Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:51

Wij hebben daar echt nog nooit problemen mee gehad en ons huis is nu 2 jaar oud.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:33

Wij hebben dat in ons huurhuis waar wij nu in zitten! Echt vreselijk die beestjes..

Wij zijn vandaag weer druk bezig geweest. Boven op de slaapkamers zit overal isolatie tegen aan en nog 1 kamer moeten de gipsplaten tegen aan. Dan zijn we al weer een heel eind! Zijn aan het eind van de middag nog even bij de Praxis geweest voor het 1 en ander, nieuwe deuren, nieuwe stopcontacten, nieuwe vensterbanken. Eerst wezen kijken, morgen is het koopzondag dus gaan we dan nog even heen en nemen we het mee, vandaag eerst gewoon gekeken!

Er zijn hier best veel toch die een muur hebben geverfd? Wat is jullie ervaring met welk merk? Ze hebben nu Histor Latex in de aanbieding bij de Praxis, 12,5 liter voor 35 euro (was 25% gratis erbij) Normaal is Histor 10 liter 65 euro en de Praxis eigen merk 10 liter 32 euro. Nu weet ik dat het gewoon goede kwaliteit moet zijn en daar wil ik ook zeker niet op bezuinigen, maar welk merk gebruiken jullie?? Ik vind het verschil zo groot! Nu Histor in de aanbieding is, gaan we daar waarschijnlijk voor, maar het verschil is echt enorm, is dat met de kwaliteit dan ook zo?

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:34

Wij hebben ook Histor! :j

Ben er echt super tevreden over!!
Het is geurloos en dekt heel netjes! :))
Echt een aanrader!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:39

Oke, het moet ook nog eens niet te dik zijn, want we hebben fijn schuurwerk op de muren en het structuur moet daar natuurlijk niet uit gaan..

Wel een ander probleempje waarschijnlijk.. De leiding in de badkamer voor de thermostaat lekt waarschijnlijk. Een paar dagen is het water er af geweest en sinds woensdag er weer op en nu zit er een natte kring om de leiding heen. Het is al helemaal dicht gestukt en zou anders 6 december betegeld worden. Past dus niet in de planning een lekkage.. Hebben nu een elektrisch kacheltje in de badkamer staan zodat de kring kleiner wordt. Dan doen we die vannacht weer uit en dan hopen dat de kring niet weer groter is geworden.. Anders moet de loodgieter weer komen..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:26

balen naath van die lekkage. Kwa verf heb ik eigenlijk maar één tip, koop het in Duitsland :P Niet voor iedereen haalbaar natuurlijk maar hier in de omgevenig steekt iedereen even de grens over want het scheelt zo 30% met hier in Nederland. Ik heb alles binnen en buiten tot nu toe met Sikkens geschilderd. Alleen de muren in de woonkamer gaan iets anders worden waarschijnlijk, ik wil kalkverf en dat heeft de sikkens niet.

Vandaag zit de deur er dan eindelijk in. Er moeten alleen nog weer stenen ingemetseld worden, er zit nog geen brievenbus en geen glas in, dus hopelijk komt dat volgende week. Ik heb zelf de trap voor de helft geschuurd, ik kwam er achter dat ik nog steeds alle lijm er niet af heb, dus ik ga vanaf maandag maar weer krabben :Z

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:49

Nou ik ben vandaag goed bezig geweest, ben al een heel eind opschoten met afbijten van de deuren, en heb 1 deur helemaal klaar, geschuurd en wel... Het resultaat is echt 10x beter dan alleen schuren...

Ga morgen weer verder...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:14

Super SP lekker gevoel is dat he!

Ik zal het topic nog eens doorspitten, ik ben nu wat meer bezig met hoe ik het straks zal gaan inrichten. Vooral de kleur van de gordijnen vindt ik lastig. Ik vindt het mooi om met natuurlijke kleuren en materialen te werken, maar ik wil ook weer niet dat het saai wordt.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:34

Ik heb ook goede ervaring met Histor latexverf. Dekt goed in 1x.

Heb boven de kozijnen en deuren met witte glansverf gedaan van de Praxis en stiekem wel spijt van. Het dekte niet fijn en je ziet het toch...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:00

Wij hebben ook Histor muurverf. Ik heb toen gewoon gevraagd wat zij mij aanraden en wat het verschil is tussen de soorten verf. Zij vertelde mij dat de Histor beter te smeren was dan de huismerk verf en je dus een groter oppervlak kon doen met het aantal liters. En bovendien kan je met Histur muurverf vlekken wegpoetsen zonder dat je de verf wegpoetst. Ook erg fijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:03

Kaygee schreef:
En bovendien kan je met Histur muurverf vlekken wegpoetsen zonder dat je de verf wegpoetst. Ook erg fijn.

Echt waar? Dat is handig!

Ik heb hier dure Flexa Goldline op de muur zitten maar dat poets je er dus mooi af... :=

Overigens ben ik over muurverf van praxis (of was t nu gamma??) ook goed te spreken. Heb het in 2 huizen gebruikt, prima spul. :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:10

Wij hebben gammamuurverf gebruikt en zijn daar in ieder geval erg over te spreken, wij hebben ons hele huis daarmee geverfd, plafonds, muren zelfs de badkamer muur en het dekte goed en ziet er netjes uit.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:12

Ir111 schreef:
Kaygee schreef:
En bovendien kan je met Histur muurverf vlekken wegpoetsen zonder dat je de verf wegpoetst. Ook erg fijn.

Echt waar? Dat is handig!

Ik heb hier dure Flexa Goldline op de muur zitten maar dat poets je er dus mooi af... :=

Overigens ben ik over muurverf van praxis (of was t nu gamma??) ook goed te spreken. Heb het in 2 huizen gebruikt, prima spul. :j

Ja ik heb het getest :P Aangezien vriendlief bij het doortrekken van de tv kabel met zijn klus handjes tegen mijn mooie muurtje geleund stond en ik vieze vlekken op mijn licht groene muurtje had... Inderdaad erg handig :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:26

Wij hebben buitenlatex van Brillux. Voordeel van buitenlatex is, is dat het waterafstotender is en je er dus met gemak een vochtig doekje overheen kunt halen als er een vlek op zit.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:12

Wij hebben glansmuurverf van Flexa, ook afneembaar. Echt ideaal en die lichte glans geeft een mooie 'rijke' uitstraling vind ik!

Balen van je lekkage Naath, heeft t kacheltje geholpen?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:16

Bedankt voor alle tips wat betreft muurverf! We hebben voor alle muren die gewoon wit worden de Histor meegenomen bij de Praxis. 12,5 liter voor 35 euro! Was 30 euro afgeprijsd. En voor 1 muur die bruin wordt heb ik Gamma muurverf meegenomen. Die dekte ook goed en was kwalitatief ook goed werd mij verteld. En voor 1 muur durfde ik dat wel aan!

Het kacheltje hebben we gisteravond in de badkamer uitgedaan en vanmorgen was de vlek duidelijk groter.. Helaas lekkage dus.. Straks direct de loodgieter bellen dat ie morgen moet komen. De tegelzetter wilde anders morgen ook al wat voorwerk doen, maar dat wordt hem dan nog niet.. Even balen dus.. :(

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:31

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:52

En we moesten ook nog vensterbanken hebben, waren ook 15% korting!! En bij de Gamma hadden ze 10% korting met Gamma voordeelpas. Dus zijn zo alle koopjes bij langs gegaan en zo weer 60 euro bespaard vandaag!!

Was nog wel spannend, moesten twee vensterbanken van 4 meter meenemen in de aanhangwagen.. Maar het is gelukt!

6 december wordt bij ons het parket gelegd, was de bedoeling dat al het schilderwerk dan afgewerkt is, maar dat gaat niet lukken geloof ik.. Dus wordt dan toch maar al het parket nog afplakken als het er in ligt..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:44

Balen dat de planning zo in de war gaat Naath.
Als je dan afplakt moet je stucloper gebruiken, echt super. Wij hadden ook de vloer al liggen toen de keuken nog gestucd en geplaatst moest worden. We hadden echt 3 lagen over elkaar gedaan en steeds één afgehaald als hij erg vuil was, dan bleef de onderste laag schoon en had je de minste kans dat er nog vuil tussen kwam.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:49

Heb net met de loodgieter en tegelzetter gebeld, maar volgens mij valt het allemaal mee. Tegelzetter kan morgen gewoon zijn werk doen ondanks de natte vlek, het water is er nu afgehaald dus het wordt in ieder geval ook niet erger. Dinsdag komt de loodgieter en die maakt het dan. Het zit in ieder geval boven in bij de dop, dus er hoeft niet veel gesloopt te worden en dus ook niet veel dicht gesmeerd te worden.

Oké bedankt voor de tip! Kan je dat gewoon bij de bouwmarkt kopen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:52

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:55

Ow ja nu weet ik wat je bedoeld! Die had mijn zwager nog, moesten we nog aan vragen of hij over had! De melkpakken, dat had hij op de trap zitten! ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:56

Wat was die site met alle lampen ook alweer?

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:10

hmmm, een beetje een tegenvaller. De stucadoor moet dus toch het hele plavond stucken. Het is maar een verschil van een een paar millimeter, maar het schijnt dat je het altijd kunt zien. ;(

Ach, ja, tot nu toe gaat alles hier van een leien dakje. Tot nu toe geen tegenslagen gehad. ( t'is zo jammer van de centen he :D )

Donderdag wordt de keuken gebracht en die gaan ze dan die maandag en dinsdag plaatsen. Jippie!
Ben het al wel een beetje zat. Leven al een poos op onze slaapkamers boven. Een pluspuntje is wel dat de stof hier al een stuk minder is!
Dat vond ik nog het ergste. Droge keel en neus en branderige ogen.
Zit nu verplicht boven. De stucadoor heeft me weggejaagd. :D Beneden kan ik nu echt niet wezen.

Hoe is het met de andere klussers!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:39

Nou, hier zijn ze afgelopen donderdag geweest om de muren boven te schilderen (na de waterschade). 1 Wand is behangen met Stoer! behang. Vandaag is de klusser de nieuwe laminaatvloer aan het leggen, het wordt erg mooi! Hij vond de vloer goed gekozen voor de kamer en ben er zelf eigenlijk ook wel heel blij mee :D . Ik hoop dat hij vandaag nog klaar zal zijn :) .

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:44