Ben nog erg benieuwd naar de rabatten foto's
Groet Karin.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
missfalki schreef:Apart, de triopsjes ik had er nog nooit van gehoord en ze groeien goed![]()
Ben nog erg benieuwd naar de rabatten foto's![]()
Groet Karin.

zijn hele oude afwateringsystemen, ze gelden ook als erfgoed. Op de 'ruggen' (de hoogste stukken) is het een droog systeem, met plantjes van het droge systeem, en op de dieper gelegen stukken, de effectieve grachtjes, is het een nat systeem met bijhorende plantjes.
Solleke_Noah schreef:missfalki schreef:Apart, de triopsjes ik had er nog nooit van gehoord en ze groeien goed![]()
Ben nog erg benieuwd naar de rabatten foto's![]()
Groet Karin.
[ Afbeelding ]
Het grachtensysteem op de google maps fotozijn hele oude afwateringsystemen, ze gelden ook als erfgoed. Op de 'ruggen' (de hoogste stukken) is het een droog systeem, met plantjes van het droge systeem, en op de dieper gelegen stukken, de effectieve grachtjes, is het een nat systeem met bijhorende plantjes.
De Triops groeien inderdaad belachelijk snel! Ze leven maar 2-4 maanden, dus moeten ook wel rap groeien

Wij hebben het net opnieuw ingezaaid, althans.. net.. vorig najaar.. en ik ben er zo op gebrand dat het gras goed gaat groeien, dat ik eigenlijk al het andere gelijk tot de grond gelijk maak
Vind het hartstikke leuk als er andere plantjes in komen, maar ik ben eigenlijk vooral bang dat het gelijk al het gras gaat overstemmen en er straks alleen nog maar 'andere plantjes' zijn en heel m'n gras is verdwenen
Waar we zo ons best voor hebben gedaan hahaha.. Aan de andere kant heb ik wel weer extra graszaad kruidenmix gekocht
Maar nog niet gezaaid, want weet niet wat wijsheid is: gewoon random in het weiland uitstrooien of in bakken zetten, zodat ze soms kunnen snacken...
Mede ook omdat ik ze 9 van de 10x niet herken, ook niet met app
Deze had ik laatst al gespot:
De weideviool
Als het goed is 

En wat hebben jullie de vijver mooi aangekleed zo! En dan issie nog niet eens af
En die stoere dino-visjes!
Zo leerzaam en inspirerend
Oh! En jullie hek is ook helemaal geweldig!!
Ze doen momenteel niet veel speciaals, buiten verharen en zich volvreten
mijn paardenkind is wel zo knap aan het worden, anderhalf jaar oud nu en al even groot als mama

Wat een knap kind! En die noem jij steeds veulen?! 
Viooltje had ik
En, welke kan ik vrijuit laten groeien en welke heb je er liever niet? Haha.. van de postelein en veldzuring heb ik op sommige delen best veel staan..

Maar wel ook witte bloemetjes 

hoe mooi! En jaloers, die wil ik ook al lang heel graag maar hij komt maar niet.
). Distels worden hier graag gegeten door de paarden. De Vogelmelk zou ik zeker laten staan, zo prachtig. En normaal blijven ze daar wel vanaf.
Jaaa, deze mogen van mij de hele wei overnemen
Vind ze zó mooi!! Kan ik zaadjes winnen voor je?
Blaas ik ze de grens over 
Even ridderzuring opgezocht, ohja... nee dan is deze mini-zuring veel minder erg.. en wel leuk, een beetje een kleurenzweem over het land 
Ze is knap!!
)
Vind ik leuk!!
Ze is nu in ieder geval al heel erg knap
Dat heeft ze in ieder geval al mee haha
Wie weet sta jij daar ook zo over een paar jaar
.
) wel weggehaald, al eten de paarden er niet van. Heeft die nog een belangrijk nut? Of zegt dat iets over de bodem? Ik zal kijken of ik in dezer dagen ook wat foto’s kan maken.
zo groot kan inderdaad neushoornkever zijn! Ik vraag het even na aan onze kever-collega (jep, ook die bestaat
)

Humpiedumpie schreef:Ik wist al wel dat “kruiden” of plantjes in de wei leuk waren. Maar door dit topic word ik inderdaad ook steeds blijer en kijk ik steeds naar wat er in de wei staat.. Er is heel lang niet echt bemest, je met compost van degen die daar woont. Af en toe.
Ik laat eigenlijk alles staan. Behalve de giftige jacobskruid/kruiskruid (raak er steeds mee in de war) wel weggehaald, al eten de paarden er niet van. Heeft die nog een belangrijk nut? Of zegt dat iets over de bodem? Ik zal kijken of ik in dezer dagen ook wat foto’s kan maken.
Wel heb ik nog “monsters” in de mesthoop gevonden. Die heb ik gespaard en teruggegooid, want ze leken me handig ofzo, ze zaten er niet voor niets leek me. Zou het de larve van een neushoornkever kunnen zijn? Ze waren echt huge.
[ [url=m/UrNIJY.jpg]Afbeelding[/url] ]