Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:55

Pfff, gezond eten/ lijnen en goedkope boodschappen doen is wel een moeilijke combinatie volgens mij...
Was 80 euro kwijt voor week, terwijl ik normaal voor 50 a 60 euro klaar ben..!!!!!

kipfilet , rundvlees ipv varken, optimel kwark, veel groente en fruit..... En tja ook gewoon chips, want mannetje blijft ewoon lekker door eten!!

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:59

De linkjes staan in mijn vorige post :)
Luckyboy, hier ook :j ik ben van rond de 30 naar 50 gegaan... Inmiddels heb ik mijn voorraad weer helemaal bij, dus hoop (icm groente en fruit van de aldi/markt) weer terug te gaan naar 30 euro.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:31

Zo, heb ik net eventjes een dure les gehad -O- Boodschappen gaan doen met vriendje bij de Coop.
Vanavond eten we uit de vriezer, morgen gaan we brunchen en maandag eten we ook niet thuis. We hebben voor deze 3 dagen de overige boodschappen gedaan. "Dat is dan 24 euro, mevrouw" -O-
Miniloempia's had vriendje gepakt, 5,50 euro! Kroepoek met een lekker smaakje, 2 stukken vlees voor 3 euro, echte cola en nog wat dingen.
Verder waren heel veel schappen leeg, waardoor je naar duurdere dingen moest grijpen.
Nee, ik heb m'n les geleerd. Volgende week doe ik wel m'n eigen boodschappen in een andere supermarkt! De afbakbroodjes die we altijd eten waren al 11 cent duurder. De stokjes saté waren ook 20 cent duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:40

Coop is idd een dure winkel, bij mijn ouders zit ie in het dorp en was daar altijd meer kwijt dan normaal :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:41

Ja inderdaad. Bij mijn ouders zit in het dorp de PLUS. Nou, daar ga ik volgende week wel weer heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:43

Coop is idd duur! 2 stukjes vlees voor 3 euro vind ik meevallen, maar ik eet in principe biologisch vlees ;)
Die mini loempia's moeten wel heel lekker zijn, wat een geld!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:38

Ja, normaal eet ik slavinken ofzo, wat op de reclame is en we meerdere keren van kunnen eten :+

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:58

Ik lees al even mee en nu ik a) ben verhuisd naar een woning met hogere maandlasten en b) mijn baan kwijt ben (wat een timing :D) moet ik wel opletten.

Hier om de hoek zit nu nog een coop formaat campingwinkel en onwijs duur. Over anderhalve week opent de Dirk een winkel in het appartementencomplex waar ik woon. Lijkt me ideaal! Ook een Dirx drogist en een Dirk III drankenwinkel. Al heb ik geen ervaring met de Dirk, ik lees hier wel redelijk positieve verhalen over! De AH, Boni, C1000, Lidl en Jumbo zitten toch wat verder.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:39

waar opent die dirk saskia? ga ik er even op letten! (ik loop orders voor alle dirk van den broek filialen)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:48

De Dirk. Bij ons dan Bas. Ja dat was echt een fijne winkel. Supergoedkoop en gewoon a-merken. We deden altijd onze boodschappen daar toen we nog in Schiedam woonden. Hier hebben we helaas geen Dirk. Weet nog dat vlak na de verhuizing mijn moeder boos naar het hoofdkantoor had gebeld om te vragen waarom er geen filiaal in Hellevoet zit. Hahahaha

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:27

DebGizmo schreef:
waar opent die dirk saskia? ga ik er even op letten! (ik loop orders voor alle dirk van den broek filialen)

In Leusden-Zuid, als je ziet in wat voor een tempo ze die winkels opbouwen, word je naar van _/-\o_ De Dirk is nog vrijwel leeg en hij opent 9 mei al.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:53

De Dirk vind ik een fijne winkel, ook de Dirk III heeft wel eens leuke aanbiedingen! :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:10

ik meld me ook even in dit topic, goedkoper boodschappen doen is iets wat ik nu echt moet leren ,wil ik niet in de financiele ellende komen.....
gezin met 2 jonge kids, en moet het nu gaan doen van +/- 150 euro per week. (dat is incl. kleedgeld)
zit met boodschappen per weer al gauw aan de 125 euro , dus moet echt gaan bezuinigen!
waar vinden jullie dat de boodschappen het voordeligste zijn? heb hier een AH, LIDL ,ALDI en Super de Boer in de omgeving , oh ja en ook een Jumbo.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:31

AH enkel de bonusaanbiedingen, want bij de Jumbo zijn de A-merken het goedkoopst (zo niet, dan krijg je het product gratis). Voor de rest het Jumbo eigenmerk product. En veel bij de Lidl, vooral groenten/fruit, snoepgoed. En bij de Action de verzorgings-/schoonmaakproducten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:12

Rachel, Hoe ziet je boodschappenlijstje er normaal gesproken uit?
Doe je boodschappen aan de hand van een boodschappenlijstje wat is gebaseerd op een weekmenu?
Super de Boer en AH zijn beide een duurdere supermarkt. Ik ga wel met douraque mee, alleen ken ik de Jumbo niet :)
Heb je een weekmarkt bij jou in de buurt? Aan het einde van de dag zijn groenten en fruit nog net niet gratis!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:31

Ik denk inderdaad dat we er wel uit zijn dat het heel erg scheelt om een weekmenu te maken (aan de hand van de aanbiedingen en wat je nog in huis hebt) en een boodschappenlijstje.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:33

Ik meld me hier ook even als meelezer.
Ben van geen paard weer naar 2 gegaan en ben het dure boodschappen doen wel een beetje zat.
We hebben hier een Lidl en een Aldi,maar Lidl heeft mijn voorkeur.
De AH is mijn favoriet maar dan koop ik vaak teveel A merken.
Ben nu al 2 weken alleen naar de Lidl geweest en moet vd week nog even wat dingen aanvullen bij de AH.
Scheelt me nu al 100 € en niet minder lekker om gegeten!
De katten moeten nog wel even de brokjes proberen,ik ben benieuwd...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:43

Citaat:
waar vinden jullie dat de boodschappen het voordeligste zijn? heb hier een AH, LIDL ,ALDI en Super de Boer in de omgeving , oh ja en ook een Jumbo.

Kijken en vergelijken.

Gisteren een soepje gekookt , uitje- 2 wortels- 2 bouillonblokjes , 1/4 zak ingevroren soepgroenten uit de aanbieding ,
ik had geen gehakt ontdooid dus zoals vroeger voor de kinderen er een blikje cocktailwortjes van de aldi -ongeveer 0,50-door gemikt.
Gisteravond als maaltijd met afbakbroodjes van de aldi gegeten en vanmiddag bij de boterham. Spotgoedkoop eten. :)*

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:19

Hele topic doorgelezen en veel geleerd, leuk!
Ik blijf meelezen hier en zal me ook af en toe eens laten horen. :)

Woon sinds een maand op mezelf en heb twee portemonnee's: 1 voor boodschappen (150 euro in de maand) en 1 voor extra's en overig (verjaardagen, lunchen, kleding, verzorgingsproducten etc, 200 euro in de maand). Wat overblijft gaat in de spaarpot.

Ik doe mijn boodschappen in principe bij de Deka, maar kijk in de folders wat ik nodig heb en zo belandde ik gister bij de C1000. Had veel aanbiedingen voor een euro, dus dat tikt lekker aan! Ik woon in het dorp hier en heb op loopafstand een C1000, Deka, Aldi en AH. Das echt ideaal!

Ben sowieso niet zo'n dure klant, drink alleen roosvicee (aanmaak) en thee en ben geen grote eter.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:39

SaskiaB schreef:
DebGizmo schreef:

In Leusden-Zuid, als je ziet in wat voor een tempo ze die winkels opbouwen, word je naar van _/-\o_ De Dirk is nog vrijwel leeg en hij opent 9 mei al.

De winkels worden binnen 6 uur vanaf bestelling bevoorraad ;) (ofwel: bestellen - orders verzamelen - vrachtwagen laden en afleveren). Ligt er daarna natuurlijk aan hoe snel de winkelmedewerkers alles op hun plek zetten!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:45

Volgend weekend wordt spannend. Dan is vriendje jarig en dat is onze 1e verjaardag sinds we op onszelf wonen. Vind het dus erg spannend om daar boodschappen voor te doen. Je wilt ze natuurlijk ook niet uitgedroogd en uitgehongerd naar huis sturen :+

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:54

Davinia_ schreef:
Volgend weekend wordt spannend. Dan is vriendje jarig en dat is onze 1e verjaardag sinds we op onszelf wonen. Vind het dus erg spannend om daar boodschappen voor te doen. Je wilt ze natuurlijk ook niet uitgedroogd en uitgehongerd naar huis sturen :+

Dat heb ik ook, ik geef over n paar weken een kleine housewarming. Vooral de drank vind ik lastig, de meeste genodigden houden wel van een wijntje en dat tikt toch wel aan.

Wat eten betreft heeft de Aldi lekker zoutjes voor weinig. Ook voor koekjes of chocolaatjes kun je daar prima terecht. Verder heb ik een Dolce Gusto, maar vraag mn moeder of ze de gewone koffiepot meeneemt. Anders wordt het een duur grapje.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:28

Doen wij op verjaardagen ook hoor, hebben een goedkoop koffiezetapparaat gekocht voor als er meer dan 5 man (koffiedrinkende) visite komt, op verjaardagen loopt dat al gauw op tot 20 man (met meestal 2x koffie), vond het iets te prijzig worden met Senseo (en duurt me te lang ook, iedere keer maar 2 bakkies ;)

Ik ben met verjaardagen ook altijd bang te weinig te hebben, maar heb altijd veeeeel te veel over :P
Wijn haal ik altijd bij de AH, zowel rode als witte MooiKaap wordt hier graag gedronken en kost maar €2 per fles :j Verder altijd 2 kratten bier, maar let in de weken voor een verjaardag altijd al op de folders voor aanbiedingen van Heineken/Hertog Jan :j

En wat snacks betreft koop ik alleen nog maar wat we zelf ook lekker vinden; mocht het dan niet op gaan, dan hebben we er zelf ook nog wat aan daarna :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:44

Mae, senseo is nog goedkoop ivm een dolce gusto... De normale koffie is 32ct per kopje, de speciale met melk het dubbele :')
Ik ben heel makkelijk, ik ga iig niet voor onbeperkt eten en drinken in huis halen voor visite :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:47

Wij waren voor 25 mensen ongeveer 50 euro kwijt incl 2 taarten en bier, we hadden best veel hapjes maar veel zelf klaargemaakt.
Uiteindelijk is alleen een zakje borrelnoten niet aangebroken.