Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pipo schreef:ik "let it wel go" hoor... ben alleen erg bang dat het als Laks gezien word en dat er te lang geen actie ondernomen is volgens de mensen die hun geld niet willen mislopen. Je kan niet 3 maanden doen over een vage hoge verbruikskosten. Maar mij boeit t verder niet. Ik heb een waterlek gehad en dus een kapotte energie meter. Ik denk wel een beetje te weten waar ik over praat.
Ts kan heus wel dingen uitzoeken, maar elke maand dat de meter draait en niet geijkt is zal dus een maand extra zijn die haar bankrekening leeg slurpt. Zelfs als de meter na de ijking idd kapot blijkt. Ook is er nog steeds geen aangifte gedaan,
Als "gedupeerde" zal je alles op alles moeten stellen om je ongelijk te bewijzen. Ts doet heus haar best, maar niet snel genoeg. Dat zal echt meespelen. Denk, nee weet zeker dat de andere kant een langere adem heeft en dan ook bv rente gaat rekenen of zelfs de deurwaarder op haar stoepje staat..
oxxio zal dus een herberekening moeten doen van mijn verbruik dan. beetje raar dat zij dan alsnog de rekening betaald willen zien, waar voor moet er betaald worden, gebakken lucht? Nee ik heb er iig vertrouwen in dat als de meter inderdaad stuk is, het op een nette manier word opgelost
het enige wat liander moet betalen dan is de ijking. Dat is logisch gezien het op basis van gelijk is.
mijn koelkast daarintegen is erg zuinig, daar heb ik de verbruiksmeter op gehad en hij verbruikte precies wat dit model hoorde te gebruiken, 1 kWh per dag. PowerReiner schreef:Ik betaal 55,- per maand voorschot per maand en heb over afgelopen jaar teruggekregen. Mijn verbruik kwam neer op zon 9,5 KwH per maand.

miezelke schreef:PowerReiner schreef:Ik betaal 55,- per maand voorschot per maand en heb over afgelopen jaar teruggekregen. Mijn verbruik kwam neer op zon 9,5 KwH per maand.
Per maand? Per dag zal je misschien bedoelen? Anders moet je dringend héél wat geld gaan terugvragen
Wij zitten in een nieuwbouw met 2 personen nu ook aan +/- 8 kWh/dag; in de winter is dit +/- 12 kWh/dag omdat dan onze warmtepomp draait.
.xFioon schreef:Heb je niet een apparaat zoals een stofzuiger of ventilatiesysteem/ afzuigkap wat ongemerkt heel veel stroom vreet ook al gebruik je dat maar korte momenten? Dat soort apparaten ook al uitgesloten?

knabbelgirl schreef:Zou het toch proberen hoor, kan heel goed daar vandaan komen. Ouders hebben het ook gehad vorig jaar, nieuwe ketel, iets had letterlijk 3mm verder aangeduwd moeten worden, energiekosten dat jaar op de ketel enkel? 3978 euro. Terug gekregen van dat bedrijf omdat het hun fout is geweest, maar voor ze erachter waren dat het de ketel was geweest...