Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:10

Hier in de omgeving is al ophokplicht ook voor hobbyisten
Maar goed ik zit vlakbij Monnickendam waar het natuurlijk echt is

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 13:06

Nou, gisteren een drukke maar zinvolle dag. Bauhaus, Hornbach, Ikea, twee interieur zaken voor pvc vloer.. Pfff

We hebben nu twee proefstukken van een pvc vloer, een idee wat we als aanrechtblad willen, weten waar we straks de isolatieplaten moeten halen, en het belangrijkste: We kunnen aan de slag met de glasblokken! Gerard heeft nu ongeveer de helft staan, dat moet nu eerst drogen voordat de rest er bovenop gezet kan worden. Maar vind het erg gaaf!

Hiermee willen we wat meer licht in de gang krijgen..
Afbeelding
Afbeelding

Is er trouwens onder de meelezers iemand die en Amerikaanse koelkast met ijsblokjes machine heeft? Wij willen straks in de keuken zo'n ding, en zijn benieuwd hoe de wateraansluiting aan de achterkant zit.. Kan de kraan achter de machine of moet hij er naast? En anders moeten we maar eens naar een winkel waar ze die dingen verkopen.. :D

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:40

Hier een (stille) meelezer met een amerikaanse koelkast met ijsblokjes machine.
Het water gaat door een dun (flexibel) slangetje, onze kraan zit zelfs 2 meter verder.
Dus eigenlijk kun je, volgens mij, de kraan maken waar je wilt.
Als je een foto wilt, roep je maar

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:06

Wat wordt het mooi zeg! Ben vooral weg van die dakraampjes, prachtig dat licht!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:17

Bij mijn ouders zat hij vroeger achter de koelkast (huis/keuken 18 jaar geleden gebouwd)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:24

Bij ons zit hij er naast, gaat idd met een flexibele slang. Maar er achter kan ook, komt alleen de koelkast wat verder naar voren. Maar dat hoeft niet erg te zijn toch?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:35

Geen tip wb de koelkast maar wel een vraag over de glasblokken. Super idee om in de donkere hal meer licht te krijgen, maar waarom hebben jullie niet wat meer blokken langs elkaar gezet zodat er nog meer licht de hal in komt?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:46

Goede vraag Taucha (en een geweldige avatar.. I <3 giraffes :D

We willen meer licht in de gang. Deels willen we dit bereiken door de dichte houten deuren te vervangen door deuren met glas, deels door boven op de overloop één (of twee) grotere dakramen te zetten, en deels dus door de glasblokken. Één strook is genoeg, we willen ook nog een schoenenkast en een kapstok aan de muur maken. Meer glasblokken zou dat lastiger maken. Aan de keuken zijde komt de koelkast en een tafel.

Ik zou wel graag een foto van de achterkant van die koelkast willen inderdaad. We willen de kraan graag uit het zicht, maar wel de koelkast gewoon tegen de muur.. Omdat het een dubbele gipswand is, heeft Gerard het er al over in de kraan anders deels in de muur weg te werken..

Iedereen weer bedankt voor het meedenken he!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:01

Zal morgen even een foto voor je maken. Wij hebben een gat in de muur gemaakt en de achterkant van de koelkast staat dus in de bijkeuken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:25

Precies wat ik dacht Mariska. Wist niet tegen wat voor wand de koelkast zou komen te staan.
Maar een sleuf frezen had ook gekund. Hem wegwerken in de gipswand kan ook.
Wel zorgen dat je er ten alle tijden bij kunt komen mocht dat ooit eens nodig zijn.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:11

De giraffe woont in de Beekse Bergen en was de ruitenwisser van de auto naast ons aan het opeten :Y) :+

Met een paar dakramen zul je het inderdaad wel redden, dan is zo'n strook met glasblokken gewoon een extra lichtpunt van opzij. Wordt al met al toch best een woning met veel licht, met alle extra stukken glas tov voorheen :)*

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:12

Even onder meeleessteen uit.
Er moet ook nog filter tussen de kraan en de ijskast. Is ook wel redelijk groot. Ook iets om rekening mee te houden misschien.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:25

Bedankt voor de tip Kirrr! Heb foto's van de achterkant van de koelkast van Just natural gehad, waarvoor dank!

Nou, het glasblokken muurtje staat! De blokken waren maar 1,75 per stuk, nu komt daar nog wat bij voor de kit en de profielen waar ze in moeten, maar jullie moeten met mij eens zijn dat het er duurder uitziet dan de 60 euro dat het ons gekost heeft.. :D
Afbeelding

We hebben vanavond ook de stalen balk die de muur van de woonkamer draagt met gips afgewerkt, zodat hij straks afgesmeerd kan worden als de muren gedaan worden.. Lijkt meteen heel wat vond ik :D

Eerst blokjes hout erin gelijmd..
Afbeelding

En daar stroken gipsplaat tegen aan..

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:32

Dat knapt wel lekker op straks zeg ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:49

Soms voelt het al echt al een huis.... En soms heeft het meer weg van een bouwput.. :\

Zo ook vanavond. De keukenkasten zijn tijdelijk verhuisd naar de woonkamer zodat Gerard het electra dat boven het aanrecht komt kan aanleggen.
Afbeelding

Maar ons humeur lijdt er niet onder..
Afbeelding

En maken we van een nood een deugt. We houden beide van lekkere harde handdoeken, maar buiten droogt het niet echt als het vriest :D dus wat doe je dan....
Afbeelding

Vrijdag komen ze trouwens om een offerte te maken voor de pvc vloer, die pas volgend jaar zomer gelegd kan worden. Eerst moet er nog een stuk buitenmuur weg voor de schuifpui. Deze vloer hebben we gekozen:
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:01

Mooi vloertje, zoiets hebben wij in laminaat dat vinden we nog steeds heel mooi.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:50

Ik lees al een poos mee, maar wat wordt het mooi!
Nog een tip voor de PVC vloer, vraag echt meerdere offertes op! Wij hebben een vloer van 43 m2, en bij een bedrijf uit de buurt moest dat 3400 gaan kosten (incl. egaliseren en leggen). Via internet een bedrijf gevonden op 1,5h afstand dat dezelfde vloer kon leggen voor 2600 (inclusief extra reiskosten). Hiermee naar het bedrijf uit de buurt gegaan maar die konden qua prijs niet eens in de buurt komen. En dus gekozen voor het bedrijf dat we via internet gevonden hebben :)

Mocht je interesse hebben dan wil ik je de link van de website wel sturen, bij ons hebben ze de offerte gemaakt op basis van de plattegrond van het huis dus gemakkelijker kan niet ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:53

riannhuh schreef:
Ik lees al een poos mee, maar wat wordt het mooi!
Nog een tip voor de PVC vloer, vraag echt meerdere offertes op! Wij hebben een vloer van 43 m2, en bij een bedrijf uit de buurt moest dat 3400 gaan kosten (incl. egaliseren en leggen). Via internet een bedrijf gevonden op 1,5h afstand dat dezelfde vloer kon leggen voor 2600 (inclusief extra reiskosten). Hiermee naar het bedrijf uit de buurt gegaan maar die konden qua prijs niet eens in de buurt komen. En dus gekozen voor het bedrijf dat we via internet gevonden hebben :)

Mocht je interesse hebben dan wil ik je de link van de website wel sturen, bij ons hebben ze de offerte gemaakt op basis van de plattegrond van het huis dus gemakkelijker kan niet ;)

Waren het inhoudelijk ook identieke offertes? Als die toko uit jouw omgeving zaken heeft opgenomen die die andere toko niet meenam in z'n prijs, dan ben je wel appels met peren aan het vergelijken.

Leuk voorbeeld: ik moest een project maken voor een opdrachtgever. Ik de hele boel netjes uitgerekend; komt een bedrag uit waarmee je gerust naar de Rolls Royce dealer kunt gaan :D komt de opdrachtgever: jemig, mijn budget is maar de helft!

Wat bleek: ik had een aantal posten meegenomen waarvan ik wist dat die erbij zouden komen (dat ook in de offerte aangegeven) maar die de opdrachtgever in z'n budget niet had meegenomen.

Offertes vergelijken is prima, als je weet wat je daadwerkelijk aan het vergelijken bent.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:31

Jazeker, het was bij beide egaliseren en leggen van precies dezelfde vloer (en uiteraard hetzelfde aantal m2 ;) ). We zijn ontzettend tevreden met de vloer en ze konden ook op korte termijn al leggen. En we hebben niks meer betaald dan wat op de offerte stond.
Had niet gedacht dat het zoveel zou schelen, maar even rondkijken loont dus zeker!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:43

Een aandachtspuntje voor een pvc vloer: vaak gaat het werken en ontstaan er kieren. Vraag even goed bij je leverancier na wat hun beleid is bij dat soort zaken. Hoe brede kieren zijn volgens hen acceptabel en wat doen ze als kieren ontstaan?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:54

Wendy schreef:
Een aandachtspuntje voor een pvc vloer: vaak gaat het werken en ontstaan er kieren. Vraag even goed bij je leverancier na wat hun beleid is bij dat soort zaken. Hoe brede kieren zijn volgens hen acceptabel en wat doen ze als kieren ontstaan?

Als er kieren ontstaan in je pvcvloer is of de ondervloer niet goed of het is slecht gelegd. Wij hebben pvc in de keuken op hout en in de gang op tegels gelegd. Beide werken echt niet hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:00

Siersma schreef:
Wendy schreef:

Als er kieren ontstaan in je pvcvloer is of de ondervloer niet goed of het is slecht gelegd. Wij hebben pvc in de keuken op hout en in de gang op tegels gelegd. Beide werken echt niet hoor.

Ik heb geen pvc vloer :D Mijn vriendin wel en dat was nog een heel gesteggel met de leverancier. Uiteindelijk heeft ze een nieuwe vloer gekregen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 21:23

Bedankt weer voor alle tips! Offerte voor de vloer is binnen. Egaliseren en leggen van 80m2 pvc vloer kost 4400 euro. Jammer dat het nog zo lang duurt voordat het zo ver is, is (logisch) ongeveer het laatste dat gedaan wordt.

Nu druk met opruimen, want morgen komt eindelijk de stukadoor!! Dus morgen avond maar even de hornbach leegkopen voor isolatie en hout voor het regelwerk waarop de plafond platen gemonteerd worden. Ben benieuwd hoeveel dagen hij nodig heeft.. Geen idee hoeveel m2 ze op een dag kunnen doen.. Hopelijk is hij klaar voor kerst. Volgende week zijn we beide vrij, en zouden we potentieel veel kunnen doen :D.

Jou maar weer verder met opruimen en muren vrij maken :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 04:32

Stucken gaat best snel hoor! Mits de voorbereiding goed is

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:37

Veel foto's maken en spammen hoor als de stucadoor bezig is! Daar knapt het allemaal zo vreselijk van op, dat is een metamorfose op zich! Ik ben enorm benieuwd hoe het er uit ziet straks.