Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissAnnemijn schreef:Hier in Denemarken zit er ook statiegeld op blikjes. Vind het eigenlijk wel een goed iets!
Citaat:U kunt een statiegeldblikje inleveren wanneer:
het statiegeldlogo op het blikje staat;
het blikje een onbeschadigde barcode heeft; en
het blikje in een goede staat verkeert.
Needje schreef:Statiegeld op blikjes prima maar hoe hou je die krengen in godsnaam helemaal heel?!
Iets te hard pakken en ze zijn al gedeukt.
Is het niet zo dat zolang de barcode te lezen is het zou moeten kunnen? Want heel houden is nergens voor nodig aangezien ze sowieso geplet worden uiteindelijk
edit:Citaat:U kunt een statiegeldblikje inleveren wanneer:
het statiegeldlogo op het blikje staat;
het blikje een onbeschadigde barcode heeft; en
het blikje in een goede staat verkeert.
Tsja, wat is in goede staat? Een paar deukjes zou meten kunnen toch?!
Het is toch onmogelijk om een tas vol blikjes puntgaaf mee te nemen?!
Sting schreef:En alsof ze de blikjes schoon zouden spoelen en dan weer hergebruiken...
Ik ben helemaal voor het hergebruik/recyclen van blik, maar of dit praktisch is weet ik niet.
Komt het ook op blikken bonen? Want dan zou ik het wel gebruiken
denice schreef:Het schijnt dat blik een van de best te recyclen materiaal is die er bestaan Sting. Neen aan dat ze die dingen niet uitspoelen maar gewoon omsmelten ofzo. Voor die inlevermachtines moeten ze waarschijnlijk nog in goede staat zijn.
VanHuisUit schreef:Helemaal top dat statiegeld zou veel blikjes in de natuur gaan schelen. Zag nu al mensen blikjes rapen![]()
Iets wat niet helemaal met sparen en besparen te maken heeft, maar ook weer wel ivm huisvesting, het is hier zooooo spannend. Mijn zoon zit in het voortraject voor het conservatorium en mag door naar de laatste ronde. Vanavond nog een voorlichting over hoe die laatste selectie eruit ziet. Hij heeft er al zoveel voor gedaan. Durf gewoon niet te hopen dat hij doorgaat....
Dan nu het praktische deel: dan moet hij gaan verhuizen ...![]()
Ik ga dan 'echt' samenwonen (doe het nu al soort van) dus hij kan ook veel spullen van mij meenemen, gelukkig, maar goed grote vraag is natuurlijk hoe wat waar ivm de woonruimte. Want dat is door heel Nederland en ook in Tilburg (daar gaat hij dan heen) een vraagstuk.