E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:46

Op een tablet echt veel lezen vind ik persoonlijk niks. Veel te fel in mijn ogen en de glinstering irriteert mij dan echt.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 06:17

Ik gebruik de tablet voor comics en manga, comics wil ik in kleur zien en zelfs voor manga is het e-reader scherm altijd net ietsje te klein voor mij.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:42

Ik ben heel benieuwd, ik lees nu op een tablet en krijg deze week mijn Kobo. Dan kan ik vergelijken.
Op zich stoort het scherm mij nu niet. Het licht is in bed een beetje scherp.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:49

De tablet is weer heerlijk in bed, lekker warm onder het dekbed. Dan glinstert hij niet......

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:07

Ik lees strips enzo ook op mijn tablet. (iPad).

Bezig in Mama Tandoori van Ernest van der Kwast. Hilarisch en voor mij herkenbaar boek omdat ik ook half hindoestaans ben. Echt een aanrader.

Gister heb ik in totaal nog eens 300 boeken op mijn glo gegooid, totaal nu ongeveer 500 boeken erop. Kon het niet laten. Valt me op dat het reuze meevalt qua snelheid. Hij is er niet trager van geworden.

Ik heb ook een hoesje om mijn kobo glo. Een leren bruine, heb ook gewoon een zwarte kobo. Heb normaal alles standaard in het roze, maar ik was bang dat de witte voorkant dan vervelend zou zijn bij het lezen. Bovendien zie je die roze achterkant toch niet als er een beschermhoes omheen zit.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:23

Ja tis voor mij ook echt even bekijken wat ik belangrijker vind: Lezen of Tablet-dingetjes :P Liefst zou ik namelijk zowel een e-reader als een tablet kopen maar mijn portemonnee zegt eerder "doe maar geen van beiden" dus we moeten ergens een compromis sluiten _O-

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:25

E-reader is een stuk goedkoper dan een goede tablet :) Dat scheelt misschien al in de overweging. Daarbij heb je waarschijnlijk al een smartfoon... toch een tablet in het klein :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:29

Neej, dat zegt mijn portemonnee nou ook! :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:47

Die portemonnees van tegenwoordig ook, heb je niks aan _O-

@KozieZ, dat valt nog mee, tenminste, ik zou dan gaan voor een Nexus 7 en die zijn net 100 euro duurder dan een Kobo Glo :) dat MOET te doen zijn, zeg maar :P Maar ik neig toch meer naar een e-reader omdat het me eigenlijk vooral om het lezen gaat, en spelletjes kan ik desgewenst ook op m'n telefoon natuurlijk :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:50

Precies... zeker met een smartphone snap ik de meerwaarde van een tablet eigenlijk niet echt :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:54

Groter? Nou heb ik een uitzonderlijk kleine telefoon, maar daar wil ik dus echt niks op doen. Op een tablet past het tenminste. (En er komen steeds meer interessante krantenapps en abo's die ik best eens zou willen uitproberen.)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:33

Tegenwoordig heb ik het allebei, een ipad en een sony ereader. Nu heb ik niet veel gelezen sinds ik de ipad heb, maar wat ik gelezen heb, heb ik op de iPad gedaan en dan heb ik opzich niet bijzonder veel last van het licht. Maar ik lees dan ook steeds maar eventjes een paar bladzijdes, voor meer heb ik gewoon nog geen tijd.

In de toekomst hangt het er denk ik vanaf waar en hoeveel ik ga lezen. Ga ik op vakantie zal ik de ereader meenemen, ga ik buiten lezen ook. Lees ik voornamelijk thuis zou ik ook de ereader pakken. Maar wil ik korte stukjes lezen onderweg, zal ik toch weer sneller op de iPad lezen, omdat ik die sowieso al bij me heb. En dan vind ik het niet nodig om ook nog eens de ereader mee te nemen. Ach ik zie wel hoe het gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:30

Ik had nog een vraagje voor de Glo-mensen. Hoe schakelt het scherm om per bladzijde? Bij een aantal readers wordt dat helemaal zwart, maar ik zag laatst de Sony en die deed alleen de omtrek van de letters. Voor mij veel rustiger. Hoe doet de Glo dat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:41

Ook alleen de letters verspringen bij de Glo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:53

Mijn sony wordt eerst zwart met witte letters en daarna wit met zwarte letters :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:58

Bij de Glo verspringen de letters, heel rustig voor je ogen. Ik moest net even kijken want t was me niet opgevallen en dat is een goed teken hihi

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:03

Ik ben begonnen met een 10.1" tablet, zodat ik in elk geval alvast kon profiteren van het e-readen en de voordelen van de tablet erbij had. Op dat moment had ik nog geen geschikte smartphone. Zodra het zomers weer werd merkte ik het nadeel van een tablet, ik zag niks in de zon, dus toen heb ik er toch een e-reader bijgekocht. Geen moment spijt gehad, ik gebruik ze gewoon naast elkaar (lezen met één oog op Bokt gericht bijvoorbeeld :)) ) en als de batterij van de tablet leeg is kan ik tenminste gewoon door blijven lezen. Ideaal :j .

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:59

Ik ben ook begonnen met een tablet, een Nexus 7, heerlijk ding! Zou die toch ook niet meer willen missen. Vind lezen op de tablet prima gaan. Klein nadeel is het licht, hij kan eigenlijk niet zacht genoeg staan.
Groot nadeel is de batterij, en dat is voor mij de reden dat ik er een ereader bij gekocht heb. Echt balen als je wil lezen en tablet is leeg, dan kan ik wel op telefoon verder lezen, maar dat is niet ideaal en ook die is snel leeg.

Ik ben erg benieuwd naar de leeservaring op een ereader, hij komt van de week. En ook of het aanschaffen van boeken wat eenvoudiger gaat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

Zouden jullie met je ereader in bad gaan?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:58

Als ik een bad zou hebben wel :))
alleen wel voorzichtig zijn hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:04

Ik heb een bad.
En wil eigenlijk in bad en dan de ereader mee.
Maar ben aan de ene kant bang dat ik onhandig ga zijn en aan de andere kant niet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:08

Sinds ik rechts geen gevoel meer heb waag ik me toch maar niet meer aan zoiets :+ , ben ietwat te onhandig geworden, en sowieso lig ik toch nooit lang genoeg in bad, maar anders zou ik dat waarschijnlijk wel gedaan hebben. Weet alleen niet hoeveel condens een reader zou opnemen zonder dat je het in de gaten hebt := .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:15

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:19

Heb je inderdaad hoesjes voor, zou die wel eerst testen.

Verder in bad gaan met een gewoon boek waag ik mij al niet aan en met mijn prachtige e-reader en mijn hoog kluns gehalte ook niet.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:18

*Meelezer

Ik ga toevallig nu in bad met mijn ereader, toch wel 1x in de week neem ik hem mee in bad en dan lees ik een paar uur achter elkaar :=

Komt wel eens een drup of 2 op, maar daar kan hij gewoon tegen (oud model Kindle, de keyboard)