Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik ben nog steeds dol op de Stromanthe triostar.
Maar dat is familie van de Calathea, en die overleven t bij mij ook niet.
denisesilver schreef:Ik heb laatst deze calathea gekocht:
[ Afbeelding ]
Ik zal vanavond eens kijken wat de volledige naam is. Vind deze zelf heel apart, net alsof er nerven opgeschilderd zijn![]()
*kruipt terug onder meeleessteen*
_Christina schreef:Ik weet niet wat je niet al te groot wordend vindt? Als ik een vrolijke kleur even interpreteer als kleurrijk, kom je bijvoorbeeld uit bij een Croton/Codiaeum. Ik vind ze niet per se groot worden, maar misschien groeit de mijne gewoon niet hard. Ben allang blij dat nr 3 voor de verandering in leven blijft
troi schreef:_San87_ schreef:Ik ben nog steeds dol op de Stromanthe triostar.
Maar dat is familie van de Calathea, en die overleven t bij mij ook niet.
Die was amper aan het overleven in die kast, hij staat nu een maand voor een raam op het westen en gaat eindelijk mooi worden dus helaas geen kandidaat.
Ik dacht misschien aan een bladbegonia? Maar die heeft nog best wat zon nodig misschien?
denisesilver schreef:Ik heb laatst deze calathea gekocht:
[ Afbeelding ]
Ik zal vanavond eens kijken wat de volledige naam is. Vind deze zelf heel apart, net alsof er nerven opgeschilderd zijn![]()
troi schreef:Eeuwige meelezer heeft eindelijk wat te showen![]()
Mijn pink princess was 1 lange lelijke omvalstengel geworden. Dus die radicaal in 6 stukken geknipt en de delen op water gezet. Tot mijn verbazing sloegen ze allemaal aan en nu staat het zooitje in een flink brede pot en het wordt prachtig!
[ Afbeelding ]
Koffiekopje erbij voor de schaal![]()
[ Afbeelding ]
Ik merk wel dat hij er nu vooral groene bladeren uitgooien maar dat zal ook een stukje herstel zijn.
Sowieso veel veranderd en zieltogende planten weggedaan. Nu op zoek naar meer schaduw-minnende planten voor in een boekenkast naast
2 ramen op het noorden. Het meeste gaat daar al snel dood.
Iemand tips voor blad met vrolijle kleur en niet al te groot wordend?
Calathea's zijn niet mijn vrienden
Janine1990 schreef:denisesilver schreef:Ik heb laatst deze calathea gekocht:
[ Afbeelding ]
Horrorplant... de mijne heb ik denk ik twee jaar en hij gaat er met de dag slechter uit zien
denisesilver schreef:Janine1990 schreef:
Horrorplant... de mijne heb ik denk ik twee jaar en hij gaat er met de dag slechter uit zien
Ik doe maar net of ik dit allemaal niet gelezen heb![]()
Ik heb nog een, maar weet niet of het een zuivere thea is. Heb ik ooit als stekje met twee blaadjes van mijn oma gehad die ondertussen helaas is overleden.
[ Afbeelding ]
troi schreef:Deze hebben wel heul bijzondere mooie planten, voor ook heul bijzondere prijzen![]()
Ik houd het voorlopig maar bij mijn wat simpelere.
Oh en dank voor de tips. Overweeg om toch maar een dramathea poging te wagen voor die kast. Ze zijn wel heel mooi...
Dagmar80 schreef:Ik reageer later even op de posts hier, maarre zag deze voorbij komen:
https://www.instagram.com/p/C_Qzo8DM22-/
Mooie stekjes voor de liefhebber
_San87_ schreef:troi schreef:Deze hebben wel heul bijzondere mooie planten, voor ook heul bijzondere prijzen![]()
Ik houd het voorlopig maar bij mijn wat simpelere.
Oh en dank voor de tips. Overweeg om toch maar een dramathea poging te wagen voor die kast. Ze zijn wel heel mooi...
Zorg voor een groeilicht, ook calathea's hebben licht (indirect) nodig.