een goedkoop Ikea'tje denk ik.. ach mn mamatje :(:)

Verzekeringstechnisch zullen ze alleen de gevolgschade vergoeden. Het daadwerkelijk vervangen van de leidingen zal je zelf moeten betalen. Maar het herstellen van de waterschade kun je claimen. Misschien even met de verzekering bellen wat verstandig is?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:01

GamblersCup schreef:

Wat Lor1__1984 zegt inderdaad, tape. En als je zeker wilt weten geen golvende randen te krijgen, daar even de waterpas op leggen om te zien of het helemaal recht is
Moet trouwens zeggen dat ik het nog nooit heb gezien zoals jij het beschrijft, heb je een foto?

Cer schreef:
Ander vraagje..

Hier alleen mijn ouders die hun loden gasleidingen hebben vervangen dus ik ben bang dat je daar niet veel aan hebt? Zo wel, kan ik wel even meer info vragen, weet dat het ze meeviel
Wat balen voor je ouders zeg!

Gisteren bij de Makro zag ik ineens mijn droomprullenbak staan in een flinke aanbieding, en na al dat praten hier over prullenbakken kon ik hem niet laten staan :') Nu kan ik eindelijk goed afval scheiden en vind hem ook erg leuk om te zien! Het is dat mijn moeder me pushte om mezelf eens te verwennen want zo'n bedrag voor een prullenbak had ik niet eens overwogen als ik alleen was hihi
(Let niet op de chaos overal, iets met verhuizen :+ )
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:10

Dat is inderdaad een super fijne prullenbak! Had absoluut mijn voorkeur gehad als ik een losse prullenbak in de keuken had gewild.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:07

wat nog kan werken voor het schilderen van strakke lijnen is om over de tape, eerst met de basiskleur te schilderen. De holletjes vullen zich dan met die kleur in plaats van de kleur van het vlak.

Die prullenbak is wel echt heel leuk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:22

Wat was de aanbieding knabbel?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:24

Bedankt voor de reacties.. Ik heb al met de verzekering gebeld .. mama raakt nogal gestressed van zulke dingen en papa is er sinds kort niet meer.

Offerte van de loodgieter opsturen ivm herstelkosten en dan wellicht nog een expert langs laten komen voor de schade aan de keuken, die een dagwaarde heeft van 20 euro denk.
Maar alle kleine beetjes helpen :j De verzekeringsmevrouw was heel vriendelijk
oh ja, en het zijn koperen leidingen, geen loden gelukkig :)

Oh goeie tip Bonna :j

maar goed, het is een huizeninrichtingstopic natuurlijk en geen verzekeringspraat :D De leiding gaat niet meer terug de muur in, maar wordt omgeleid en tzt ga ik met mn moeder naar Ikea voor een nieuwe keuken. Kan ik gelijk oefenen voor mijn nieuwe keuken (waar ik over 5 jaar een keer geld voor heb denk :D)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:28

knabbel, wat heb je nu voor die prullenbak betaald als ik mag vragen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:28

Ik weet niet waar je woont maar in Duitsland zijn de keukens veel voordeliger dan in NL, misschien een optie om daar te kijken? Ik ben destijds hier goed geholpen http://www.keiten-schmitz.de/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:37

Cer, fijn dat je je moeder kunt helpen met dit soort dingen
Hopelijk vallen de kosten mee en draagt de verzekering nog wat bij

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:49

Cer schreef:
@Micha: en die zit ook nog eens bij mij om de hoek ongeveer :oo :D
... oh wacht, ze verkopen het alleen maar.... Maar goed, de showroom bezoeken kan geen kwaad!

Oh wil je het niet zelf doen :))

Dacht trouwens dat ze ook plaatste maar weet ik niet meer zeker.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:58

knabbelgirl schreef:
Wat Lor1__1984 zegt inderdaad, tape. En als je zeker wilt weten geen golvende randen te krijgen, daar even de waterpas op leggen om te zien of het helemaal recht is
Moet trouwens zeggen dat ik het nog nooit heb gezien zoals jij het beschrijft, heb je een foto?

Nog niet, heb iemand gevraagd een foto te maken van haar muur, die dat zo heeft :-)

Frogtape dus.. ik ga eens kijken wat dat überhaupt is :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:12

Sonja_vR schreef:
Wat was de aanbieding knabbel?

Geen vaste aanbieding helaas, hij stond in de outlet, staan nog 3 in Amsterdam, andere types, voor 159 en 169 incl btw, de Intelligent Waste totems van 50 en 60 liter, allemaal nette showroommodellen, 1 met een kleine beschadiging

Cer fijn dat de verzekeringsdame vriendelijk was, vaak doen ze nog wel veel met die kosten hoor! Hopelijk valt het financieel mee voor je moeder. Nog gecondoleerd met je vader

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:13

MarjanB schreef:
Ik weet niet waar je woont maar in Duitsland zijn de keukens veel voordeliger dan in NL, misschien een optie om daar te kijken? Ik ben destijds hier goed geholpen http://www.keiten-schmitz.de/

En ALTIJD afdingen, ALTIJD!

Wij hebben onze keuken bij Keuken Concurrent gekocht. Helemaal prima hoor.
Ik ging daar in mn eentje naar toe, heb bij binnenkomst meteen gezegd: "Luister, ik kom hier voor een keuken, ik heb €7500 en that's it"
Komt natuurlijk eerst nog het grapje van "De baas thuisgelaten?" - Nee, ik zit hier toch? }>
Enfin, die man aan het tekenen en rekenen. Komt ie uiteindelijk op €11000,-
"Eh nee sorry, maar dat is echt ruim boven budget. Kan daar niet wat van af?"
Moest over "nagedacht" worden natuurlijk, overleggen met de chef :')
Binnen 3 minuten werd het €9000,-
Maar ik hield mn poot stijf: "Het spijt me, maar dat vind ik nog steeds te veel. Ik kom hier om een flink bedrag uit te geven en ik wil jullie de verkoop gunnen, maar dit geld heb ik niet"
Nouou...toen moest er met Het Hoofdkantoor gebeld worden _O-
Lang verhaal kort: €7500,- betaald, incl installeren :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:40

Idd. Wij hebben hem ook van de keuken concurrent.
Begonnen op 13.000 en geëindigd op 7.700.
Bij ons moest ook even overlegd worden met de grote baas. Uhu tuuuuurlijk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:42

Yeah right _O- :')

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:59

Ja hoort er ook een beetje bij volgend mij met keukens..

@mamamiesje: hebben jullie die keuken al en zo ja hoe is de kwaliteit?