Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:01

Ongelooflijk die mannen, hahaha :P

Ze zijn echt onwijs rap met die vloer zeg! We hadden net 3 banen behang geplakt (zat wel een koffiepauze tussen, kwam iemand langs :')) en toen waren ze al bijna in de hal! Nu mogen we een dag ons huis niet in :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:57

Afbeelding
De vloer! Morgen mogen we erin en dan gaan we ook flink beginnen met stoken.. Alleen zijn beneden alle radiatoren eraf, dus dat is ff jammer :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:12

Mintgroen, hebben jullie vloerverwarming?
En heb je die al volgens een schema opgestookt en weer afgekoeld?
Anders even goed vragen hoe dat moet en met welke temperaturen en zo ivm scheuren van de vloer.

Vloer ligt er mooi strak in zo te zien, is voor mijn smaak te licht van kleur maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak en wensen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:30

Mintgroen, zijn dat keramische tegels? Ziet er netjes gelegd uit.
Wij hebben geen vloerverwarming dan zijn tegels op de vloer geloof ik een beetje koud.
Welke vloer gaan anderen kiezen en waarom een bepaalde vloer?
Wij zitten nu met de keuze laminaat of pvc, maar blijft een lastige keuze.
Pvc (plakken) is handig om te laten doe ivm egaliseren ed en laminaat kunnen we eventueel zelf doen.
Begreep ook bij pvc dat je weer op moet passen met gevaarlijke stoffen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:31

Wij nemen een gietvloer :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:17

Ja, dit is dat keramisch parket.
Ik vind het zelf ook iets lichter dan ik dacht... Maar vriendlief heeft het geheel altijd goed in zijn hoofd zitten, dus als alles af is, klopt het plaatje vast!

Ik vind laminaat in de woonkamer/keuken niks. Boven doen we dat wel :)

We hebben geen vloerverwarming.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:31

Natasja 22 wij hebben pvc gekozen. Maar dan de klick versie. Je legt het op de zelfde manier als laminaat. Alleen je kunt het snijden ipv zagen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:43

Wij gaan voor laminaat, ondanks dat we vloerverwarming hebben. Gewoon rustig laten acclimatiseren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:52

Wij hebben ook laminaat en vloerverwarming. Even goed op je ondervloer letten, maar vloerverwarming moet met het meeste laminaat prima lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:15

Tja, ik moet ook eerlijk bekken dat niet mijn keuze zou zijn die vloer. Maarja, bij mij is wachten tot dat de keuken er in zit en dan kan ik wel klein stukje laminaat naar de woning mee nemen om te kijken hoe dat oogt.
Is toch mooi aan dat ik tijdens het bouw proces zo steeds er in en uit mag lopen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:43

Wat fijn!! Zou ik ook wel willen, woon vlakbij maar mag alleen van achter het hek kijken

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:07

mintgroen; leuk om te zien hoe de vloer geworden is! Vooral foto's blijven plaatsen, hartstikke leuk om te zien hoe de woning is geworden!

Omdat de vloerverwarming onze hoofdverwarming is, hebben we ook voor keramisch parket gekozen.

Bij ons schiet het al op.. In april beginnen ze al met de oplevering en dan zijn ze net 6 maanden aan het bouwen.
Komende week een kijkmiddag. Vorige keer lag de vloer van de 1e verdieping er net op, nu zit er al een dak op, alles afgemetseld en dakpannen gelegd en lag de vloerverwarming er al in.. Ben benieuwd hoe ver ze Vd week zijn!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:27

dat schiet lekker op zeg! Wij hebben ook keramisch parket besteld (icm vloerverwarming) alleen is deze vloer dan met langere planken (1.50 mt lang en 30 cm breed) Afbeelding

Hadden al veel keramisch parketvloeren gezien, maar dit was de enige die we echt heeeeel mooi vonden ;) (meteen ook echt idioot duur hahaha)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:29

Wij hebben ook voor vloerverwarming gekozen en willen een natuurstenen vloer. Keramisch parket vonden we ook erg mooi alleen natuursteen vonden we gewoon net wat mooier.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:44

natuursteen hebben wij ook heel lang over getwijfeld, maar 2 katten en 3 honden hebben ons toch voor een keramische tegel doen kiezen. Net wat makkelijker in onderhoud ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:26

Klopt! Een vloer kopen is nog niet zo makkelijk, haha.

Op dit moment worden de tuinen uitgegraven :) echt een tip om dit collectief te laten doen voordat de schuttingen er staan! Kost ff wat, maar scheelt jezelf een gebroken rug :P ook zit er bij ons veel puin in, dus dat is wel makkelijk zo :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:25

Prachtige vloer dems! <3 Wat ga je verder voor stijl meubels erbij doen?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:00

dems75 schreef:
natuursteen hebben wij ook heel lang over getwijfeld, maar 2 katten en 3 honden hebben ons toch voor een keramische tegel doen kiezen. Net wat makkelijker in onderhoud ;)

Natuursteen is zeker een stuk gevoeliger voor invloeden van buitenaf idd. Dat is wel een klein nadeel.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 06:49

Miriam91; het wordt een beetje een "gekke" combi van landelijk, industrieel, scandinavisch en steampunk haha. Niet echt 1 stijl, meer een combi van dus. De keuken wordt zonder keukenkastjes met composiet betonlook blad, dan een heel oude doorleefde tafel erin met onbehandelde stalen poten met aan de ene kant van die leren (cognac) kuipstoelen en aan de andere kant een houten bankje. (die wordt krijtverfgrijs) Het wordt iig een grote woonkeuken (de keuken wordt vandaag bezorgd!)

Leren details, vachten, zwart staal, vleugje koper, waarschijnlijk zwarte kozijnen, groengrijze muur, houten keramische vloer, boomschijfsalontafel,....gek mixje dus ;)
Laatst bijgewerkt door dems75 op 03-03-16 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 06:50

Sjeempie schreef:
Natuursteen is zeker een stuk gevoeliger voor invloeden van buitenaf idd. Dat is wel een klein nadeel.

Ja en met een hond die nog wel eens per ongeluk een plasje doet of over zijn/haar nek gaat....ik durfde het niet. Maar indd...natuursteen is wel ongeveer het mooist naast echt oud hout ;). Nu heb ik nepsteen met nephout whahahaha

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:48

de eettafel: Afbeelding
de stoeltjes: Afbeelding
buffetkast (wordt wrsl donkergrijs) Afbeelding
Bankje: (wordt ook donkergrijs) Afbeelding
Bankje staat nu bij mijn ouders (evenals de rest van onze inboedel)...daar wonen we tot we het huis in kunnen ;)

Naja, denk daar donkergrijs, staal, vachten bij en je hebt een beetje een idee wat voor kant we opgaan ;)

Het gaat om dit huis:Afbeelding de linker!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:55

Echt gaaf dems! Zie het al helemaal voor me. Wij komen vrij overeen met onze smaak. Heb ook zo'n soort tafel op het oog, alleen dan met zwarte stalen poten. Ik vind hem zo gaaf!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:58

haha Wieldop, het onderstel van deze tafel gaat eraf en er komen indd onbewerkt stalen poten onder. Dit onderstel is gewoon niet handig...echt zo'n scheenbenenbreker! :')

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:41

Dems75 wat een apart huis en een erg mooie kleur.
Is dat allemaal hout aan de buitenkant?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:21

Vind je die eettafel niet onhandig? Daar zit je toch met je schenen tegenaan? :)