Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:14

Marley schreef:
ik ben daar niet goed in, ik nodig mensen uit op mijn verjaardag dus ik wil ook niet zonder eten/drinken komen te zitten.... ik heb liever teveel, dat komt in de loop van de week wel weer op.... voor hele weeshuizen kan ik in huis halen.... weggooien gebeurt weinig, zijn allemaal dingen die later opgemaakt kunnen worden.
mijn vriend wordt er soms gek van maar goed, dat is meer zijn dan mijn probleem :')

:P

Het gaat toch om de gezelligheid en niet om het eten en drinken? Ik vind het heel goed kunnen als specifieke dingen op een gegeven moment op zijn. Thee is toch ook lekker? Je hoeft niet te blíjven aanvullen...

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:18

uiteraard, alleen vind ik eten/drinken vrij belangrijk en kan het bij mij dus niet op zijn haha. Ik voel me daar niet prettig bij :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:20

Thee vind ik niet lekker.... daarbij ligt het er ook aan op welk moment van de dag je je verjaardag viert. 's Middags thee is wat anders dan wanneer je om 10 uur 's avonds lekker aan de hapjes/chips zit en je eigenlijk fris/wijntje wil.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:23

Marley, gefeliciteerd!! Hoe laat ben ik welkom? :D

Ik heb ook altijd overvloedig veel... mijn moeder zegt dat dat de kwaal is van de familie van mijn vaders kant; daar kom je altijd kotsmisselijk van verjaardagen, helemaal volgepropt.

Over huizen; wij hebben ook een ex huurwoning gekocht, want dat was het enige betaalbare voor ons toen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:25

Vanaf 20.00uur ;-)
thee is dus ook niet echt een optie, tegen de tijd dat dingen op zouden moeten kunnen zijn dan is het best al laat voor thee... en bij chips en olijven enz lijkt het me ook niet heel lekker hihi

Die kwaal heerst bij mij ook Quellian, maar ach ik vind het geen vervelende kwaal...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:27

ik ben zelf ook ongeveer 70 euro per week aan boodschappen kwijt voor mij en mijn 3 dochters.(waarvan de twee kleintjes nog in de luiers zitten)
aardappels haal ik bij de boer,dus dat scheelt sowieso een berg.
verder haal ik altijd voordeelverpakkingen ,gooi ik alles wat over is van het avondeten in de vriezer en hebben we dus regelmatig een "kliekjes-dag".
verder veel aanbiedingen afstruinen,.bij aldi en liddl boodschappen doen etc.
verder alleen b-merken kopen.
verder koop en verkoop ik vaak op veilingsites of marktplaats.(kleding/schoenen etc),snuffel ik op fancy fairs en rommelmarkten

(maar als er een verjaardag is van mij of de meiden valt het wel een stuk duurder uit,want dan kijk ik een keer niet op de centen)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:26

gefeliciteerd marley.

verjaardag van mezelf sla ik over [en van de meeste andere ook. :P ]

ben net bij de action geweest en voor 25,- boodschappen gedaan maar ben ook gelijk een poos klaar.
de sun vaatwas tabletten zijn in de aanbieding,105 stuks [alles in 1] voor 8 nogwat.
wasmiddelen gekocht,shampoo creme spoeling wc spul tandpasta enz enz.
ik ben weer een paar maanden klaar. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:31

Fleurtje100 schreef:
Dat vind ik ook heel weinig, dat zijn wij alleen al aan huur kwijt, voor een appartement van 85m2, zonder luxe keuken, badkamer of wat dan ook. Lang leve de particuliere sector. Ik vind het aanbod huurwoningen echt heel slecht geregeld in NL. Dat van ons was eigenlijk woningbouw en alles wat hier vrij komt wordt verkocht, en net als dat van ons wordt dan verkocht aan iemand die het weer voor 2 keer zoveel per maand particulier gaat verhuren. Terwijl er een wachtlijst is van rond de 7 jaar. Daar snap je toch niks van?

Ik snap het wel; mensen zoveel mogelijk opzadelen met hypotheken nu het nog kan. Straks iedereen met een restschuld omdat de waarde van de huizen gaat dalen.

maar dan zijn de banken allang binnen ;-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:36

Huurwoningen verkopen is altijd al wel geweest. Woningbouw heeft nl een max aan woningen dat ze mogen hebben. Willen ze nieuwe kunnen bouwen (die aan de huidige eisen voldoen en goedkoper zijn in onderhoud) moeten ze dus eerst oude woningen afstoten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:20

Gefeliciteerd Marley.

Ik sla verjaardag van mezelf ook over, ben niet zo'n feestbeest dus ga meestal ook niet naar die van anderen.

Dan red je het aardig, mackkwek, zeker nu 2 kleintjes nog in de luiers zitten. Vraag me af of er nog mensen zijn die katoenen luiers gebruiken?

Het rundergehakt is bij de C1000 in de aanbieding, een pond voor 1,99. Daar heb je bij AH 3 ons voor. Wie van mosselen houdt, sla toe, dezelfde super biedt nu 2 kilo aan voor 3,98. Scheelt 3 euro.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:25

dank allen :D

oehhh mosselen..... 2 kilo is alleen wel erg veel voor 1 persoon.... dat krijg ik er bij mijn vriendje natuurlijk niet in ^) Eens zien wie ik zo gek kan krijgen :D
vriendje kookt vanavond.... hij heeft de keuze tussen een bietenovenschotel of broccoli, ben benieuwd haha

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:39

Gefeliciteerd Marly! Ik heb vandaag ook boodschappen gedaan voor 21,-. Wat we er van kunnen eten deze week:
- verse spruiten, aardappelen en een boerengehakschnitzel
- spaghetti met groente & gehakt (en daar eten we dan 2 dagen van)
- een diepvriesgroente (heb nog 3 pakken bonduel liggen), aardappels en een hamburger
- krieltjes, worteltjes+doppers en een mexicano
En heeeerlijke chocoladetoetjes en een reep chocolade en een zak chips voor mezelf :D.

Dus dan is het al weer bijna weekend. Frietjes liggen er nog en zondageten ook: soeppie + stokbroodje.

Het enige dat ik tussendoor nog even moet halen is een keer pak melk en een paar bananen/mandarijntjes. Goedkoop weekje deze week :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:00

Sheran schreef:
Marley schreef:
ik ben daar niet goed in, ik nodig mensen uit op mijn verjaardag dus ik wil ook niet zonder eten/drinken komen te zitten.... ik heb liever teveel, dat komt in de loop van de week wel weer op.... voor hele weeshuizen kan ik in huis halen.... weggooien gebeurt weinig, zijn allemaal dingen die later opgemaakt kunnen worden.
mijn vriend wordt er soms gek van maar goed, dat is meer zijn dan mijn probleem :')

:P

Het gaat toch om de gezelligheid en niet om het eten en drinken? Ik vind het heel goed kunnen als specifieke dingen op een gegeven moment op zijn. Thee is toch ook lekker? Je hoeft niet te blíjven aanvullen...

Dat zou ik niet kunnen. Zou me kapot schamen als er alleen nog maar thee was. Voor verjaardagen haal ik ook altijd meer dan genoeg in huis :D Natuurlijk kan het zijn dat bijv. de cassis op is. Maar dan is er nog altijd cola, sinas of iets anders fris. Wil ook wat keus hebben. Ook verschillende hapjes/chips enzo. Alles wat over is komt ook wel op. Ik heb altijd het gevoel dat ik te weinig heb, dus heb standaard teveel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:02

haha herkenbaar Jargeau!
ik kan ook tassen naar binnen slepen en dan op het laatste moment nog terugrennen naar de winkel om meer te halen om vervolgens meer over te houden dan ik alleen extra heb gehaald .... maar ach, zo weet ik dat niemand iets te kort komt :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:11

Yep, precies zo Marley. Proficiat met je verjaardag trouwens!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:19

gefeliciteerd dames!

Katoenen luiers; ik denk dat wij dat wel gaan doen maar dan voor bij anderen thuis wel wegwerkpluiers voor praktische redenen. Bespaar je veel geld mee jaarlijks, door geen wegwerpluiers te nemen!
En genoeg tweedehands te koop op MP dus dat gaan we binnenkort ook maar eens even inkopen :)

Mijn kant van de fam. eet ook veel groente-snacks dus ik haal ook dingen als komkommer, cherrytomaatjes en radijsjes in huis. Verder merk-cola, ander fris gewoon huismerk/Lidl. Bier drinken wij zelf niet maar haal ik altijd wel een aantal blikken van op voor mn vader en zwager. Verder veel lekkere dingen zoals chips/nootjes en natuurlijk taart. Kan inderdaad wel zelf wat maken, zal eens kijken wat een diepvriestaart bij de Lidl kost, misschien scheelt het niet eens zoveel (koop altijd de slagroomtaart van de Lidl).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:23

Mijn zus will katoenen herbruikbare luiers, bitti tutto ofzo gebruiken. Kan hele sets krijgen via Ebay, nieuw en gebruikt, maar volgens mij vertrouwd ze ebay niet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:25

taart bestel ik bij de Hema, daar woon ik praktisch boven dus ik haal het zo laat mogelijk op.... zit ik niet te stuntelen met te grote dozen en een te kleine koelkast :')
Zelf maken lijkt me in mijn geval niet goedkoper, ben nie zo handig nie en weet dan al dat ik veel stress op loop en 100x naar de winkel loop om dingen opnieuw te kopen omdat ik het verpruts ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:31

Hier kan thee altijd! 's Ochtends, 's middags, 's avonds. :7
- Zelf drink ik geen koffie maar voor de vorm kunnen mensen nog kiezen voor oploskoffie.
Ook heb ik meestal wel een paar liter fris en sap.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:47

Gefeliciteerd met je verjaardag Marley ;)

Haha zo herkenbaar het shoppen met verjaardagen, ik vier mijn verjaardag ook niet maar de verjaardag van mijn dochter wel.
Haal ook altijd te veel in huis, wil ook niet zonder komen te zitten. Bier drink ik niet maar als ik dan een krat haal, blijft er altijd over.....liggen nu nog flesjes in de groentela en ze was in augustus jarig :')
Hmm ik ga maar eens kijken naar de t.h.t. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:49

Gewoon losse bierflesjes kopen dan. Is net zo duur ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:50

Marley, gefeliciteerd!

Ik bak altijd zelf taart (hobby van me) en voor de rest probeer ik niet te veel in huis te halen. Maar dat lukt nooit, we blijven altijd met eten zitten. In onze familie is het ook gewoon om te koken voor de gasten 's avonds, dus dat heb ik er dan ook nog bij. En ik vind koken echt heel leuk, dus dan maak ik er ook wel iets speciaals van (hoeft niet altijd duur te zijn gelukkig). Wel ruilen we onderling van alles uit, de één te veel toastjes ingeslagen de laatste verjaardag, dan nemen we dat zelf weer mee naar de volgende. Vorige keer was ik zo alleen het drinken kwijt :D

Vandaag ff langs de kruidvat gereden, thee gehaald en zag ook de sultana in de aanbieding (nog goedkoper dan Dirk huismerk), dus die ook goed ingeslagen. Meteen even naar de aanbieding gekeken voor allesreiniger, maar het huismerk was goedkoper. Daar rijd ik van de week nog om, mijn tas zat een beetje te vol voor op de fiets.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:51

bier is hier ook altijd een ramp... dat geef ik meestal weg aan iemand die het dus drinkt op mijn verjaardag.... al kan het vanaf mijn verjaardag meestal wel blijven liggen tot de verjaardag van mijn vriend in mei :) daarna wordt het dan weggeven aan schoonpaps ofzo

en dank weer allen :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:53

Af en toe wassen met azijn! Scheelt veel geld , is goed voor je wasmachine en je kleding.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:55

annebe schreef:
Af en toe wassen met azijn! Scheelt veel geld , is goed voor je wasmachine en je kleding.

huh hoeveel en dan ook nog waspoeder? Of zonder?