E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:36

slimmerik schreef:
Ben er ook voor nog even te wachten en dan het wachtwoord te veranderen en slechts 2 of 3 mensen die kenbaar te maken. Mensen die weten wat ze doen als ze er in gaan rommelen dus.

CalvinM was er altijd erg goed in en druk mee. Maar die heeft sinds 17 december niet meer gepost. Highawaykind en Veulentje84(?) zijn ook wel zo technisch.

Mij is het denk ik ook wel te leren.... maar voor de rest moet iedereen gewoon uitgenodigd worden en hun eigen dropbox aanmaken lijkt me. Als iemand een eigen dropboxaccount aanmaakt en uitgenodigd wordt in de dropbox, krijgt de box er ook ruimte bij heb ik begrepen.

Maar eerst maar even afwachten en wachten op onze "deskundigen"

Als je mensen uitnodigt via een email en die 'joinen' dan de dropbox kunnen ook gewoon boeken verwijderen. Als mensen nog geen dropbox hebben en die worden uitgenodigd en dan dropbox installeren, dan krijg je 250mb er bij.

slimmerik

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:39

Ja is ook zo. Ook de mensen die uitgenodigd zijn en het dropbox ww niet kennen kunnen dingen verwijderen. Maar ik heb even in de event geschiedenis teruggekeken en kan nergens een uitnodiging voor elena jacobs zien....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 12:49

highwaykind schreef:
Ik heb geen tijd om wat te beheren..

We kunnen eventueel met sendspace/andere uploadservive gaan werken en een besloten Yahoo group opzetten - members only en niet in de yahoo index zodat we lastiger te vinden zijn. Gegevens alleen via PB.. (ik ken 2 andere groups die het zo doen).

Er is geen centrale 'library' meer dan, dus iedereen moet zelf ontdubbelen en invoeren in Calibre, maar dan kan iedereen wel wissen en houden wat hij wil zonder dat alles ineens weg is.

Volgens mij heb ik alle NL nog, en ik heb nog 212 MB Engelse folder, weet niet of dat alles is (leek me wat weinig, heb net een nieuwe harddisk dus denk dat hij nog niet klaar was met downloaden toen alles gewist werd).

Hier zeg je wel iets handigs.. Hoeveel mensen hadden er geen problemen met de dropbox? Iets van je pc afhalen betekend dus ook de dropbox perongelijk herordenen of leeghalen. Is dit via een besloten Yahoo group te omzeilen? En inderdaad members only.... Met alleen maar een ww voor je eigen account en een beheerder die het grote geheel in de gaten houd!! (en de uitnodigingen verstuurd!) om zo alle onnodige wisacties te voorkomen!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:53

Als je kijkt naar welke computers gelinked zijn aan de dropbox staat er wel een PC_van_Elena bij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:59

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar het yahoo idee. Wat houdt dat in dan eigenlijk? Als het geen online bieb is waar staan de boeken dan en hoe kom je erbij??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:02

Ben nu mijn callibre bib aan het kopieëren naar de inzendingen in de dropbox. Kan iedereen zien wat ze ermee doen :D

Dat Yahoo idee spreekt me trouwens ook wel aan.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 13:09

haha oh jij bent bezig Slimmerik?? Ik krijg steeds de mededeling dat ie weer is bijgewerkt _O- ik vroeg mij al af wie er zo bezig was :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:15

edit - denk dat dropbox het handigst is met 1 persoon die alles ontdubbeld (en ene backupje op eigen harddisk opslaat voor als er wat fout gaat )
Yahoo kan ook maar is omslachtiger..
Laatst bijgewerkt door highwaykind op 23-01-11 13:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:18

So dat is aso van die persoon. Ik heb de verwijderde bestanden restored. Zomaar wissen kan niet.

Je kunt ook mensen geen toestemming geven om in de dropbox te editten. Dan is uploaden alleen toegestaan voor de mensen die het wachtwoord hebben. Boeken alleen lezen en downloaden naar je computer kan via de publieke link ook: http://db.tt/fIdeFZ3

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:21

Volgens mij mag je trouwens bij yahoo geen bestanden, maar alleen foto's uploaden. Bovendien is het eigenlijk niet legaal wat we doen. Boeken bevatten auteursrecht en het is tegen de regels van de meeste grote internet communities om dat toe te staan.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:39

highwaykind schreef:
edit - denk dat dropbox het handigst is met 1 persoon die alles ontdubbeld (en ene backupje op eigen harddisk opslaat voor als er wat fout gaat )
Yahoo kan ook maar is omslachtiger..

In je eentje is het wel heel veel werk. Ik wil trouwens best wel helpen.
Doe je dat ontdubbelen trouwens met de hand? Of kan je dropbox/calibre of iets anders naar dubbele bestanden laten zoeken?

Ik zit net even in de dropbox te kijken en ik kwam al wel wat fouten in de lijst met schrijvers tegen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:42

1x in de 2 weken loop ik het lijstje door en dan haal ik de dubbelen er uit. Is niet veel werk en ik heb er handigheid in. Ik denk dat het slimmer is dat de meeste mensen gewoon niet wissen of verwijderen in de dropbox en dat aan 3 of 4 mensen overlaten.

Overigens staan er nu iets meer fouten in omdat het geen ik hersteld heb niet alleen van de laatste dag is. Maar alle verwijderde bestanden van de laatste maand.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:45

calibre kan er niet tegen als 1 database er verschillend uit ziet, daarom is het ook het handigst als 1 persoon dat bij houdt. meeste tijd gaat zitten in de metadata...(tiotel en schrijver enzo). Misschien kan die bij inzenden gecontroleerd worden. Calibre is ergens in te stellen dat hij titel en auteur uit de bestandsnaam haalt..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:58

Calibre haalt toch automatisch de titel en auteur uit de bestandsnaam (als die aanwezig zijn). Je kan wel instellen of het eerste gedeelte van de bestandsnaam de titel of auteur is.
Het is wel handiger om alles bij inzenden te controleren. Bij de dropbox voor Dark Romance-boeken zet iedereen nieuwe boeken bij inzendingen. Ik haal de boeken daar uit, zet ze in de map ordenen en zet alles netjes neer, daarna kopieer ik het naar de map boeken. Hierdoor staat alles bij de 'eind'-map boeken helemaal geordend.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:15

Voorstel:

Ik kan de dropbox zo maken dat je via het web toegang hebt tot de bestanden. Je kan ze dan alleen downloaden. Het beheer gaat dan alleen naar een paar mensen. Zo raken we nooit meer bestanden kwijt.

Voor het inzenden kan ik een aparte dropbox maken. Daar kan iedereen dan vrij z'n gang in gaan.
Van mij mogen mensen eventuele inzendingen ook naar mij toe mailen. Dan zet ik ze in een map. Dat is waarschijnlijk voor de meest mensen de meest eenvoudige manier.

Moet dan alleen even met calvin overleggen over de calibre gegevens. Maar vermoed dat dat wel goed komt.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:18

Das een mooi plan veulen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:25

Helemaal goed. Ik ga trouwens voor de dropbox om bestanden in te sturen..... Daar haal ik vaak al mijn bestanden uit en zorg via bolcom en bruna zelf voor de beschrijvingen :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:26

Klinkt goed ! :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:13

dat voorstel klinkt super!!
zo kan er in ieder geval niets meer mis gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:26

Okee: Update!

Het wachtwoord van de bokt dropbox is gewijzigd. Vanaf nu kunnen jullie er alleen nog in via de webingang:
http://db.tt/N6gMkGv

Inzenden kan via de speciale dropbox. De inlog gegevens daarvan kun je per pb ontvangen of per mail.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:29

Strakke actie Veulen84. *\o/*
Wil je mij de inlogggevens van de inzend en download box pben.
Het beheer kun je mij beter niet laten doen. :o

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 15:35

Goed geregeld Veulen!!

Zou je ook mij willen PBen? Ik heb nog wat boeken, die ik toe kan voegen als de lijst nog niet compleet is inmiddels :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:37

+:)+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:47

Ok, mooi. Ik heb nog wel steeds de bokt folder op mijn pc staan (incl heel veel boeken). Kan ik deze nu wel deleten? Of kan ik me afmelden op de een of andere manier? Wil voorkomen natuur lijk dat ik ellende veroorzaak.

Mag ik de gegevens van de nieuwe folder?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:51

Jullie krijgen zo allemaal pb.

Nog even voor de goede orde: Ik heb jullie dus allemaal gekickt. De bestanden die nu nog in je dropbox file staan worden niet meer automatisch gescyncroniseerd. Maar omdat ik niet wil dat jullie al je boeken kwijt waren, heb ik deze eerst los gemaakt van de account. Alles wat dus nu nog op jullie computer in de dropbox staat zijn dus complete en goede bestanden. Die hoef je dus niet meer te downloaden. En welke je niet wil mag je natuurlijk gewoon wissen ;)