Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:37

HG?

een etna heb ik ook nog staan maar ik vond deze heel leuk omdat ik hem echt kan gebruiken.
ik heb wel een schoorsteenpijp lopen maar die is alleen geschikt voor een gaskachel.
we willen eigenlijk ooit nog eens een nieuwe pijp steken zodat we hout kunnen stoken.

Anoniem

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:08

*valt binnen*

ik werd vanuit het interieurtopic hier naartoe gestuurd. Had daar namelijk deze vraag gesteld;

Lente schreef:
Vraagje! Ik wil mijn meubels whitewashen maar het hout waarvan het gemaakt is is allemaal vrij licht. Dan krijg ik dus een beetje een fletsige roze/witte meubels ben ik bang terwijl ik juist een beetje dat oude/landelijke wil creëren.

Meer dat wit/grijzige zeg maar. Hoe los ik dit op? :?

Kunnen jullie mij helpen? :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:11

Niet zo ver terug is er daar van alles over verteld in dit topic geloof ik!

Ik heb er zelf geen kaas van gegeten :D

Mijn rode eetkamerstoelen zijn inmiddels Petrol en erg leuk geworden, net zoals mijn lectuurbak!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:14

Lente,
je zou het meubel eerst kunnen bijtsen en daarna washen. Dan kun je zelf bepalen hoe de ondergrond er uit ziet. Maar het is wel handig als je een foto van het meubelstuk plaatst en daarnaast een foto van welk effect je wilt bereiken. Dan kunnen er gerichter tips gegeven worden.

Saskia,
foto's zijn welkom natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:19

Dank je Malenka!

Het gaat om verschillende meubels. Een tafel en vier kasten. Grotendeels grenen, alleen de tafel is geloof ik eikenhout.

Van de stijl die ik wil kan ik zo gauw geen foto vinden. Wil dat het er oud en verweerd uitziet zeg maar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:33

Jaaaa zoiets bedoel ik! _O_

Mijn dank is groot, ik ga lezen!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:56

Ik wil dit ook op mijn meubels , heb gisteren al het boven blad van me salon tafel geschuurd.
En dacht vandaag krijtverf te halen maar dat is aardig prijzig zeg, maar zij gaf aan dat ik het ook bij de gamma kon halen, maar die stond me raar aan te kijken.

Maar ik zie net in de link dat je ook verdunde verf kunt gebruiken, maar betekend dat ik dan van gamma verf ene pot kan halen en dat zelf kan verdunnen met water en dat ik dan hetzelfde effect krijg?
Of zit ik dan helemaal mis?

En anders haal ik wel een pot krijtverf want heb de kleur wel al in me hoofd daar van in (italian coffee).

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:24

Als het maar op waterbasis is.
Zelf heb ik zo'n testpotje gebruikt en daar heb ik een salontafel van 120 x 80 mee gedaan en een kleiner kastje (tafelblad washen), dus met zo'n klein potje kom je een heel eind.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:25

Testpotje krijtverf btw :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:34

Ok dat zou wel beter zijn dan ja, ik wil zelf dan een salon tafel doen, dressoir van +_ 160 met een paar laatjes en een tv kast dus denk dat ik dan ook wel met een test potje ver ga komen.

En mag ik dan vragen waar ik dat kan kopen? bestellen?
Want ik had in Amsterdam een winkel die het verkocht maar dan kom ik op een pot €56 euro of €81 euro :?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:19

Ok dat zou wel beter zijn dan ja, ik wil zelf dan een salon tafel doen, dressoir van +_ 160 met een paar laatjes en een tv kast dus denk dat ik dan ook wel met een test potje ver ga komen.

En mag ik dan vragen waar ik dat kan kopen? bestellen?
Want ik had in Amsterdam een winkel die het verkocht maar dan kom ik op een pot €56 euro of €81 euro :?

PS; ik heb net 2 test potjes besteld :D dus hopen dat het goed komt nu.
Heb de kleur praline besteld op de website die hier voorbij kwam (paar post boven)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:05

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:13

mooi, leuk hoor!~

ik wil deze kast graag hebben voor de peuterkamer van mijn dochter:
http://huis-inrichting.marktplaats.nl/k ... -kast.html

dan gaat ie opnieuw in de zilveren verf, komen er extra ligplanken bij ipv zo;n groot hangedeelte en met leuke knopjes erop ofzo.
nu nog een bijpassend peuterbedje zien te vinden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:17

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:33

Hij is leuk BP! Wij hebben ook zoiets. Heb hem met matte witte verf geschilderd. Dan zijn ze opeens heel hip :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:41

Dat ga ik ook doen Pytje, en misschien in het bovenkastje nog een leuk behangetje tegen de achterwand.

Kast is mooi Angelique en ik vind ook het 3de bedje het mooiste.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:47

ik wil het derde bedje dan gewoon wit laten en de laden met een leuk motiefje behangen ofzo. mocht het bed dan ooit n aar een jongetje gaan, is ie zo om te toveren tot een stoer bed.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:49

Of de laden zilver, net als de kast? :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:51

oh, dat is dan ook nog een idee natuurlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:35

Ik kom ook nog een keer mijn laatste projectje showen :D
Hij is nog niet helemaal klaar, maar het begint erop te lijken.
De tafel was bekleed met grenen-kleurig fineer, beetje zoals de Ikea meubels, en in de lades zaten nog houten kruisjes. Ik heb alles uit elkaar gehaald, kruisjes eruit, licht geschuurd en toen wit geverfd met kalkverf, 3 laagjes, en de binnenkant van de lades en de onderplank grijs geverfd. En ik ben er helemaal blij mee, voor die 15 euro :D
Afbeelding

Het geheel oogt nogal druk.. toch eens wat spulletjes gaan opruimen :Y)
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:37

Mooi gedaan 8nnemiek!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:41

Bedankt :D
Er moet nog wel een laagje wit overheen, vooral bij de laatjes, daar zie je de kleur nog er doorheen.
En ik zit eraan te denken om er een tekst op te zetten, maar ik weet nog niet wat precies, dus als iemand ideeën heeft.. :Y)
Home Sweet Home is ook zo afgezaagd he :Y)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:23

Mooie kast, barockpinto! Zoiets wil ik ook, maar dan eigenlijk iets minder mooi... Dit onbehandelde hout vind ik eigenlijk zo ook al best mooi, dat ik het bijna zonde zou vinden om hem te verven :D . Kan wel heel mooi worden. Behang aan de binnenkant is inderdaad leuk, of een andere kleur aan de binnenkant vind ik ook heel leuk. 8nnemiek, ik vind je kamer juist wel gezellig zo! Zou van mij niet leger hoeven, maar ik ben dan ook een rommelkont.
Mijn hoekkastje, wat ik heel veel pagina's geleden op een veiling had gekocht, ligt op de schroothoop :( . Op de foto leek het nog wat, maar het was echt een wrak. Ooit een gewoon kastje, waarvan iemand met allemaal oude planken een hoekkast achter de bestaande deurtjes heeft geprobeerd te maken, geloof ik. Uiteindelijk bleven alleen de deurtjes over en zo mooi waren die nou ook weer niet. En zo mislukt er ook wel eens een project. Het setje met stoeltjes en tafeltjes wat ik later heb gekocht is wel een heel groot succes, maar niet voor dit topc, want ik ben er zo blij mee dat ik ze niet ga pimpen. Gelukkig wordt het weer slecht weer, misschien dat ik dan eens aan mijn grote ladenkast toekom...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:28

Komen leuke dingetjes voorbij !!

Zucht ik ben opzoek naar een kist van eikenhout waar ik dit systeem in kan maken
https://stock-foto.nationalebeeldbank.n ... mappen.jpg

En er mappen naast kan zetten maar ook niet te groot zijn gezien we hier eigenlijk geen ruimte ervoor hebben :o
Maar ik ben het zat om tegen mijn administratie aan te kijken
Maw een uitdaging