[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:01

Iedereen druk bezig zie ik :D
Spannend :D

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we 1 Oktober uit ons huurhuis moeten zijn. Dus we hebben maar liefst één maand de tijd om twee huisjes bijna compleet te slopen en opnieuw op te bouwen _O-
Dus nu gaan we maar eerst het kleinste huisje opknappen, trekken we daar in, en beginnen we dan aan t grote huisje :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:26

@MysticTinker: kun je niet eerder beginnen met klussen in het huis? Wel lekker dat jullie een huurhuis hebben, iig geen gedoe met verkoop van je huidige woning.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:38

Nou, we hebben eerst een koophuis gehad. Hebben mn ouders 20 jaar gewoond, en vorig jaar verkocht. Toen tijdelijk naar een huurhuis via de makelaar (dat huis stond te koop, konden we voor n tijdje intrekken, maar dat is dus ondertussen verkocht, vandaar dat we er binnenkort uit moeten)

Eerst hadden we afgesproken dat we 1 Augustus de sleutel zouden krijgen van het nieuwe huis, maar op t laatste moment vonden de oude mensjes dat toch te kort dag, en wilden een maand langer de tijd om te verhuizen. Ik had al rekening gehouden met 1 Augustus en heb dus de eerste 3 weken van Aug. al vakantie gepakt >< Maargoed, het kleine huisje staat al lang leeg, dus hopelijk kan ik daar inderdaad in mijn vakantie al aan beginnen :) Maar er komen gelukkig veel mensen helpen, en misschien vragen we ook een aannemer voor t grootste werk, dus dat moet lukken binnen een maand. In Augustus kan ik dan al alle materialen bestellen, en dan kunnen we in September meteen beginnen met breken en opbouwen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:15

@Annemiek: je verhuist dus samen met je ouders, begrijp ik? Wel handig twee woongedeelten en plaats voor paardjes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:24

Ja, klopt :j
Een eigen huis gaat jammer genoeg nog niet lukken met mn minimum loontje :') En al helemaal niet waar mn knollie mee kan. Dus dat huisje met wei huren van mn ouders is echt ideaal :D
En als mn ouders later kleiner willen gaan wonen dan krijgt mijn zusje het andere deel van t huis :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:33

Wauw dat is een superoplossing Annemiek!! :D

Aankoopmakelaar heeft gebeld, we hebben vandaag weer een bod gedaan, kijken wat er teruggeboden wordt... hard spel hoor, dat onderhandelen, ben blij dat dat voor ons wórdt gedaan :o

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:19

pfff hier ook enorm druk met tegels uitzoeken, keukens uitzoeken (vopor kantoor en voor privé), dingen regelen, maar de aannemer is begonnen en morgen gaan ze vast slopen!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:09

Klinkt druk maar ook erg leuk Josefien :j

Spannend Patries!!!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:16

Annemiek: Wat leuk zeg! Dat je gewoon met je ouders mee kan verhuizen.

@ Patries: Oeh spannend!

Nou Dames,, ik heb ook een mooi huis gezien. Morgen bellen we de makelaar want hij was al onder bod, maar misschien valt er nog wat te regelen. Vriend gaat ook een afspraak maken voor de bank. Hij probeert het eerst zelf :)

Poe zelfs al word dit huis niets, dan hebben we in ieder geval een stap gedaan! Vind het zó spannend! :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:44

Spannend Josefien! Druk maar ik denk idd ook wel heel leuk toch? :D

Spannend Mloei!!! Het appartement waar wij nu mee bezig zijn is ook ons 1e, was ook t 1e huis dat we echt zijn wezen bekijken :P
Het is zooooo leuk en spannend maar ook wel chaotisch en druk.. en dat bieden := :+

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:57

Spannend Patries.
Wij zijn gisteren wat huizen gaan bezichtigen. Het duurste huis was natuurlijk ook het allermooiste maar jammer is dat er nog wel een beetje geklust moet worden.
Het valt me wel op dat er verschrikkelijk veel verschil in makelaars zit.
Er was een makelaar waar we eind van de middag een afspraak mee hadden. Die belt gewoon 4 uur voor de afgesproken tijd op of we niet een dag later kunnen komen. Nee, dat gaat niet want we hebben een vrije dag genomen om huizen te bezichtigen. Nou, dan of we een uurtje eerder kunnen. Dat lukte. Staan we daar op de stoep bij de woning, wist de eigenaresse van het huis niet eens dat de afspraak vervroegd was. Makelaar was erg onverschillig naar haar. Op onze vragen reageerde hij ook al erg vreemd.
Er bleek naast de vrijstaande woning die we bezochten pal naast de achtertuin een andere woning te staan. Het huis stond zowat in je achtertuin en dat was niet het ergste, er woonde een kluizenaar. Alles verwaarloost, heel veel onkruid en wegrottende auto's in de tuin. De makelaar wuifde alle problemen weg en zei dat je totaal geen last van de buurman had.
Maar ik vind het toch allemaal wel een probleem. Ik heb een beetje het gevoel dat de buurman de reden van verhuizing is van de huidige eigenaars.
Dat huis gaat het dus zeker niet worden.
Het mooiste huis had een hele grote mooi verzorgde tuin. Ik zag daar in gedachten al een zwembad of jaccuzi staan.
Donderdag gaan we weer op huizenjacht. Dan gaan we langs een aantal huizen rijden om te zien of ze de moeite waard zijn om te bezichtigen.

Barmat, leuk huisje heb je maar ik wist niet dat de prijzen in Duitsland zo laag zijn. Voor dat geld koop je in NL werkelijk niets fatsoenlijks. Ik heb ook weleens gedacht om naar Duitsland te verhuizen maar zie toch een beetje tegen op of je als buitenlander wel geaccepteerd wordt. En hoe is het met het vinden van werk daar?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:29

@FloortjeS dat is wel vreemd ja en ik zou ook nooit naast zo iemand gaan wonen. wij hebben ook vaak gehad dat we een woning bekeken in het buitengebied en dat er een enorme varkensstal naast stond of een kippenfarm. echt niet! ik keek daarna altijd op Google Maps of ik iets groots zag staan naast de woning die we wilden bekijken!
gisteren badkamerideeën bedacht, die moet ook op de schop, was niet gepland dus doen we nu zelf, alle sanitair vervangen, vloerverwarming erin (we krijgen een aardwarmtepomp en die kon de badkamer radiator niet verwarmen en er bleek toch wel eea versleten te zijn) en andere tegels. |Dus dat wordt klussen in augustus!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:28

Googlen op een adres kan ook altijd. Ik ben wel eens aanvragen voor een bouwvergunning tegen gekomen. Of je komt op een andere huizenverkoop site uit waarop je meer informatie en foto's kan vinden dan via funda/jaap.

Gisteren kregen wij een brief van de notaris dat de bankgarantie niet afgegeven is. Bank beweert dat ze die tijdig hebben verstuurd. Het zou nu per fax gaan, dus ik ben benieuwd of de notaris hem morgen binnen heeft.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:59

Ik heb zojuist mijn 1e bezichting gehad. Erg leuk, was een woonhuis en de begane grond is bewoond door iemand anders en het deel dat te koop stond was de 1e en de 2e verdieping. Ook vrij groot voor mijn prijsklasse. Het meeste wat ik kan betalen is tussen de 20 en de 40 m2 en een studio en deze was toch wel een stukje groter. Ook een aparte slaapkamer. Hij was vorig jaar helemaal gerenoveerd en verder hoefde er eigelijk niks meer aan te gebeuren.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:30

JAAAAAAAAAAAAAAAA :):) :):)
We hebben vanmorgen een 'slot-bod' gedaan en die is geaccepteerd!!!!!

IK GA SAMENWONEN :):) :):)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:32

Gefeliciteerd!

N.B.: wij zitten maar te wachten ... twee gegadigden, maar volledige stilte op dit moment.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:33

Hoezo stilte??

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:35

Proficiat

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:37

Patriciavt schreef:
Hoezo stilte??

Twee mensen die volgens de makelaar druk aan het uitzoeken zijn of ze ons huis kunnen kopen, maar nu al niks gehoord sinds een week.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:56

Gefeliciteerd Patries.

Wij zijn aan alles aan het regelen. Gezamelijke rekening, TNT verhuisservice....grappig om zo bezig te zijn...of eerlijk gezegt...eindelijk :-). Begin het zelfs leuk te vinden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:57

MoniqueT schreef:
Twee mensen die volgens de makelaar druk aan het uitzoeken zijn of ze ons huis kunnen kopen, maar nu al niks gehoord sinds een week.

Ow dat is wel raar zeg... is de voorlopige koopacte al wel getekend?? Of doen ze echt alleen kijken of?
Dat hebben wij van tevoren al gedaan, kijken welk budget we hadden :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:58

Manjafiek schreef:
Gefeliciteerd Patries.

Wij zijn aan alles aan het regelen. Gezamelijke rekening, TNT verhuisservice....grappig om zo bezig te zijn...of eerlijk gezegt...eindelijk :-). Begin het zelfs leuk te vinden.

Super zeg!!! Gezamelijke rekening moeten wij ook nog :j Ik stap zelf over met m'n betaalrekening naar een andere bank (zelfde als mijn vriend en we doen daar ook onze hypotheek)
Verhuisservice nemen wij niet, we gaan gewoon op en neer met trailer :+ Maar ja, dat kan ook als je voor t eerst uit huis gaat, dan heb je nog niet zo mega veel spullen :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:00

@Patricia
Verhuisservice is voor oa je post door te laten sturen ed.
Niet om je te laten verhuizen. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:01

Nee, geen voorlopig koopcontract, ook nog geen bod. Gaat meer om zaken als vergunningen voor vestiging van bedrijf e.d. Iets ingewikkelder dan met een gemiddeld huis.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:13

Als je ouders achter blijven werkt verhuisservice niet zo goed. Of ze moeten een andere achternaam hanteren.

Wij hebben als kopers zijnde ook tussentijds lang onze mond gehouden. Soms moet je nog een keer extra berekeningen laten maken of even een pauze nemen of dit wel is wat je wil.