Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:51

Oeh, ik ga House For Sale dan even terug kijken!

Happinez: Een keer blazen en het stort al in :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:58

Jeetje, ik ben niet snel voor vlakschuiven, maar bij die lijkt dat me duidelijk....
Wat een geld vragen ze daar nog voor.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:05

“Enig getimmerte” :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:46

En daar heeft dan toch vaak tot het bittere einde iemand nog gewoond.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:30

Jammer dat er niet meer foto's zijn. Ik wil wel even binnen kijken. Het is wel een mooie plek.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:01

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:28

Gezien enkele de foto's die ze wel van binnen laten zien kan je denk ik wel raden dat er werk aan de winkel is...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:24

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:29

Berdien schreef:
https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... K4dsoszK9k

Mooie locatie, voldoende ruimte maar helemaal geen foto’s van hoe het er verder binnen uit ziet? Keuken? Badkamer?

Ik heb hier toch meteen een boel vragen bij. Biedt zeker mogelijkheden en ze hebben het wel over badkamers enzo, maar er missen niet voor niets foto's. Ook wordt er in de tekst terloops melding gemaakt van agrarisch gebruik. Bedoelen ze dat je dit ook weer agrarisch moet gaan gebruiken? De stallen zijn erg mooi, maar zitten niet in de prijs inbegrepen en land moet je er ook apart bijkopen.

Het is een rijksmonument, dus dat biedt wel mogelijkheden mbt aankoop (andere hypotheekvorm, lagere rente, subsidie onderhoud). Maar tegelijk vraag ik me dan af waar het toezicht op dit monument is geweest.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:41

Ik ben er heel vaak binnen geweest en ken ook de reden waarom er binnen geen foto’s zijn getoond. Grofweg is dat vanwege de manier hoe de huidige bewoners leven. Er is binnen niks extreem mis, het is verouderd en basic, maar prima functionerende keuken en badkamer. Zit veel werk in qua modernisering, maar je hoeft er zeker geen caravan naast te zetten.

De boxen is wellicht discutabel, maar wellicht zijn er onder jullie enkelen die weten wat een dergelijke stal inrichting kost, dat is voor de meeste potentiële kopers niet interessant. Het zit er pas net een jaar in. Dus dan liever eruit halen en meenemen.

Het land nu is echt 1 erf, ligt een goede rijbak op en onlangs paddock met verharding en ruime schuilstal geplaatst. Echter is het nu pacht en hebben de landeigenaren aangegeven het betrokken perceel te willen verkopen aan de potentiële kopers van de boerderij.

Qua vergunningen ben ik niet op de hoogte.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:55

Caily schreef:
Ik ben er heel vaak binnen geweest en ken ook de reden waarom er binnen geen foto’s zijn getoond. Grofweg is dat vanwege de manier hoe de huidige bewoners leven. Er is binnen niks extreem mis, het is verouderd en basic, maar prima functionerende keuken en badkamer. Zit veel werk in qua modernisering, maar je hoeft er zeker geen caravan naast te zetten.

De boxen is wellicht discutabel, maar wellicht zijn er onder jullie enkelen die weten wat een dergelijke stal inrichting kost, dat is voor de meeste potentiële kopers niet interessant. Het zit er pas net een jaar in. Dus dan liever eruit halen en meenemen.

Het land nu is echt 1 erf, ligt een goede rijbak op en onlangs paddock met verharding en ruime schuilstal geplaatst. Echter is het nu pacht en hebben de landeigenaren aangegeven het betrokken perceel te willen verkopen aan de potentiële kopers van de boerderij.

Qua vergunningen ben ik niet op de hoogte.

Waarom zouden de stallen voor de meeste kopers niet interessant zijn? Naar alle waarschijnlijkheid zal hier ook weer een paardenliefhebber gaan wonen.
Ik vind het erg veel onduidelijke mitsen en maren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:00

Dat laatste wat je schrijft ben ik het volledig mee eens hoor. Super zonde, want ik als meer wetende zie vooral veel kansen. Maar die haal je niet uit funda.

Heb je een idee van de kosten van dergelijke boxen? Denk dat je dan je antwoord wel hebt O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:33

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:42

Caily schreef:
Dat laatste wat je schrijft ben ik het volledig mee eens hoor. Super zonde, want ik als meer wetende zie vooral veel kansen. Maar die haal je niet uit funda.

Heb je een idee van de kosten van dergelijke boxen? Denk dat je dan je antwoord wel hebt O:)

Ja, ik weet wat zulke stallen kosten. Maar alles bij elkaar maakt het het toch een bijzonder verkoopverhaal? Veel uitsluitingen en veel extra kosten. De stallen zie je op de fotos maar worden verwijderd, inpandig (waar je moet wonen) zie je niks.
Wordt ongetwijfeld verkocht, maar er is wel erg veel uitzoekwerk om zeker te weten wat je wel en niet koopt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 02:05

Ja en reken maar dat ze erop willen verdienen :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:32

Caily schreef:

Dat was dus het eerste wat ik dacht bij het zien van de foto's. Daar staat voor een godsvermogen aan boksen. Paardenmensen zijn een beetje maf.... Zo vele geld uitgeven aan mooie stallen en zelf zo basic leven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:34

Kijk, insider information :))

Ik zou ook bij verouderde keuken en badkamer etc deze wél laten zien, want door ze niet te laten zien krijg je alleen maar meer vragen of mensen die niet eens gaan bezichtigen.

De stallen zijn denk ik meer waard dan de hele inrichting van de woning :=

Al met al een niet echt makkelijk te verkopen pand zo. Zonde, want de locatie is echt wel heel erg mooi.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:35

Ik snap de keuze om de boxen erbuiten te houden echt niet.
Je verkoop het als paardenpand, maakt hier wel foto's van en dan zit het er niet bij.
2dehands zijn deze boxen uiteraard nog wat waard maar niet meer zoveel als aanschaf.
Ga dan in onderhandeling met kopers als die mensen niets met paarden hebben dat er korting mogelijk is.
Ik vind het een slechte advertentie op funda.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:40

EllyC schreef:
Ik snap de keuze om de boxen erbuiten te houden echt niet.
Je verkoop het als paardenpand, maakt hier wel foto's van en dan zit het er niet bij.
2dehands zijn deze boxen uiteraard nog wat waard maar niet meer zoveel als aanschaf.
Ga dan in onderhandeling met kopers als die mensen niets met paarden hebben dat er korting mogelijk is.
Ik vind het een slechte advertentie op funda.

De advertentie is inderdaad slecht. Ik denk dat de bewoners een ander pand gaan betrekken waar ze de boxen weer gaan gebruiken. Anders laat je ze toch staan voor overname.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:32

Dus volop foto's van iets wat je niet bij de koop inbegrepen is, maar geen foto's van hetgeen wat wel van belang is. Heel apart...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:36

:+ zo is het

Bij laten staan zou de prijs zo 2k omhoog mogen. Dat is pas zonde. Is nogal wat, dat wordt de groep mensen die het kan betalen nog kleiner. Terwijl met de 2 boxen, 4 groepshokken en schuilstal die over blijven je echt wel een paard of 10-20 zeker kan houden zonder die boxen. En zelf naar wens en vermogen boxen terug kan plaatsen. Maar ook dat staat niet duidelijk in de advertentie.

Maar heb er nu genoeg over gezegd, de echt nieuwsgierigen moeten maar een bezichtiging inplannen…

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:43

Het zijn ook wel hele mooie en luxe boxen! Als je die nu nieuw moet kopen ben je ook meer kwijt dan de oude nieuwprijs dus ik snap het wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:52

Bedoel je met 2k 2.000 Caily, of 200.000 (2 ton)? Want 2k (of 20k) op de vraagprijs lijkt me niet heel spannend :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:58

Berdien schreef:
Kijk, insider information :))

Ik zou ook bij verouderde keuken en badkamer etc deze wél laten zien, want door ze niet te laten zien krijg je alleen maar meer vragen of mensen die niet eens gaan bezichtigen.

Dat is idd wel zo.
Wanneer ergens geen foto's van bij staan, betrap ik mezelf er al snel op dat ik er vanuit ga dat het wel in slechte staat zal zijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:00

Caily schreef:
:+ zo is het

Bij laten staan zou de prijs zo 2k omhoog mogen. Dat is pas zonde. Is nogal wat, dat wordt de groep mensen die het kan betalen nog kleiner. Terwijl met de 2 boxen, 4 groepshokken en schuilstal die over blijven je echt wel een paard of 10-20 zeker kan houden zonder die boxen. En zelf naar wens en vermogen boxen terug kan plaatsen. Maar ook dat staat niet duidelijk in de advertentie.

Maar heb er nu genoeg over gezegd, de echt nieuwsgierigen moeten maar een bezichtiging inplannen…

Ik snap niet dat je steeds doet alsof wij beetje simpel zijn en niet zouden snappen wat die boxen kosten. Dat weten de meesten hier wel hoor (en zo bijzonder zijn ze ook echt niet. Gewoon staldelen met een iets mooiere afwerking dan standaard. M’n vriendin heeft pas nieuwe stallen gebouwd waarbij deze in het niet vallen.). Het gaat erom dat er iets wordt aangeboden, maar als je goed leest, zijn er allerlei uitsluitingen, het verhaal is niet compleet, er is erfpacht, woongedeelte wordt niet getoond etc.
Maar laten we er maar over stoppen, daar is dit topic niet voor.